Hop til indhold
IHC-User.dk

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 16-10-2018 in all areas

  1. 2 points
    Mikkel Skovgaard

    IKEA Trådfri

    Ja det er de omvendte API'er - og det er noget jeg roder med - samme med zwave
  2. 1 point
    Mikkel Skovgaard

    Chromecast audio

    Det kræver nok lige et par dage så jeg må lige se om jeg kan finde ud af noget udstyr. Det med genvejen er ikke muligt - jeg gætte på du mener at lave en direkte genvej til at f.eks. tænde eller slukke noget - det burde faktisk været ret nemt Det er smidt på ønskelisten
  3. 1 point
    PerMax

    Kan ikke åbne handlingseditor

    Tusind tak for hjælpen. Jeg er kørende igen. Det er stærkt værdsat.
  4. 1 point
    Kandersen

    IHC Wireless Batteritryk

    nix, og det vil næppe heller virke. Bare fordi Homey (og i øvrigt også mange andre base stationer, coordinatorer, gatways, fx zigbee og z-wave etc) har 868Mhz modtager, så er det langt fra sikkert de kan snakke sammen. Det handler nemlig om protokollen og ikke mindst kryptering. LK´s wireless protokol er krypteret.
  5. 1 point
    Lars1

    Udskiftning af Transformer?

    På nogle trafoer kan du ikke måle spænding på afgangs siden medmindre der er belastning på. Et andet problem kan være at hvis en af dine spot er kortsluttet, så vil du heller ikke altid kunne måle spændning på afgangs siden på trafoen.
  6. 1 point
    Bjarne Sørensen

    Udskiftning af Transformer?

    Jeg tror ikke på af der er fejl på nu to trafoer. Ring til et el-firma, det er ikke gør det selv arbejde. Der tager majs 1 time og finde fejlen og 1-3 timer at udbedre den i værste fald hvis ledningerne er smeltet over en eller flere spots.
  7. 1 point
    Kandersen

    Udskiftning af Transformer?

    Jeg ville prøve det som Bjarne skriver.. 1. Drop dimmeren i første omgang. Smid 230volt direkte på trafoen på primær siden (her kommer stikproppen ind), og se om der kommer lys. 2. Kommer der ikke lys, så er dimmeren udelukket som evt fejlkilde. Og trafoen er udelukkende som fejlkilde, i og med den er ny. Tilbage er pærerne og/eller tilslutningen til dem. 3. Start med at koble en eller to pære på trafoen samtidig, og fortsæt indtil problemet opstår (lyset slukker). Så har du indskrænket problemet til de(n) pære som fik lyset til at slukke. tænder lyset ikke på den første pære, så drop den og tag den næste. Tænder lyset heller ikke der, så drop den og tag den næste.. Sådan bliver du ved, indtil der kommer lys. Hvis der slet ikke kommer lys, så tilbage til trafoen, skift den, ud fra den betragtning, at selvom den er ny, så må den have en eller anden form for fejl. Tjek derefter igen med en pære ad gangen. Bemærk dog minimumbelastning for trafoen. Det er muligt du er nødt til at prøve med flere pærer på een gang. I så fald skal det komme an på kombinationer, om der er lys/ikke lys. Men først - Drop dimmeren!! Den kan virkelig lave ballade i en fejlsøgning, fx hvis den står til 1% men at du ikke kan se lyset faktisk er tænd ved den styrke.. Det er skidt at rive det hele fra hinanden, bare for at finde ud af, at det var dimmeren som var skruet helt ned. (Lært af bitter erfaring).
  8. 1 point
    Bjarne Sørensen

    Udskiftning af Transformer?

    Ja du kan prøve at tilslutte en enkelt spot af gangen. Hvis der er flere udgange er det bare for at lave en nemmere tilslutning mellem trafo og spots. Feks. via sikringer på de enkelte udgange. Hvilken trafo er det? Elektronisk eller jernkerne? Er det en elektronisk skal minimumsbelastningen være opfyldt, ellers blinker lampen nok eller vil ikke tænde hvis du prøver med en enkelt. Har du ikke et multimeter så du kan måle om der kommer spænding på sekundærsiden? Prøv lige det trick med en ny forsyning fra stikprop, dimmerem kan være defekt eller en sikring i den sprunget.
  9. 1 point
    Kandersen

    Gulvvarme zigza styret

    Vi mennesker er simpelthen for dumme.. Vi glor på nogle tal og det kan være helt skævt, fordi vi mærker (føler) noget som ikke kan holdes op imod tallet. Fx den der med, at begrebet "stue temperatur" er 21 grader. Hvad nytter det, hvis 1. Termometeret viser forkert. 2. Vi synes det er for koldt/for varmt med 21 grader. Som jeg skrev tidligere. Vi burde glemme tallene, og føle os frem. Så længe vi sikre os, at det der måles det også er målbart og justerbar, så går det kun galt, så snart vi enten er flere personer i samme rum, eller det der irriterende tal på vægge viser noget andet end det vi gerne synes det skal vise.. Gad at vide hvad der sker, hvis man i stedet for at justere på varmen, så kalibrerede føleren. Jeg er ret sikker på, at så vil der være en del mennesker som pludselig havde det meget bedre, selvom det i virkeligheden er det samme resultat (varme/kulden er det samme som før, men tallet viser noget andet)
  10. 1 point
    Bjarne Sørensen

    Rampetid

    Du skal bruge din wireless dimmer til formålet, ellers duer det ikke som Lars rigtig nok forklarer. Når du trækker dit scenarielink over fra FB'en til dimmeren kan du sætte %. 0% for sluk og 100% for tænd på 100%. Så går du ind på dimmerens egenskaber (i venstre vindue) og sætter rampetiden. Jeg kan ikke huske om det er muligt at vælge 30 min, det kan du se når du stiller det. Ellers skal der laves fiksfakserier og dele det ud i 3-4 omgange, dvs en FB fra 0-25% over 7,5 min osv osv. Så er det bare at forbinde en ur-FB, hvor du bruger on-puls til at aktivere din dimmerblok. Du kan tilslutte et tryk på kip, eller sluk indgangen på din UR-FB.
  11. 1 point
    Der findes kun input 24/3 og input 24/24 moduler. Et 24/3 input modul trækker 3mA pr. sluttet indgang, mens et 24/24 input modul trækker 30mA pr. sluttet indgang. Det er den eneste forskel på de 2 moduler. Til alm. tryk etc. hvor indgangen ikke er sluttet i normal tilstand, er begge moduler lige gode. Du vil ikke kunne måle en strøm besparelse ved at erstatte et 24/24 modul med et 24/3 modul. Det eneste tilfælde hvor det er et krav at du bruger et 24/24 input modul er i forbindelse med LK's gamle udvendige PIR. De er udgået for flere år siden. De blev strømfødt via input indgangen, og trak ca. 6mA, hvilket er for meget for et 24/3 input modul. For at spare strøm bør man bruge 24/3 input moduler i nedenstående tilfælde. Man kan godt bruge 24/24 input moduler. Det eneste problem vil være at strøm forbruget stiger. Sikkerheds enheder som f.eks. røgsensor, alarm PIR, sabotage kredse etc. som funger ved at indgangen er sluttet ved normal drift. Temp. sensor etc. som funger ved at de sender en bit strøm til input indgangen. Officielt funger de kun på et 24/3 modul, men flere har bekræftiget at de også funger på 24/24 moduler. Men strøm forbruget vil være højre, grundet de ofte sender data.
  12. 1 point
    Er det i stil med dette du søger? Hvis stikk. bliver tændt på det lokale tryk, starter en timer som slukker stikk. igen ved udløb? chr.kj.vis
  13. 1 point
    Flemming Wilton Hansen

    RF version N/A på HV 6.2

    Fint, for det er min også og det virker perfekt. Og nu kan jeg igen bruge det gratis program til min S9 , IHC Remote.
  14. 1 point
    Lars1

    RF version N/A på HV 6.2

    Det afhænger af din controller. Nogle 6.1 controller har en HW bug så RF modulet ikke kan opdateres. Hvis RF modulet ikke kan opdateres er det 1.01a. Hvis RF modulet kan opdateres er det 1.03.q Blive ikke forskrækket hvis der står RF version N/A. Det forsvinder normalt hvis du genstarter controlleren. Det er aldrig lykkes mig at få en forklaring fra LK på hvad der går galt når det dukker op efter en genstart.
  15. 1 point
    Martin Abildgaard

    PROJEKT korrumperet

    Ja. Men har du selv prøvet det? Hvis jeg gør som jeg skrev, får jeg følgende Warnings:
  16. 1 point
    Mikkel Skovgaard

    Google Assistent

    Jeg har ikke set på det - det er ikke sindsygt svært - det sværeste er nok at lave en god måde at "assigne" alle de forskellige ting så den ved hvad rum og "ressource" den skal påvirke. Jeg har lige rodet lidt med det - jeg ved det virker i noget af det andet.
  17. 1 point
    Jeg er enig med Henning i at det lyder som en overbelastet stråmforsyning. Jeg har dog et par opfølgende sprørgsmål. Deler begge dine IHC controller samme strømforsyning, eller har de hver deres? Har du batteri backup på din installation? Er din IHC strømforsyning 15W eller 72W? Hvis din strømforsyning kun er 15W og ikke delt med den anden controller, kan den ændring at du sætter alle udgang permanent ON øge strømforbruget så meget at det kommer over hvad strømforsyningen kan levere. Udgangene er relæer som trækker et par W når de er on. Generelt er det en dårlig idee at have en udgang permanent ON. Specielt fordi den vil gå off når controlleren genstarter etc. Du bør får en elektriker til at ændre din installation i din tavle, så du køre dine hue lampeudtag uden om IHC controlleren. Det bør ikke tage mere end 1/2 time, hvis ellers din installation er lavet efter forskrifterne.
  18. 1 point
    Det er med stor sandsynlighed din strømforsyning der er overbelastet. Hvis du har varmestyring via IHC er der sikkert for mange telestater der åbner samtidigt. Hvis du har backupbatteri, bør du også sikre dig at der kun er backup på alarmkomponenterne, ikke hele installationen.
  19. 1 point
    Marco9

    sluk alt i funktionsblok 1.2.03.d.

    Hej 2 x Lars og Anders. Mange tak for at svare mig. uagtet om der findes nye eller gamle metoder, så løste jeres råd om at anvende scenarier, i stedet for som jeg havde gjort det. Det hele spiller nu. Tak for hjælpen !
  20. 1 point
    cis2131

    Homekit, kører ikke

    Hej Esben Hvis den virker og så pludselig stopper imens man udvider med flere kanaler, så er det typisk fordi der er ens navne i din IHC dokumentation, og du ikke tilretter dem i IHC kanaler inden du trykker gem. Men hvis du har prøvet at rette op på det, og trykket på Gem knappen, så er jeg nødt til lige at komme på via remote support og kikke. Så tryk på den knap, og send mig en privat besked med Aktiverings nøglen i. Claus
  21. 1 point
    Lars1

    IHC NET Komponenter købes

    Mange af dem som brokker sig i div. medier kender ikke forskel på WIFI problemer og internet problemer. Men det er stadig offtopic her. Hvis du vil diskuter det emne yderlig, så opret en ny tråd.
  22. 1 point

    From the album: Projekt ombygning forår 2017

    Så er første del af tavle ombygningen overstået. Alle svagstrømsledningerne med muffer er fjernet og trukket om. Der er fjernet en del dimmere, som har frigjort et output modul. Lagt nogle ting om, samt opsat en automatafbryder, så jeg kan slukke for hele styringen fra tavlen, uden at skulle ned i garagen for at slukke på sikringen. Mht wireless dimmeren som nu er kommet op, så havde jeg store problemer med den ene. Den skulle bruges til de halogen spots vi har siddende i køkken/spisestue. Det er 12 stk, som alle tænder samtidig. Jeg havde lidt en anelse om, at 12 stk nok kunne give en udfordring. Og ganske rigtig, så kunne jeg ikke linke dimmeren. Den ville ganske enkelt ikke. Men det skulle ikke afholde mig fra at prøve dimmeren på en anden lampeledning. Vupti, så ville controlleren linke til dimmeren. Næste trin var at afprøve, om den så ville styre de 12 spots. Det ville den godt. Så det var kun selve linkningen jeg havde problemer med. I samme omfang opdagede jeg, at elektrikeren som have lavet dette, oprindelige har delt de 12 spots ind i to lampeledninger. Og det passede helt fint, fordi de tre af spotsene faktisk sidder nærmere spisestue end køkken. Så de fik simpelthen deres egen dimmer (Uni400 dimmer), som jeg dog måtte opsætte efter jeg havde taget dem ned.. Næste skridt er alle 230volt kablerne.. Jeg er lidt i vildrede hvad jeg skal. Der er for mange samlemuffer til at jeg kan holde ud at se på det. Så jeg overvejer om jeg skal købe en stor (meget stor) stak klemmerække, for at afslutte kablerne i dem. Spørgsmålet er, om der er plads nok til at holde det i een tavle på to DIN skinner.. Jeg tror det ikke, medmindre jeg begrænser mig til, at udelukkende afslutte de ledninger som er i brug. Så lige nu er jeg i tænkeboks for, hvordan jeg kommer videre. Alt taler for at afslutte kablerne i klemrækker. Men det skal samtidig være brugbart og give nemt overblik.. Og i øvrigt dokumenteres 110%.
  23. 1 point
    AndersKjergaard

    Udskiftning Af Ihc - Sådan!

    Sådan! Rigtig spændende at følge. Hvilken type varme har du og hvordan er det sat op? Hvis du har telestater, skal de så styres direkte fre den nye controller eller hvordan? Vh Anders
  24. 1 point
    Bjarne Sørensen

    Lidt Lir :-)

    Hej folkens. Jeg ville lige komme med lidt lir fra hverdagen. I fredags kom en fragtmand med en masse skabe jeg skulle have indenfor pga. regnvejr. Jeg var ikke hjemme da han ringede til mig at han ved mit hus. Øjeblik sagde jeg og satte mobilen (Android) på håndfri. Så frakoblede jeg min Powermax Pro alarm via app'en. Derefter aktiverede jeg min garageport via LK's IHCRemote. Porten gik op, og manden var noget overrasket over at den kunne lade sig gøre. Da han havde læsset det hele ind, ringede han igen og jeg lukkede porten, og tilkoblede alarmen igen via mob. tlf. Jeg tror jeg skal i El-giganten og købe et netværkskamera for at fuldende dette lille setup, de har nogle D-Link DCS 932L til 649 kr, så er det til at starte op, så kan man jo også se om han render med noget.
This leaderboard is set to København/GMT+01:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.