Hop til indhold
  • 0

Controller genstarter hele tiden!


Lasse Fugmann Kristensen
 Share

Spørgsmål

Hej,

Her til aften virkede min controller langsom og kørte ikke så godt - derfor genstartede jeg denne, ved at slukke for strømmen til den i 2 min. 

Herefter starter den nu op - Grøn LED lyser konstant - men istedet for at slå igang, genstarter den igen efter cirka 5 min. (kan jeg se, da den slukker kortvarigt for stikkontakter etc) Dette bliver den så ved med. Jeg kan ikke nå at få kontakt til den inden den genstarter!

What to do? ? i'm lost.....

VH Lasse

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0
40 minutter siden, Lasse Fugmann Kristensen skrev:

Hej,

Her til aften virkede min controller langsom og kørte ikke så godt - derfor genstartede jeg denne, ved at slukke for strømmen til den i 2 min. 

Herefter starter den nu op - Grøn LED lyser konstant - men istedet for at slå igang, genstarter den igen efter cirka 5 min. (kan jeg se, da den slukker kortvarigt for stikkontakter etc) Dette bliver den så ved med. Jeg kan ikke nå at få kontakt til den inden den genstarter!

What to do? ? i'm lost.....

VH Lasse

Kan firmware loaderen nå den? Hvis ikke står det sløjt til.

Er det en Visual 3 som har fået seneste nye firmware? Så er du ikke alene, der er nogle nylige opslag om det problem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
13 minutter siden, Lasse Fugmann Kristensen skrev:

Hej. Den kan ikke nå den, desværre.

 

Den er ikke opdateret med firmware det seneste år og intet er ændret i programmeringen den sidste måned. 

Jeg har nu koblet alt fra, og den fortsætter med at gøre det samme... Hmmm... Det må være en reklamationssag - eller hvad tænker i?

Er det den nye 3'er?

Har du kigget/prøvet på de firmware der er blevet lagt op i download her på siden i går?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja, det er den nye 3'er.

Dem har jeg kun lige kigget kort på, men controlleren kommer ikke så langt i opstarten at jeg kan få forbindelse med firmware opdater'en. Den forbliver ved med at lyse fast grøn i dioden og efter 5-7 min slukker den alle relæer, og tænder dem igen, ligesom hvis den blev genstartet. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg havde nær skrevet velkommen i klubben - uden den bagtanke at være flabet. Du er ikke den første...

Hvis du ikke kan få kontakt med den via Ethernet eller USB er der efter min ydmyge mening ikke noget at gøre.

Prøv at få den byttet UB hvis muligt. Ringe trøst på en kold, blæsende vinterdag..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Jørgen Møllegaard skrev:

Jeg havde nær skrevet velkommen i klubben - uden den bagtanke at være flabet. Du er ikke den første...

Hvis du ikke kan få kontakt med den via Ethernet eller USB er der efter min ydmyge mening ikke noget at gøre.

Prøv at få den byttet UB hvis muligt. Ringe trøst på en kold, blæsende vinterdag..

Som med alt andet elektronik som går i stykker indenfor garantien, så henvender man sig til der hvor man har købt produktet og klager sin nød. De har adgang til support fra producenten , og kender sommetider de fejl man løber ind i. Hvis teorien om at det er SD kortet, som fejler, så er der jo ingen grund til at skulle skifte hele controlleren.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Er der ikke noget der kan lave en image kopi til et SD kort (der virker), så folk med disse problemer bare kan prøve at smide et nyt image på? Der må være nogle med "linux" kendskab som kan klare denne lille sag. 
En "død" controller er jo rimelig fatal, hvis den styre alt i huset. Så at skulle reklamere over den, vente på svar, evt løsning, evt nedtagning af controller osv.. Det er bare ikke lige det man har mest lyst til. 

@Mikkel Skovgaard Var der ikke noget med du havde en HW 7? Du kan vel lyn hurtigt fixe sådan et image, eller?

PS. Jeg har heldigvis ikke selv den controller. Beklager sarkasmen, men i den korte tid den nu har været på markedet, der synes jeg der er flere problemer med denne controller, end de andre tidligere. Og muligvis er det bare banalt med korrumperede filer på SD kortet, (det er ikke usædvanligt, hvorfor det ikke burde være et krav om SD kort for at controlleren virker). Men hvor jeg dog føler med disse mennesker med problemet.  

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
20 timer siden, Lasse Fugmann Kristensen skrev:

Hej,

Her til aften virkede min controller langsom og kørte ikke så godt - derfor genstartede jeg denne, ved at slukke for strømmen til den i 2 min. 

Herefter starter den nu op - Grøn LED lyser konstant - men istedet for at slå igang, genstarter den igen efter cirka 5 min. (kan jeg se, da den slukker kortvarigt for stikkontakter etc) Dette bliver den så ved med. Jeg kan ikke nå at få kontakt til den inden den genstarter!

What to do? ? i'm lost.....

VH Lasse

Har du prøvet at måle på spændingen på strømforsyningen. Det lyder lidt som et overbelastnings problem eller en død strømforsyning.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

For mig lyder det mest som et korrupt SD kort. Fejlmønsteret er magen til min døde controller, som nu er til reperation (se anden tråd om død controller). Måske en venlig sjæl vil poste de nødvendige filer eller et image til at genskabe SD kortet?

... Ellers er det nok nødvendigt med en reparation.. :o

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 minutter siden, Lasse Fugmann Kristensen skrev:

@Tomme - spændende - hvordan får jeg efterprøvet den teori? Et blankt SD kort, kræver vel nogle filer? 

Ejvind har i en anden i en anden tråd beskrevet hvordan han laver et nyt SD kort til sin controller, som han bruger i forbindelse med opgradering. Prøv at hør ham hvilke filer der skal ligge på SD kortet og hvordan det skal være formateret.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Lige nu, Lars1 skrev:

Ejvind har i en anden i en anden tråd beskrevet hvordan han laver et nyt SD kort til sin controller, som han bruger i forbindelse med opgradering. Prøv at hør ham hvilke filer der skal ligge på SD kortet og hvordan det skal være formateret.

Ok - jeg prøver at finde frem til dette.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
8 timer siden, Lasse Fugmann Kristensen skrev:

Ok - jeg prøver at finde frem til dette.

Jeg talte idag med en af mine venner som laver meget i embedded SW. Han mente at IHC controlleren måske ville boote op i fejl tilstand, hvis man satte et tomt SD kort med korrekt fil format i den og genstartede den. Herefter burde man kunne oploade en ny firmware. Vi har ingen IHC controller at teste dette på, men det virker på mange af de devices han arbejder med.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
11 timer siden, Lasse Fugmann Kristensen skrev:

Ok - jeg prøver at finde frem til dette.

Jeg tror ikke filerne er vigtige - det skal bare formateres i ext3 - du kan hvis endda gøre det fra windows: https://www.easeus.com/partition-master/how-to-create-ext2-ext3-based-linux-partition-from-windows.html

https://www.disk-partition.com/articles/format-sd-card-to-ext3-7201.html

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kære alle,

Tak for alle jeres kanon gode forslag!

Jeg har afprøvet flg.:

1. Genstartet adskillige gange.

2. Forsøgt kontakt via USB og/eller LAN til alt software inklusiv Firmwareloader uden held.

3. Tortureret controlleren ved at tage SD kort ud og ind under drift - uden held.

4. Formateret eksisterende SD kort på ny og prøvet med dette - uden held.

5. Formateret nyt SD kort og prøvet med dette - uden held.

6. Formateret nyt SD kort og kopieret EjvindHald's filer og prøvet med dette - uden held.

 

Så nu er der oprettet en reklamation og Controlleren er på vej til LK for udredning.

 

Tak for jeres forsøg og hjælp. Jeg opdaterer lige når jeg har hørt fra LK.

 

/Lasse

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lasse,

Så er jeg kommet i præcis samme situation som dig, intet hjælper i forhold til at komme i kontakt med controlleren. Den genstarter hvert 5-6 minut og svarer ikke på USB eller IP,  dog på ping i den tid den er levende.

Hvis jeg forsøger at tilgå usb via en browser får jeg "connection refused" ...

Hvad blev din løsning og er der måske andre der har fundet en vej videre, eller er det blot en reklamation til LK/elektriker i morgen tidlig (controller er et år gammel)? Lidt skidt at have lyset fastlåst natten over og ikke kunne tænde det på badeværelser mv. inden problemet løses :(

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Min løsning blev en reklamation til grossisten, hvor jeg havde købt den.. Jeg fik så tilsendt pakkelsbels etc. Fra LK som jeg udfyldte og sendte controller en retur. LK byttede uden at blinke. 

En anden på forummet mente det jst sandsynligt var en ram-fejl, men ved ikke havd det var. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
27 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev:

... og jeg har en der er død som jeg har vundet men jeg kan ikke få hverken ham der afholdt konkurrencen eller LK i tale :(

Næ det er da klart. Du har jo vundet den, og dermed ikke mistet noget af værdi (ironisk).. 
Det er lidt grotesk hvis du ingen reaktion får overhovedet. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok