Hop til indhold
  • 0

Ny Controller, den 1. Aug


Thomas
 Share

Spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Ja vi må håbe det bedste. Desværre har LK skuffet os før, men det er første gang vi har rent faktisk set et billed af en ny controller. Jeg krydser finger for at det ikke er en and, men er desværre ikke for optimistisk. Dertil har der været for mange rygter om nye controller, som har vist sig ikke at holde vand.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
24 minutter siden, Lars1 skrev:

Ja vi må håbe det bedste. Desværre har LK skuffet os før, men det er første gang vi har rent faktisk set et billed af en ny controller. Jeg krydser finger for at det ikke er en and, men er desværre ikke for optimistisk. Dertil har der været for mange rygter om nye controller, som har vist sig ikke at holde vand.

Tror den er god nok :-)

IMG_2554.PNG

IMG_2556.PNG

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der er tilsyneladende 2 USB porte i. Den nederste kan bruges til WiFi dongle. Det er lidt spændende. 

SD kortet lader til at være til backup.

868,0 MHz til 869,2 MHz så er der bla plads til z-wave.. Men de nævner intet om det, desværre. Og der er ikke adgang til guiden, endnu. Til gengæld skriver de GFSK, og så er vi pludselig ovre i noget der mere nøjagtig ligner z-wave.

Jeg har nogle rigtige gode anelser om dette nu.. Hvis det er hvad jeg tror det er, så ryger der nok en bestilling afsted en af dagene. 



 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Bortset fra nedenstående er teksten præcis den samme som for en HW6.2 controller. :-( Ikke meget info om hvad den nye controller kan som den gamle ikke kan. Men Visual 3 controlleren er nu kommet med i LK kataloget. Det var den ikke tidligere på dagen, så selv jeg begynder nu at tror på at der kommer en ny controller, men indtil videre er der ikke meget kød på den nye controller, og intet som for mig til at tro på at LK IHC har en fremtid.

I de tilhørede dokumenter, er det tydeligt at se at de bare har erstattet billedet af controlleren og ellers ikke har ændret noget. I Alarm princip diagrammet er der imidlertid også indsat en el-måler. Det bliver spændende at se om der kommer en IHC kompatible el-måler fra LK, eller om det bare er en standard el-måler med S0 udgang.

Anvendelse:
Udeladt på Visual 3: Controlleren kan sende e-mails ved hændelser på IHC systemet, fx røgudvikling eller indbrud. Der kan sendes e-mails til controlleren som så kan udføre en bestemt handling.

Konstruktion:
Visual 2: Controlleren leveres med software
Visual 3: Controlleren leveres uden software, som skal hentes på lk.dk
Opdateret krav til PC for visual SW

Tekniske detaljer:
S0 indgang
Memory card for backup
USB host
Netværk interfacet er fortsat kun 100Mbit, og PC USB porten er fortsat kun USB 2.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
17 minutter siden, Kandersen skrev:

868,0 MHz til 869,2 MHz så er der bla plads til z-wave.. Men de nævner intet om det, desværre. Og der er ikke adgang til guiden, endnu. Til gengæld skriver de GFSK, og så er vi pludselig ovre i noget der mere nøjagtig ligner z-wave.

Jeg må desværre skuffe dig. Hvis du sammen ligner med Visual 2, så er teksten og frekvenserne for Radio delen præcis den samme i både Visual 2 og 3 controllerene, incl. GFSK.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Lars1 skrev:

Jeg må desværre skuffe dig. Hvis du sammen ligner med Visual 2, så er teksten og frekvenserne for Radio delen præcis den samme i både Visual 2 og 3 controllerene, incl. GFSK.

Jeg sammenligner ikke med andet end hvad jeg ved z-wave operere med.. Det er jo skidt hvis hw 6.2 har kunnet det samme uden at der derved er sket noget ved det :wacko:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
10 minutter siden, Kandersen skrev:

Jeg sammenligner ikke med andet end hvad jeg ved z-wave operere med.. Det er jo skidt hvis hw 6.2 har kunnet det samme uden at der derved er sket noget ved det :wacko:

De fleste wireless protokoller bruger det samme frekvens område, af den ganske simple grund at det er det område som er lovligt at bruge til den slags kommunikation.

Hvis man skal smide penge ud på en ny LK IHC controller, skal det da være fordi den kan noget som den gamle ikke kan. Det finder man nemmest ud af ved at sammenligne specs. fremfor at gætte på om der er den ene eller anden understøttelse. Jeg er ret sikker på at hvis den nye controller understøttede zwave, KNX eller noget helt trejde, så stod det i spec'sne. Det gør det ikke så jeg tvivler desværre på at vi ser andet end s0 indgang, USB host og SD kort for memory backup samt et forbedrede IP interfaces og måske bedre Visual software. Det er IMHO desværre ikke nok til at jeg får armene i vejret.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 minutter siden, Lars1 skrev:

De fleste wireless protokoller bruger det samme frekvens område, af den ganske simple grund at det er det område som er lovligt at bruge til den slags kommunikation.

Hvis man skal smide penge ud på en ny LK IHC controller, skal det da være fordi den kan noget som den gamle ikke kan. Det finder man nemmest ud af ved at sammenligne specs. fremfor at gætte på om der er den ene eller anden understøttelse. Jeg er ret sikker på at hvis den nye controller understøttede zwave, KNX eller noget helt trejde, så stod det i spec'sne. Det gør det ikke så jeg tvivler desværre på at vi ser andet end s0 indgang, USB host og SD kort for memory backup samt et forbedrede IP interfaces og måske bedre Visual software. Det er IMHO desværre ikke nok til at jeg får armene i vejret.

Enig, hvis det er det eneste, så er jeg også stået af. Der skal simpelthen ske noget mere. Hverken S0, SD kort eller WiFi er specielt attraktivt, efter min mening. S0 er en simpel kw tæller, som man lige så vel kunne lave med de gamle controllere. USB bruger jeg praktisk talt ikke medmindre firmware skal opgraderes. Det sørger LK "heldigvis" for ikke sker ret tit. SD kortet har vi været inde på. Bedre Visual software skal jeg se førend jeg kan sige om jeg gider bruge penge på det. Men det er sandsynligvis ikke nok.
Så jeg afventer jeg hvad LK skriver om denne nye controller, og leder fortsat videre efter alternativer. Ærgerligt, for ellers var der røget en bestilling afsted med det samme.
 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
8 minutter siden, Ravni skrev:

Ser også ud til den har terminaler til Modbus (RS485) spændende om den nu kan kommunikere med ventilations og andre styringer uden brug af visility 

Alle LK IHC controller siden Term IHC har et RS485 interface. Det er det interface der bruges til at kommuniker med deres LK IHC modemer etc. Desværre bruger de ikke modbus protokollen, som er den ventilations anlæg m.m. bruger.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok