Hop til indhold
  • 0

IHC initialisere


Lofterpalle
 Share

Spørgsmål

17 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
10 timer siden, Lofterpalle skrev:

Efter genstart er IHC controlleren nu i fejltilstand - Hjælp.

Er der konstant grønt lys i LED? Hvis ja, er controlleren havnet i et bootloop du ikke kan få den ud af. Så er den defekt og skal byttes ved LK hvis der stadig er garanti på, ellers er det surt show.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Tak for svar.

Har rodet med det hele natten og læst alle tråde, og jeg har set alle skriver hvis der er konstant lys, er den defekt. Men det er den ikke i mit tilfælde.

Jeg kan gøre følgende:

- Sluk og tænde for strømmen - Resultat = IHC controller i fejltilstand

- Reset på Controller - Resultat = Kan ikke bruge LAN til forbindelse, men bruger USB, og herefter en genstart Sluk og tænd igen) kan jeg bruge LAN (Meget mærkeligt)

- Har opdateret firmware igen 3.03.37 via firmware loader.

- Kan hente projekt fra controller

- Indlæser jeg et tomt projektet eller et projekt før fejlen (autobackup) vil controller herefter initialiserer, og i nat kørte 6 timer uden resultat. Genstarter jeg herfra går den til fejltilstand.

Det som om jeg har et loop i fejltilstand til initialisering jeg ikke kan komme ud af.

Men jeg har jo kontakt med controlleren via LAN og USB og kan opdatere firmware.

What i do?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Fik support fra LK, og det der skulle til var en hard reset (restore til default) på controller.

Er det samme fil som du omtaler? Hvad årsagen var fandt vi ikke ud af, måske en fejl i indlæsning eller en fejl i den ændring jeg lavede i programmet. 

Ved opstart fik jeg denne i loggen:  >Advarsel    Cirkulær reference (type A) detekteret i eksekverings flow.<

Men den er væk nu.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
52 minutter siden, Lofterpalle skrev:

Fik support fra LK, og det der skulle til var en hard reset (restore til default) på controller.

Er det samme fil som du omtaler? Hvad årsagen var fandt vi ikke ud af, måske en fejl i indlæsning eller en fejl i den ændring jeg lavede i programmet. 

Ved opstart fik jeg denne i loggen:  >Advarsel    Cirkulær reference (type A) detekteret i eksekverings flow.<

Men den er væk nu.

Den jeg henviser til er en firmware man indlæser som nulstiller konfigurationen.

Cirkulær reference er hvis man har lavet en fejl i sin programmering, det kan du søge lidt info på her i gruppen.

Fedt du fik den op at køre igen.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
41 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Den jeg henviser til er en firmware man indlæser som nulstiller konfigurationen.

Cirkulær reference er hvis man har lavet en fejl i sin programmering, det kan du søge lidt info på her i gruppen.

Fedt du fik den op at køre igen.

 

Har også læst lidt om det i gruppen, men om fejlen kan give anledning til controlleren går ned tvivler jeg lidt på, men jeg kan ikke vide det med sikkerhed. 

Jeg ser i gruppen, at der mange der har flere af dem, og det oftest er type B. Jeg havde én, men kan måske og være en for meget :)

Hvad er forskellen på Type A og B?

Ulempen er at jeg har været nødt til at linke alle wireless lampeudtagene igen :(

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Lofterpalle skrev:

Har også læst lidt om det i gruppen, men om fejlen kan give anledning til controlleren går ned tvivler jeg lidt på, men jeg kan ikke vide det med sikkerhed. 

Jeg ser i gruppen, at der mange der har flere af dem, og det oftest er type B. Jeg havde én, men kan måske og være en for meget :)

Hvad er forskellen på Type A og B?

Ulempen er at jeg har været nødt til at linke alle wireless lampeudtagene igen :(

Bare en enkelt cirkulær referense i controlleren er nok til at den går i ged. Man giver den besked on at udføre en handling, men den handling udfører så f.eks. handlingen igen og så har man problemet.

Jeg troede netop ikke at man skulle linke alle wireless igen, men at de ligger gemt i controlleren. Det er styrken på Visual 3.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jo, mine alle mine wireless enheder var fyldt med røde udråbstegn.

Det mærkelige var, at nogle tryk virkede selvom der var røde udråbstegn. Lampeudtaget kunne jeg kun tænde fra serviceview, men ikke fra wireless tryk, men jeg kunne godt tænde en anden udgang til en f.eks. stikk. fra samme wireless tryk. (det forstår jeg så ikke).

Jeg var lige ved at forsøge med et gendan fra controlleren, men da jeg har lavet en hard default reset, så forsvinder linkning til wireless enheder. Sådan forstår jeg det, men det ville være rart hvis @Henning Pedersen kunne svare på om jeg kunne have gjort det istedet? 

Så ved man det til en anden gang.  Men noget har controlleren husket, fordi jeg tog ved en fejl linking af et andet udtag, og det gjort visual mig opmærksom på, at det ikke var samme lampeudtag jeg forsøgte at linke.

 

Men jeg læste disse tråde om problemerne, og da nogle virkede om andre ikke, tog jeg alle sammen og linkede igen, uden nogle chancer.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Her skal vi have en haj på banen. f.eks. @Henning Pedersen

Jeg kan desværre ikke hjælpe med forskellen på cirkulær type A og B, umiddelbart tænker jeg at A er være end B. 

Type B har jeg mistænkt for "bare" at være en simpel tæller af den interne clockfrekvens, hvor tælleren nulstilles hver gang en ny hændelse starter, de gamle 6er var nemme at få en type B i. Tænker den nye 3er har arvet for meget af 2erens software, for den er meget nem at lave en type B på. Har flere gange oplevet det når kunder opgraderer fra 2 til 3, med det samme program.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 27.8.2021 at 09:46 , Lofterpalle skrev:

Fik support fra LK, og det der skulle til var en hard reset (restore til default) på controller.

Kan du ikke lægge en beskrivelse her af hvordan man laver en hard reset? Jeg tror der er flere som vil sætte pris på det. Hvis det er noget firmware som skal uploades, så læg venligst en kopi i download sektionen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

@Bjarne Sørensen siger der ligger en reset_version_3 download. Jeg kan ikke lige finde den?

Jeg skal lige se om jeg kan huske det, men det var en fil som, LK indlæste igennem firmware loader, og det fik den til at starte helt forfra. 

Er der behov for en vejledning?

Bruger bliver slettet og LAN IP adresse skal man ændre igen. Men måske er andre bedre til at lave denne vejledning i fx. PDF med billeder? 
Er der nogen andre der kan det?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
6 timer siden, Lofterpalle skrev:

@Bjarne Sørensen siger der ligger en reset_version_3 download. Jeg kan ikke lige finde den?

Jeg skal lige se om jeg kan huske det, men det var en fil som, LK indlæste igennem firmware loader, og det fik den til at starte helt forfra. 

Er der behov for en vejledning?

Bruger bliver slettet og LAN IP adresse skal man ændre igen. Men måske er andre bedre til at lave denne vejledning i fx. PDF med billeder? 
Er der nogen andre der kan det?

Det lyder som en en reset firmware. Hvis du har en kopi af den, så kopier den op i download sektionen.

Med mindre der er andre steps end bare at uploade reset firmwaren, så er yderlig villedning ikke nødvendig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok