Jump to content

Lars1

Members
  • Posts

    3,224
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    65

Lars1 last won the day on November 19

Lars1 had the most liked content!

2 Followers

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Prøv at kigge i download sektionen på dette board. Mener der ligger en kopi eller noget tilsvarende der.
  2. ?? I en anden tråd har vi forklaret dig at det er ligegyldigt hvor du tager 0V fra så længe du kun har 1 strømforsyning i din IHC installation. Dette gælder selvfølgelig også status tryk, som iøvrigt har fælles 0V klemme til tryk og dioder.
  3. Så må vi se om der nogensinde kommer en ny firmware. Den nuværende er snart 2 år gammel og de har kendt fejlen i over 1 år.
  4. Jeg bruger svagstrøms klemmer i tavlen. Andre har en dåse uden for tavlen med samlemuffer. Nogle bruger LSA klemmer som sidder i en boks uden for tavlen eller i tavlen. Det er nærmest bare fantasien som sætter grænsen. Men har du regnet på om dit back-up modul kan levere strøm nok controlleren, dine I/O moduler og alle dine røgmelder og alarm PIR? En IHC strømforsyning kan levere 15 eller 72W alt efter model (72W er et krav ved brug af back-up modul), men back-up modulerne kan kun lever omkring 12W på 24V og 12W på 12V. Ved fuld last er batteriet fladt på under 40 min. ved strømafbrydelse.
  5. @Rene.QvistJeg opdagede lige at LK har OPUS signal lamper og at dækslerne ligner dem som sidder på mine OPUS 73 PIR rigtig meget. Desværre fåes de kun i gul, rød og grøn, men det var måske en mulighed hvis farven ikke betyder noget. Dækslerne kan fåes som reserve dele https://www.lk.dk/produkter?iid=13141
  6. Mig bekendt findes der ingen udendørs adaptor til den PIR, men den har samme funktioner og dækning som https://www.lk.dk/produkter?iid=11320 som kan bruges udendørs via et adaptor dæksel https://www.lk.dk/produkter?iid=13057
  7. Det er fordi at reset/afmeldings kredsen skal forbindes til et 24V output modul, som jvf. mit tidligere indlæg, kan have en separat strømforsyning. Den anden kreds er forbundet til tilbagemeldingen på input modulet som skal have samme strømforsyning som IHC controlleren grundet fælles 0V potentiale. Hvis du kun har en 24V strømforsyning i din installation kan du godt lægge en lus mellem de 2 0V klemmer i soklen, men hvis du har ledninger nok, vil jeg anbefale at du forbinder 0V i I/O modulerne og køre 2 seperate kredse ud til røgmelderen. Det gør din installation nemmer at overskue og fejlsøge.
  8. Ja og nej. 24V output modulet er bygget op som du viser hvor der ligger en lus mellem 0V forsyning og 0V på udgangene. Der er ikke nogen internt lus mellem 0V på udgangene og 0V på data i output modulerne, da udgangene er galvanisk adskildte fra resten af IHC installationen, således at man kan bruge en strømforsyning med et andet 0V potentiale på udgangene. I princippet kan man godt lægge en lus mellem 0V forsyning og 0V data hvis man bruger samme strømforsyning til IHC controlleren og 24V output modulet. Det frarådes dog af hensyn til støj, da de parsnoede data ledninger så ikke længere vil være balancerede. 24V input modulet derimod har en intern lus mellem 0V data og 0V på indgangene, hvilket er årsagen til at der ikke er en seperat 0V forsyning til input modulerne.
  9. Ja det er ligegyldig om du tilslutter 0V fra dine enheder før eller efter backup modulet. Som Henning skriver er 0V bare luset igennem backup modulet, så det har samme potentiale på begge sidder. Vær dog opmærksom på at de input moduler, hvor din læksensor, røgsensor, alarm PIR m.m. er tilsluttet også skal forsynes fra backup modulet, ellers vil de ikke virke ved strømafbrydelse.
  10. Jeg tror ikke der er så meget andet at gøre ved problemet end at anskaffe en eftervarmeflade. Problemet er det samme for alle ventilations anlæg og skyldes ikke manglende isolering, men at udeluften er køligere om vinteren og dermed falder indblæsnings temperaturen også. Jo kolder indsugnings luften er, jo kolder vil indblæsnings luften blive. Om sommeren med en rum temperatur på f.eks. 23 grader og en ude temperatur på f.eks. 20 grader kan du nemt have en indblæsnings temperatur på 21 grader. Om vinteren med en rum temperatur på f.eks. 21 grader og en ude temperatur på f.eks. 10 grader vil din indblæsnings temperatur ikke komme meget over 18 grader. Dette alene p.gr.af tabet i modstrømsveksleren. 18 grader kan føles meget koldt. Specielt hvis det blæses ind med høj fart og man står lige under indblæsningen.
  11. Det er ikke altid nok at pærene har effekt nok. Hvis der f.eks. sidder en elektronisk transformator foran dem, kan det være at effekten ikke er høj nok når de er slukkede, og så risiker du at lyset begynder at blinke eller ikke vil tænde. Nogle typer dæmpnings elektronik i LED's kan give samme problemer. Det problem har man imidlertid ikke med LED tavle dimmer og Ø80 lampeudtags dimmer.
  12. Funktions mæssigt kan alle LK's IHC dimmer erstatte hinanden. Dette gælder også tavle dimmer versus lampeudtags/FUGA dimmer. Det er mere den fysiske placering som kan forhindre at en tavle dimmer erstattes med en Ø80 lampeudtags dimmer, en FUGA dimmer erstattes med en tavle dimmer o.s.v. Teoretisk kan du erstatte et alm. lampeudtag med en Ø80 lampeudtags dimmer, men hvis du ikke fjerner den dimmer som sidder foran lampeudtaget, så vil du have 2 dimmer i serie og det vil IKKE virker. Det virker lidt som om at du bør konsulter en elektriker, og som skrevet før. Bare fordi de bruger langt tid ved PC'en på at løse noget som virker som en simpel opgave, betyder ikke nødvendigvis at de ikke har forstand på LK IHC. Programmeringen for at erstatte f.eks. et alm. lampeudtag med en dimmer, tager ofte mindst 3-4 gange så langtid som den fysiske udskiftning af lampeudtaget.
  13. Det er LED dimmer. De kræver ikke belastning for at kun linkes eller virke. Jeg tror faktisk man kan reguler dem op og ned uden at der er nogen belastning tilsluttet.
  14. Der er nærmest ikke andet end hjemmelavede blokke. Men som skrevet tidligere har jeg 6 ens blokke til at styre de 6 kanaler, og det er kun denne ene som pludselig gav problemer. Indtil videre ser problemet ud til stadigvæk at være væk. Jeg tror det er over 6 mdr. siden jeg satte dem op og først for 1 mdr. tid siden gik det galt.
  15. Jeg prøvede at genopdater dimmeren tidligere idag. Indtil videre ser det ud til at have løst problemet. Det er dog for tidligt at lade champange propperne springe, da den før har opført sig ok de første 4-6 timer efter skumring indtrådte.
×
×
  • Create New...

Important Information

Privacy Policy og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok