Hop til indhold
  • 0

Hold tungen lige i munden!!!


Casper Sibborn Pedersen
 Share

Spørgsmål

Hey IHC venner.

Jeg har fået til opgave at programmere en lille IHC Visuel 2 tavle med mange gamle komponenter.

Opgave går ud på at jeg har en IHC pir der skal tænde den gamle LR350 din dimmer på sidste nævnde status, til nogle spot.

Hvis brugere så ønsker MAX niveau trykkes der på et IHC tryk.

Forsyningen til dimmeren skal så brydes, hvor efter en 3 udgang giver 230v ud til spottende.

Alt sammen skal kører over timer, så længe der er bevægelse i rummet, og kunden skal også have mulighed for at trykke alt på OFF, så ikke pirèren tænder lyset hvis dette ønskes.

Altså en 230v udgang til at trikke lysdæmperen for at tænde eller slukke,

En 230v udgang til at afbryde forsyningen til lysdæmperen, så ikke der kommer 230v ind på UDGANGEN af lysdæmperen.

og en 230v udgang til at tænde spottene på max niveau.

 

Håber dette giver bare lidt mening, og en eller flere kan hjælpe mig med hvilke blokke jeg skal sætte sammen her!

Kunden ønsker ikke at købe nye unidimmere samt 24v output moduler.

PS: ved lyset vil slukke kortvarigt mellem det dæmpet lys og når max aktiveres!

På forhånd TAK!

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg tror ikke du får det til at virke. Tag et kig på denne villedning www1.lk.dk/katalog/vejledning/97729_03.pdf . Du vil se at hvis du afbryder forsyningen til dimmeren, så vil den glemme sidste lysstyrke, og du børe ikke forsyne dine spot både fra dimmeren og fast fase samtidig.

Hvis ikke din kunde vil anskaffe sig et 24V output modul, og ikke har ledige 24V udgang i eksisterende moduler, så kan du sætte et par overdragelses relæer mellem en 230V udgang og dimmeren, og derved styre dimmeren med 24V signaler. Hermed bør du også kunne bruge en standard dimmer FB.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok