Hop til indhold
  • 0

FB 1.2.05 lys styring med pir


Prebci
 Share

Spørgsmål

er der nogen der kan hjælpe mig..

jeg har problemer med min ene FB 1.2.05 til styring af lys med pir.

jeg har 3 ens rum som styres af hver deres fb 1.2.05.

de har alle virket indtil igår.

den ene ter sig dumt. når pir tænder lyset så går der kort tid så slukker tiden... selvom lyset skulle være tændt i 3 min.

hvis jeg ser på viewer så går manuel betjening i gang on... off... on... off når pir har registreret bevægelse. 

 

håber i kan hjælpe mig :(

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

hmm... jeg har lige fået det til at virke!!

jeg har prøvet at slette fbén 2 gange og lavet den om.. ved ikke om det var spild af tid..

så tænkte jeg om det havde noget at gøre med at jeg havde et wireless lampeudtag med i fbén som ingen belastning har.

a jeg fjernede det lampeudtag fra programmet så virkede det igen??

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 8.5.2019 at 18:07 , Anders Bo skrev:

Hej Prebci

Hvis du kan se at manuel betjening aktiveres uden du bruger andet end PIR til handlingen så har du helt klart et problem med tilbagemeldingen fra en eller flere af dimmerne. Du skal kun have en tilbagemelding på % input.

Hilsen Anders

det har virket sidden jeg fjernede den ene wireless ø80 uni dimmer der ikke havde en lampe tilsluttet. 

det kan vel ikke passe at fb ikke virker hvis der ikke er sat en lyskilde til det ene af dimmerne?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 10.5.2019 at 05:51 , Prebci skrev:

det har virket sidden jeg fjernede den ene wireless ø80 uni dimmer der ikke havde en lampe tilsluttet. 

det kan vel ikke passe at fb ikke virker hvis der ikke er sat en lyskilde til det ene af dimmerne?

Det afhænger af alderen på dine wireless enheder. Hvis ikke det er HW v.2 er der et minimums belastnings krav for at de kan kommuniker med controlleren. Hvis ikke dette er opfyldt og de er en del af programmet kan du opleve at der ikke er nogen kommunikation med wireless enheder overhovedet i op til 2 min. Dette sker fordi controllerne forsøger at få kontakt til enheden i 2 min. før den timer ud og går videre til næste enhed.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 11.5.2019 at 11:41 , Lars1 skrev:

Det afhænger af alderen på dine wireless enheder. Hvis ikke det er HW v.2 er der et minimums belastnings krav for at de kan kommuniker med controlleren. Hvis ikke dette er opfyldt og de er en del af programmet kan du opleve at der ikke er nogen kommunikation med wireless enheder overhovedet i op til 2 min. Dette sker fordi controllerne forsøger at få kontakt til enheden i 2 min. før den timer ud og går videre til næste enhed.

hele min installation er helt ny. så det er hw v.2.

kan se jeg ikke har sendt et billede af min programmering!

men jeg fjernede et lampeudtag i programmeringen og så virkede det..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 14.5.2019 at 22:11 , Prebci skrev:

men jeg fjernede et lampeudtag i programmeringen og så virkede det..

Hvilket giver meget god mening.

På funktionsblokken har (havde) du en forbindelse fra produktet (din wireless lysdæmper) til indgang "Lysniveau" på funktionsblokken. Når du "tændte" funktionsblokken, forventer den at denne indgang bliver > 0, hvis ikke - ja så har du ikke tændt, og derfor "slukker" den igen. Hvis den ikke havde denne sammenkobling ville du kunne tænde lyset via din iPad - men når du ville slukke på trykket ville FBen "tænde" hvilket jo ikke er smart.

Håber det gav bare lidt mening.

Om det er samme problem Coralreef oplever er svært at sige ud fra beskrivelsen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok