Hop til indhold
  • 0

IP-adresse til controller


Michael Borg
 Share

Spørgsmål

Hej alle sammen

Jeg er helt grøn til IHC og skal til at lære, jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med mit problem. Jeg vil gerne tilgå min controller via internettet, hvordan gør jeg det?

Jeg har forbundet et patch kabel til min router, og ifølge LK's vedjledning skal jeg kunne tilgå controlleren via browser IP-adresse 192.168.1.3, men det fungerer ikke. Jeg har Yousee som udbyder, men når jeg logger på routeren kan jeg ikke engang se controlleren på netværket.

Der er lys ved RJ45-stikket på controlleren så der er forbindelse til routeren, jeg ved bare ikke hvad dælen der kan være galt.

Jeg har læst vejledninger på kryds og tværs men jeg kan ikke finde ud af hvad der er galt.

Tak på forhånd og hav en rigtig god dag

Mvh. Michael Borg

Link til kommentar
Del på andre sites

14 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Ejvind

Tusind tak for svar. Jeg sovser rundt i det jeg kan ikke få det til at spille. Jeg har vedhæftet skærmdump af min routers opsætning samt opsætningen i IHC administrator og IP config fra kommandoprompt. Hvad gør jeg forkert?

Jeg er en torsk til netværk jeg beklager hvis det er helt tosset det jeg har gang i.

Tak på forhånd og hav en rigtig god dag

Mvh. Michael Borg 

1.png

2.png

3.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Efter din seneste ændring bør det virke. 
Men for en god ordens skyld, så prøv at gå på controlleren lokalt. Virker det?
Hvis ja, så er det din port forward som ikke virker. tag evt screen shot af det, så vi kan se hvordan du har lavet det. 
Hvis lokalt ikke virker, så er der stadigvæk noget galt i opsætning, som ikke er umiddelbart er vist i ovenstående screenshots. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg er på ingen måde ekspert i netværk, men det forekommer mig at du i din ruter har opsat dit netværk til at gå fra x.x.x.10 til x.x.x.99

Udklip.PNG.36dffa7702188dddad9f277bfc0553f6.PNG

Med de indstillinger, vil jeg mene at din gateway adresse skal være x.x.x.10 og din ip adresse imellem x.x.x.11 og x.x.x.99.

Som Kandersen skriver, så bør du starte med at få hul igennem via lokalnettet, og derefter på www.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Henning Pedersen skrev:

Jeg er på ingen måde ekspert i netværk, men det forekommer mig at du i din ruter har opsat dit netværk til at gå fra x.x.x.10 til x.x.x.99

Udklip.PNG.36dffa7702188dddad9f277bfc0553f6.PNG

Med de indstillinger, vil jeg mene at din gateway adresse skal være x.x.x.10 og din ip adresse imellem x.x.x.11 og x.x.x.99.

Som Kandersen skriver, så bør du starte med at få hul igennem via lokalnettet, og derefter på www.

Ikke korrekt. Ovenstående angiver kun DHCP ranget. GW addresse x.x.x.1

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Som Kandersen skriver, bør du kunne tilgå din Controller fra din hjemme PC. Prøv evt. at genstarte din controller.

Når du kan det, kan du begynde at kigge på adgang fra Internettet. Men allerførst, skal du sikre dig at du har en offentlig adresse på ydersiden af din router. Hvis ikke du har det, skal du have det bestilt ved din udbyder. Det kaldes ofte Statisk IP-adresse eller Offentlig IP. Er ofte en fakturerbar ydelse :-(. Måske kan du se det på din router i status.

Når du så har en offentlig adresse på ydersiden, kan du begynde at kigge på mapningen ind til din controller.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Martin Abildgaard skrev:

Når du kan det, kan du begynde at kigge på adgang fra Internettet. Men allerførst, skal du sikre dig at du har en offentlig adresse på ydersiden af din router. Hvis ikke du har det, skal du have det bestilt ved din udbyder. Det kaldes ofte Statisk IP-adresse eller Offentlig IP. Er ofte en fakturerbar ydelse :-(. Måske kan du se det på din router i status.

Det er muligt udefra kommende trafik kan være problemet. Det afhænger meget af hvilken type forbindelse han har. En mobil internet forbindelse et absolut NoGo.
Er det en "almindelig" internet forbindelse, så vil det oftest virke uden problemer. Ud fra billederne herover ligner det et almindelig kabelmodem (netgear c6250)
Her er Yousee´s vejledning til at lave portforward:
https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/opsaetning/port-forward/c6250

En ikke-statisk IP adresse er normalt ikke et problem hos Yousee. Eneste forskel på det, og så en statisk er, at med en statisk (som man ofte betaler ekstra for), der er man garanteret sin egen IP adresse altid, (som i øvrigt vil være DHCP tildelt alligevel). Med en ikke-statisk, så kan man risikere at den skifter. 

En god ide at finde sin IP adresse på, det er ved at gå ind på siden: https://www.myip.dk
Denne fortæller dog ikke, om den er statisk!! Men så kan man se IP adressen man kommer fra. 

Er en portforward til en intern enhed (server, IHC controller eller lign), noget man skal bruge fast og i længere tid, så anbefaler jeg klart, at man får en statisk IP adresse. 

 

1 time siden, Martin Abildgaard skrev:

Når du så har en offentlig adresse på ydersiden, kan du begynde at kigge på mapningen ind til din controller.

Han skal ikke bestille fast IP endnu, førend han har opsat det hele korrekt, og konstateret det måske ikke virker. Før det kan han købe katten i sækken. 

 

14 timer siden, Michael Borg skrev:

Jeg har forsøgt at ændre på felterne som i beskriver men det dutter stadig ikke. Der må være et eller andet helt grundlæggende som jeg overser.

Michael. 
Kan du fortælle lidt om, hvordan du konstatere, at det ikke virker?
Hvad gør du præcist?

En måde at teste på, om du kan få LOKAL adgang til IHC controlleren, det er ved at bruge Administrator, ServiceView eller Visual, og selvfølgelig indskrive IP adressen som du har sat op i IHC controlleren. Dvs flå USB kablet ud, og forsøg skab forbindelse fra din computer til IHC controlleren via lokal nettet. 
Dette BØR virke med de seneste screenshots du har vist her. 

Så tager vi portforward derefter. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok