Hop til indhold
  • 1

Controller 3.0 - Performance og Stabilitet


khjollund
 Share

Spørgsmål

Der er skrevet side op og side ned omkring nye features på Controller 3.0, men nu da den har været på markedet i et godt stykke tid, må det være tidspunktet at evaluere stabilitet og performance. Hvor meget mere performance får man i sml. version 2 (reaktion på tryk, programafviklings hastighed og størrelse af program). Kører v. 3.0 stabilt, eller skal den også genstartes engang imellem ? (med v. 2.0 har jeg ca. hvert 1/2 år problemer med langsom eller slet ingen reaktion på tryk - som om hele programmet ikke bliver eksekveret, hvor jeg så må genstarte controlleren). Skriv om jeres erfaringer. Denne tråd er KUN til evaluering af performance og stabilitet. Alt omkring funktionalitet hører ikke til her. 

Link til kommentar
Del på andre sites

14 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Ja, det blev jo desværre ikke til nogen svar. -og jeg har søgt med mange søgefraser, og jeg finder en masse opslag omkring diverse problemer med 3.0 - men er det mere end med version 2.0 (skulle gerne være mindre). Jeg finder absolut intet omkring HW performance (efter en times søgning) her på IHC User, bortset fra den lille sammenligning (på papiret) der blev lavet inden nogen havde haft den i hånden. Så Lars, -hvis du byder ind med en link til information som du måske tidligere har skrevet, så bliver jeg glad, -eller en sammenfatning af dine indtryk, -det var det jeg efterlyste, -at en klog mand som dig, ville lave en evaluering på alle de positive og negative ting der er skrevet. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg oplever ikke stabilitets problemer med min eller mine kunders V3er, ingen eller kun meget sjældne genstarter, og den har heller ikke problemer med at afvikle mine store og komplekse programmer. Jeg har ikke prøvet den sammen med store scenedesign filer, da alle indstillinger mm er flyttet over på iPad. Men det kørte fint på v6.2, så mon ikke.

Mig bekendt er det eneste udestående pt. at vi venter på, en FW opgradering af LED dæmperne.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Min erfaring med version 3.0 - hw 7.1 - er, at den er meget stabil. Jeg har haft den, siden den kom på markedet og har aldrig haft behov for genstart, frys eller lignende.

Jeg har også 4 LED dimmer til din skinne, og de virker også meget stabilt uden problemer. Nogle har dog oplevet problemer med denne dimmer, og det skulle en kommende firmware opdatering gerne løse, som Henning skriver.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg synes ærligt talt ikke version 3.0 HW 7.1 controlleren er specielt stabil. Min fik korrumperet wireless links lige før jul helt uden at nogen lavede noget med den. Jeg har også oplevet at den gik i bootloop som det var svært at få den ud af. Min kører nyeste firmware. Jeg er også glad for de nye 2-kanal dimmere - de fungerer strålende her.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Og dermed er spørgsmålet stadig åben. Er den stabil - ja for 99,9% er den, men for en lille rest er den ikke. Er de nye DIN skinne dæmper gode og stabile - ja for de fleste, men ikke for alle. Problemet med dæmperne er dog fundet, vi venter bare på godkendelse og frigivelse. Hvad årsagen er til at nogle controllere går ned ved jeg ikke, jeg ved heller ikke om problemet er løst i den FW opdate der kom den 4. oktober 21.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 hours ago, Henning Pedersen said:

Hvad årsagen er til at nogle controllere går ned ved jeg ikke, jeg ved heller ikke om problemet er løst i den FW opdate der kom den 4. oktober 21.

Min controller halvvejs smed wireless pairing med de flere wireless devices helt umotiveret (alt hvad der skete var at jeg slukkede lyset). Det var med FW 03.03.44 fra 4. oct. 2021. Det er ganske enkelt ikke godt nok. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ok, så har jeg skiftet fra Visual Controller 2 HW1 til 3, -og umiddelbart ser jeg ikke nogen nævneværdig performance forskel. 

Inden skiftet målte jeg signal styrken på 21 trådløse komponenter og havde et gennemsnit på 21 RSSI. Efter skift af controller, men ikke antenne, havde jeg 29 RSSI, og efter også at have skiftet antennen (næsten samme placering): 31 RSSI (kan være tilfældigt, da en dør vist blev lukket undervejs). Så man burde få lidt hurtigere og specielt mere stabil kontakt til sine trådløse enheder.  

Jeg prøver at trøste mig med at pengene ikke er helt spildte, -nu er jeg på nyeste platform og kan anvende nyeste SW og fixes. Og den gamle var jo også 12 år - så den var jo nok også stået af på et tidspunkt. Så må vi håbe at Visual 3 modellen er mere stabil end 2'eren - og ikke skal genstartes et par gange årligt, når alting er helt i kage. 

Et lille men, er så at LK's java programmer skalerer forfærdeligt til en 4K skærm, -skrift er så småt at det er komplet ulæseligt. Det fik jeg løst, så hvis du har samme problem, så kig her

Alternativt kan man anvende jemi.dk IHC Starter. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Da jeg skrev mit svar tilbage i 2018 havde jeg på det tidspunkt ingen V3 controller, og kunne på daværende tidspunkt derfor kun henvise til andres erfaringer. For ca. 6 mdr. siden fik jeg imidlertid en V3 ind i min installation, og mine erfaringer er lidt blande.

Drop/korrumpering af wireless paring
Dette problem oplevede jeg indtil flere gange på mine V2 controller, men har indtil videre ikke oplevet på min V3 controller. 6 mdr. er dog forkort en periode til at kunne sige om det vil ske eller ej. Mine V2 controller har jeg haft i snart 15 år og har "kun" oplevet droppet 3 gange. Det er dog 3 gange for meget IMHO.

Performance
V3 controlleren har klart bedre performance end V2 controllerne. Det ses bedst i forbindelse med netværks kommunikation. På mine V2 controller har jeg ofte problemer med at tilgå dem med Visual hvis enten ServiceView eller IHC Captain er kørende samtidig. Det problem har jeg ikke på V3. Derudover forbinder Visual sig væsentlig hurtigere til V3 controlleren end til V2 controllerne.

LED dimmer
Jeg købte 2 LED dimmer sammen med V3 controlleren, og lavede en kort test opstilling for at test dem sammen med forskellige LED pære og få LED dimmerne opdateret med seneste firmware. Herefter unlinkede jeg det hele og lod det ligge i et par mdr. før jeg fik tid til at installer V3 controlleren permanent. Nu kan jeg ikke linke LED dimmerne. Der sker INTET når jeg trykker på knapperne på dem. Hverken når de er forbundet til controlleren eller når der kun er strøm på dem. Jeg har dog ikke haft tid til at rode meget med det, men hvis nogen har et forslag til hvad jeg gøre forkert høre jeg gerne om det.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej @Lars1- du var rimeligt afvisende overfor at hjælpe mig med mit spørgsmål initielt i tråden, og udtalte dig, -på vegne af andre HW7 ejere (!) om at de nok er ved at være trætte af at svare på det spørgsmål. Jeg har været medlem her i en del år, og kender din bedrevidende stil fra andre tråde, så jeg var slet ikke overrasket over dit svar. Jeg tænkte, -hvorfor svarer han i det hele taget, når han ikke har noget at byde ind med, og udtaler sig på vegne af andre ? Nu vender du så tilbage med nogle af dine erfaringer, -lidt sent, for nu har jeg jo gjort mine egne, som jeg selvfølgelig har delt. Men punkt 3 i dit indlæg er ikke nogen generel erfaring omkring performance og stabilitet for V3 controlleren, som denne tråd omhandler. For overskuelighedens skyld, foreslår jeg at du undlader at introducere nye spørgsmål inde i en eksisterende tråd. Start en ny tråd på det (jeg går selvfølgelig ud fra at du selv har trawlet al information herinde, for at finde svaret, og ved at der er ikke nogen der bliver trætte af at det bliver stillet igen ... )

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

@khjollund. Jeg er ret ligeglad med hvad du mener om mig og min måde at skrive på. Jeg kan virkelig ikke se hvad den del af dit indlæg har at gøre på dette board.

Omkring at jeg svare sent, så skyldes det primært at der kan gå mdr. mellem at jeg åbner dette board. Og vedr. sent. Du åbner denne tråd i 2018 og bortset fra mit og kandersens indlæg er det INTET sket i denne tråd før du lægger et nyt indlæg d. 5/1-2022. I det mindste gad jeg svare dig dengang. At du så ikke bryder dig om mit svar er dit problem, ikke mit.

 

Sidst men ikke mindst. Overskriften på tråden er "Controller 3.0 - Performance og Stabilitet" At LED dimmerne ikke kan linkes efter at have været unlinket, vil jeg helt klart mene er et stabilitets problem. Jeg kan selvfølgelig have gjort noget forkert, men jeg har trods alt været i dette game i mere end 20 år og jeg er 99,9999% sikker på at jeg har været alle muligheder igennem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
14 timer siden, Lars1 skrev:

@khjollund. Jeg er ret ligeglad med hvad du mener om mig og min måde at skrive på. Jeg kan virkelig ikke se hvad den del af dit indlæg har at gøre på dette board.

Omkring at jeg svare sent, så skyldes det primært at der kan gå mdr. mellem at jeg åbner dette board. Og vedr. sent. Du åbner denne tråd i 2018 og bortset fra mit og kandersens indlæg er det INTET sket i denne tråd før du lægger et nyt indlæg d. 5/1-2022. I det mindste gad jeg svare dig dengang. At du så ikke bryder dig om mit svar er dit problem, ikke mit.

 

Sidst men ikke mindst. Overskriften på tråden er "Controller 3.0 - Performance og Stabilitet" At LED dimmerne ikke kan linkes efter at have været unlinket, vil jeg helt klart mene er et stabilitets problem. Jeg kan selvfølgelig have gjort noget forkert, men jeg har trods alt været i dette game i mere end 20 år og jeg er 99,9999% sikker på at jeg har været alle muligheder igennem.

@Lars1 -tak for dit svar, -det taler for sig selv. Også at du mener at IHC controller 3.0 har et stabilitetsproblem generelt, fordu du 1 gang har oplevet at du ikke kan koble til en dimmer :( 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 timer siden, khjollund skrev:

@Lars1 -tak for dit svar, -det taler for sig selv. Også at du mener at IHC controller 3.0 har et stabilitetsproblem generelt, fordu du 1 gang har oplevet at du ikke kan koble til en dimmer :( 

 

Du læser mine indlæg som en vis person læser biblen. Jeg synes det er på tide at du lægger dit personlige had til mig på hylden og kommer videre i dit liv.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok