Hop til indhold
  • 0

Ihc controller 3 - nul kontakt fra visual


HMunck
 Share

Spørgsmål

I dag er min ihc controller pludselig ikke til at komme i kontakt med via ihc visual. Ydermere er der ingen forbindelse fra tryk i huset til controlleren. Den virker helt død. Jeg har en mistanke om, at det skyldes, at jeg kortvarigt slukkede strømmen til controlleren ved at slå hpfi relæet på tavlen fra og til igen efter få sekunder. Kan det genere controlleren?

Jeg kan nå controlleren via firmwareloader. Både med USB og net. men det er så også det. Jeg har opdateret firmware på contolleren til 03.03.23 og visualsoftware (på pc`en) til 03.04.54 fra lk jf. Lk´s website. De spiller vel sammen. Men uden resultat.

Hjælp! Skal jeg lave “factory reset” på controlleren? Er det java? - eller...

håber nogle af jer med lidt mere erfaring kan give gode råd

 

vh Henrik

Link til kommentar
Del på andre sites

14 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Den skal nok byttes på garanti, da det ikke er ualmindeligt at de dør i forbindelse med en genstart.

Nogen oplever en konstant lysende grøn diode på fronten, andre at dioden blinker i forskellige intervaller, indikerende at den konstant rebooter. Fælles er at man kan kommunikere med den via firmware loader, men ikke via Visual.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
On 9/4/2019 at 8:37 AM, Allan Nissen said:

Den skal nok byttes på garanti, da det ikke er ualmindeligt at de dør i forbindelse med en genstart.

Det er ærligt talt bekymrende. Faktisk vil jeg mene at man burde kunne lave et gruppesøgsmål mod LK hvis det er rigtigt.

  • Det kan ikke være rigtigt at en IHC controller dør blot fordi man tager strømmen fra den (i øvrigt er der ingen mulighed for at slukke for controlleren på anden måde)
  • Den kan ikke være rigtigt at en IHC controller dør blot fordi man opgraderer firmware
  • Det kan ikke være rigtigt at man ikke kan resette en controller

Jeg kan simpelhen ikke forstå at LK kan sælge sådan et produkt - et produkt der er beregnet til at bruge i private hjem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Astronaut skrev:

Det er ærligt talt bekymrende. Faktisk vil jeg mene at man burde kunne lave et gruppesøgsmål mod LK hvis det er rigtigt.

  • Det kan ikke være rigtigt at en IHC controller dør blot fordi man tager strømmen fra den (i øvrigt er der ingen mulighed for at slukke for controlleren på anden måde)
  • Den kan ikke være rigtigt at en IHC controller dør blot fordi man opgraderer firmware
  • Det kan ikke være rigtigt at man ikke kan resette en controller

Jeg kan simpelhen ikke forstå at LK kan sælge sådan et produkt - et produkt der er beregnet til at bruge i private hjem.

Send din klage til kundecenter@se.com, og lad os høre hvad de siger. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
10 timer siden, Astronaut skrev:

Det er ærligt talt bekymrende. Faktisk vil jeg mene at man burde kunne lave et gruppesøgsmål mod LK hvis det er rigtigt.

  • Det kan ikke være rigtigt at en IHC controller dør blot fordi man tager strømmen fra den (i øvrigt er der ingen mulighed for at slukke for controlleren på anden måde)
  • Den kan ikke være rigtigt at en IHC controller dør blot fordi man opgraderer firmware
  • Det kan ikke være rigtigt at man ikke kan resette en controller

Jeg kan simpelhen ikke forstå at LK kan sælge sådan et produkt - et produkt der er beregnet til at bruge i private hjem.

Det virker også helt grotesk det som vi efterhånden ser flere og flere af. Endnu værre fordi det efter sigende er meget tavst fra LK omkring disse problemer.. 
Havde det været en almindelig brugsgenstand, så kunne jeg tildeles forstå den passivitet fra LK. Men det er altså en controller som driver ret vital(e) del(e) af en bolig. Det er ufatteligt at de kan formår at holde sig fuldstændig passive!
 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej,

Jeg har også lige opdateret min controller til version 03.03.23 og mistet kontakten på samme måde som Henrik.

Der er andre tilfælde hvor en firmware opgradering er gået galt, men de har efterfølgende haft kontakt til controlleren via fx Visual.

Er der en løsning på problemet udover at skifte den?

Mvh Lars

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej. Som skrevet i en anden tråd:Vær sikker på du har back up af dit kørende .vis projekt.

Send et tomt projekt til kontrolleren, men vær forberedt på, at du muligvis mister power til din PC.

Check så om kontrolleren er opgraderet til 03.03.23... Ellers prøv en gang til.

Når du er så vidt -læg dit kørende projekt fra din back up på kontrolleren.

Ellers er det Velkommen i klubben af ikke fungerende HW 7.1 - Visual 3 kontrollere. En ikke særlig populær klub. Prøv at få den byttet på garanti hvis muligt.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
6 timer siden, Lars L skrev:

Jeg har også lige opdateret min controller til version 03.03.23 og mistet kontakten

Hvis du har opgraderet til x.x.23 så bør du ringe til LKs support på 88 30 20 00.

Så vidt jeg er orienteret så er LK af den opfattelse af problemet er løst med x.x.23 - hvilket det så måske ikke er.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 timer siden, Lars L skrev:

Hej,

Jeg har også lige opdateret min controller til version 03.03.23 og mistet kontakten på samme måde som Henrik.

Der er andre tilfælde hvor en firmware opgradering er gået galt, men de har efterfølgende haft kontakt til controlleren via fx Visual.

Er der en løsning på problemet udover at skifte den?

Mvh Lars

Er den grønne LED tændt konstant (frosset) eller blinker den i forskellige intervaller (konstant genstart)? Hvis en af disse, så ring direkte til LK som Henning siger og hør om de er interesseret i den. Forvent ikke de bytter den, det skal du gøre der hvor du har købt den.

 

Hvis den grønne LED blinker normalt, kan du så få adgang via Visual? Så følg Jørgens råd, med tomt program, ny formware update og læg programmet i igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Allan Nissen skrev:

Er den grønne LED tændt konstant (frosset) eller blinker den i forskellige intervaller (konstant genstart)? Hvis en af disse, så ring direkte til LK som Henning siger og hør om de er interesseret i den. Forvent ikke de bytter den, det skal du gøre der hvor du har købt den.

 

Hvis den grønne LED blinker normalt, kan du så få adgang via Visual? Så følg Jørgens råd, med tomt program, ny formware update og læg programmet i igen.

Tak for svaret omend det jo er en lidt trist besked. Det er lidt vildt, at  en IHC controller kan gå så meget i hegnet ved en firmware opgradering, at den skal udskiftes.

Til orientering er der er ingen forbindelse til controlleren udover firmware loaderen, som åbenbart godt kan snakke med den. Ellers står den bare og blinker lidt grønt og nogle gange et rødt blink. Har prøver at opgradere og ned-gradere uden held.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
51 minutter siden, Lars L skrev:

Tak for svaret omend det jo er en lidt trist besked. Det er lidt vildt, at  en IHC controller kan gå så meget i hegnet ved en firmware opgradering, at den skal udskiftes.

Til orientering er der er ingen forbindelse til controlleren udover firmware loaderen, som åbenbart godt kan snakke med den. Ellers står den bare og blinker lidt grønt og nogle gange et rødt blink. Har prøver at opgradere og ned-gradere uden held.

Lad os endelig vide hvad LK siger til at det er sket ved opgradering til fw23.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej igen,

Jeg har ladet mig fortælle, at den gamle Java Starter under IHC V2 kan få IHC V3 controller'en i tale. Desværre virker det ikke på min. Det er som om den genstarter hele tiden.

Findes der en måde hvormed man kan helt nulstille en IHC V3 controller?

LK får bestemt et opkald i morgen!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Talte med LK og de sagde blot, at IHC controlleren er død hvis ikke at jeg kunne få den i tale efter firmware opgraderingen.

Har fået en ny og sendt den anden retur til forhandleren, som kunne fortælle mig, at jeg var nummer 5 hos ham. Har firmware opgraderet den nye og det virker :huh:

Det er første gang jeg har prøvet hardware der faktisk dør ved en opgradering, men fin service at man får en ny - mangler lige få pengene tilbage.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok