Hop til indhold
  • 0

Service view: Missing holiday file


Jørgen Møllegaard
 Share

Spørgsmål

Har fået en fejlmelding i Serviceview med følgende tekst: Missing holiday file. 2018.04.02-21.58.33

Visual 3 gir mulighed for detektering af helligdage, og det man gerne vil have programmet til at gøre skal vel så programmeres i Visual?

Ret kort efter manglede der er en fase på strømnettet i området her, men det tager jeg som tilfældighed uden sammenhæng.

Jørgen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0
3 timer siden, Lars Jacobsen skrev:

Hej Jørgen

Prøv at checke om du har x i opdater online

image.png.bd4493b9a73420ebd5ef5ebefed8c010.png

 

Og ja det der så skal ske på helligdage vs. hverdage skal programmeres ind i Funktionsblokkene.

Det er ikke et "ur" men nogle parametre man så kan benytte som sådan i Visual programmet7funktionsblokkene.

 

Hej Lars,

Ja, jeg har flueben i “ opdater online” .  Bruger “ Anvend tidsserver” .Gyldig til står der : 0

Hvorfor kom der ikke en fejlmelding skærtorsdag eller Langfredag, hvis der skal være lidt logik i det?

Jeg har ikke brug for det- er blot nysgerrig.:) 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg kunne godt tænke mig en helligdagsfunktion som er indbygget i en funktionsblok så man kan bruge det på en Visual 2.

Lars har du en ide hvordan det kan lade sig gøre?

Da jeg var tekniker i et Taxameterfirma havde min kollega programmeret helligdagsfunktionen ind i systemet, og som jeg husker har det nogle lister han fandt på nettet som dækker xx år fremad, f.eks. 5 år.

Men noget alá Kenth's visuelle skumringsrelæ så vi ikke har dagsænkning på varmen på dage man er hjemme.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 9/5/2018 at 08:14 , Henning Pedersen skrev:

Det kunne f.eks. laves med det nødvendige antal variabler af typen "Dato". Når en variabeldato = systemdato sender udgangen en puls eller går "On" og starter en timer.

Dette dækker selvfølgelig kun ét år, datoerne er dog supernemme at ændre fra telefonen eller iPad.

Tak, det må jeg lige se nærmere på. Så skille det være muligt at lave det for 5 år, controlleren kan vel også skelne mellem årstal?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 4/8/2018 at 17:49 , Jørgen Møllegaard skrev:

Hej Lars,

Ja, jeg har flueben i “ opdater online” .  Bruger “ Anvend tidsserver” .Gyldig til står der : 0

Hvorfor kom der ikke en fejlmelding skærtorsdag eller Langfredag, hvis der skal være lidt logik i det?

Jeg har ikke brug for det- er blot nysgerrig.:) 

Jeg synes der har været en del skriveri om problemer med helligdags funktionen i Visual 3 controlleren. Hvis jeg husker ret var der et tidligere indlæg, hvor det blev beskrevet at funktionen ikke virker ordentligt medmindre man også har aktiveret NTP, men jeg er ikke 100% sikker.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Bjarne Sørensen skrev:

Bum bum bum. Så må jeg i tænkeboks. 

Måske man kan få IHC -Captain til at sætte en pind ved helligdage...

Generelt er alt med datoer i LK IHC noget skrammel. Det var sikkert godt nok for 20 år siden, men idag forventer man fuld kalender funktionalitet, og det er ikke tilstedde i LK IHC. Desværre.

Jeg har for snart 10 år siden lavet en kalender funktionalitet ala den som Henning beskriver, men droppede at opdater den på et tidspunkt med det resultat at huset en dag vi havde gæster, skiftede til bortrejst mode, fordi vi ramte tidspunktet for forrige års sommer ferie. :angry: Kalender FB'en er nu helt slettet, da selv default tidspunktet 1/1 00:00:00 er et aktivt tidspunkt, som system dato/tid = tidspunkt reager på. :angry:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der er et problem med Visual 3 controller og ntp - man skal gøre det i en bestemt rækkefølge eller ikke have NTP på.

Det med at lave styring via IHC Captain er det nyeste jeg tester - nemlig externe moduler og det ville nok være relativt nemt at have en google calendar intergration som den hentede tidspunkter/events fra

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Det med at lave styring via IHC Captain er det nyeste jeg tester - nemlig externe moduler og det ville nok være relativt nemt at have en google calendar intergration som den hentede tidspunkter/events fra

Mikkel, det er bare fantastisk hvis du laver det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Der er et problem med Visual 3 controller og ntp - man skal gøre det i en bestemt rækkefølge eller ikke have NTP på.

Det med at lave styring via IHC Captain er det nyeste jeg tester - nemlig externe moduler og det ville nok være relativt nemt at have en google calendar intergration som den hentede tidspunkter/events fra

Jeg vil fortrække en kalender, som ikke er afhængig af en cloud service. Årsagen er at hvis jeg er ude og rejse, og internet forbindelsen ryger (sker desværre alt for tidt), så vil kalender funktionen ikke virke før jeg kommer hjem og kan genstarte ISP routeren.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
10 minutter siden, Lars1 skrev:

Jeg vil fortrække en kalender, som ikke er afhængig af en cloud service. Årsagen er at hvis jeg er ude og rejse, og internet forbindelsen ryger (sker desværre alt for tidt), så vil kalender funktionen ikke virke før jeg kommer hjem og kan genstarte ISP routeren.

Den synkronisere vel lige så snart den har internet forbindelse?? Det skal du da ikke genstarte routeren for?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 minutter siden, Kandersen skrev:

Den synkronisere vel lige så snart den har internet forbindelse?? Det skal du da ikke genstarte routeren for?

Nope. Routeren skal genstartes for at den kan reetabler internet forbindelsen. Det er forbindelsen mellem min firewall og routeren der er problemet, og jeg har opgivet at finde ud af hvorfor.

Men bortset fra det vil jeg fortrække at calendar events ligger lokalt, fremfor i en offentlig kalender.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 timer siden, Lars1 skrev:

Nope. Routeren skal genstartes for at den kan reetabler internet forbindelsen. Det er forbindelsen mellem min firewall og routeren der er problemet, og jeg har opgivet at finde ud af hvorfor.

Lyder som en særpræget løsning du har dig der.

5 timer siden, Lars1 skrev:

Men bortset fra det vil jeg fortrække at calendar events ligger lokalt, fremfor i en offentlig kalender.

Mja kommer vel mest af alt an på, hvor og hvordan man bruger sin kalender. Jeg bruger Google kalender, og jeg vil da foretrække den ligger i "skyen" frem for lokalt. Så er den tilgængelig over alt. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Kandersen skrev:

Lyder som en særpræget løsning du har dig der.

Nej. Jeg arbejder bare med bl.a. IT sikkerhed til dagligt, så for mig er det meget naturligt at have min egen FW med flere funktioner end de du kan få i en ISP router. At internet forbindelsen ryger fordi router og FW bliver uenig er en fejl, men eftersom jeg kender workarounden har det ikke høj prioritet at få den rettet. Når jeg er bortrejst har jeg alligevel ikke brug for internetforbindelsen.

2 timer siden, Kandersen skrev:

Mja kommer vel mest af alt an på, hvor og hvordan man bruger sin kalender. Jeg bruger Google kalender, og jeg vil da foretrække den ligger i "skyen" frem for lokalt. Så er den tilgængelig over alt. 

Det er jo bare en gentagelse af diskutionen om hvorvidt det er nemmer at lette røven og skrue op/ned for lyset via afbryderen på væggen eller logge ind på sin telefon, starte app'en og gøre det den vej. Personligt har jeg det sådan at alt IHC skal virke også selvom du er uden internet forbindelse.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
20 timer siden, Lars1 skrev:

Det er jo bare en gentagelse af diskutionen om hvorvidt det er nemmer at lette røven og skrue op/ned for lyset via afbryderen på væggen eller logge ind på sin telefon, starte app'en og gøre det den vej. Personligt har jeg det sådan at alt IHC skal virke også selvom du er uden internet forbindelse.

Jamen jeg er skam ikke uenig. Omvendt er der nogle ting som jeg godt kan leve med kommer udefra. 
Du kan jo passende have din kalender på din mobil, og når du kommer hjem på lokal nettet, så syncér den 1, 2 eller 3 måneder frem. Problemet er hvis du udefra laver events, som du af een eller anden årsag skal bruge hjemme. Det vil dog nok ske relativ sjældent. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
42 minutter siden, Kandersen skrev:

Jamen jeg er skam ikke uenig. Omvendt er der nogle ting som jeg godt kan leve med kommer udefra. 
Du kan jo passende have din kalender på din mobil, og når du kommer hjem på lokal nettet, så syncér den 1, 2 eller 3 måneder frem. Problemet er hvis du udefra laver events, som du af een eller anden årsag skal bruge hjemme. Det vil dog nok ske relativ sjældent. 

Jeg må sige at jeg har svært ved at se hvilke kalender events i min kalender, som kunne være relevante for min IHC installation. Dertil kommer at min primære kalender er min arbejdskalender, og min arbejdsgiver tillader ikke at vi sync'er vores arbejds kalender med goggle eller andre obskure public cloud services. Selv sync. med den indbyggede kalender i smartphones er blevet blokeret nu. Vi er nu tvunget til at bruge outlook kalenderen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Lars1 skrev:

Jeg må sige at jeg har svært ved at se hvilke kalender events i min kalender, som kunne være relevante for min IHC installation. Dertil kommer at min primære kalender er min arbejdskalender, og min arbejdsgiver tillader ikke at vi sync'er vores arbejds kalender med goggle eller andre obskure public cloud services. Selv sync. med den indbyggede kalender i smartphones er blevet blokeret nu. Vi er nu tvunget til at bruge outlook kalenderen.

Umiddelbart ville jeg nok ikke bruge min egen kalender til at styre huset, da den er til tider noget ustruktureret, men ville nok lave en dedikeret kalender. Her kunne man så indsætte ferieperioder, helligdage. Hvis jeg så havde en familiearrangement, kunne man invitere huset, som så ville kunne sættes i en speciel status. Det kræver dog som minimum en eller anden form for keywords, eks. Helligdag, som så ville trigger en speciel handling. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Lars1 skrev:

Jeg må sige at jeg har svært ved at se hvilke kalender events i min kalender, som kunne være relevante for min IHC installation. Dertil kommer at min primære kalender er min arbejdskalender, og min arbejdsgiver tillader ikke at vi sync'er vores arbejds kalender med goggle eller andre obskure public cloud services. Selv sync. med den indbyggede kalender i smartphones er blevet blokeret nu. Vi er nu tvunget til at bruge outlook kalenderen.

Tror nu nok man kunne finde årsager til at styre huset med en kalender, fx som Martin siger ved ferier, eller gæstebesøg.
Løsningen for dig er vel at have en form for kalender derhjemme, (simpel tablet) som er den der styre dine events. Den behøver nok slet ikke gå på nettet (uden dog jeg er sikker på det). 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
16 timer siden, Kandersen skrev:

Tror nu nok man kunne finde årsager til at styre huset med en kalender, fx som Martin siger ved ferier, eller gæstebesøg.
Løsningen for dig er vel at have en form for kalender derhjemme, (simpel tablet) som er den der styre dine events. Den behøver nok slet ikke gå på nettet (uden dog jeg er sikker på det). 

Jeg kan finde masser af årsager til at styre huset med en kalender. Jeg kan bare ikke se at det giver mening at have disse events i samme kalender som fødselsdage etc.

Jeg anker jo netop over at tanken om at bruge en google kalender til IHC fremfor en ordentlig lokal kalender funktion.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
16 timer siden, Martin Abildgaard skrev:

Umiddelbart ville jeg nok ikke bruge min egen kalender til at styre huset, da den er til tider noget ustruktureret, men ville nok lave en dedikeret kalender. Her kunne man så indsætte ferieperioder, helligdage. Hvis jeg så havde en familiearrangement, kunne man invitere huset, som så ville kunne sættes i en speciel status. Det kræver dog som minimum en eller anden form for keywords, eks. Helligdag, som så ville trigger en speciel handling. 

Problemet med at bruge samme event til både IHC kalenderen og den private kalender, er at start og slut tidspunktet ofte ikke vil være det samme. Hvis man f.eks. skal på ferie, ønsker man jo ikke at huset går i ferie mode før man er taget af sted. Ligesom man jo gerne vil have at det er varmt/nedkølet når man kommer hjem.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok