Hop til indhold
  • 0

Hvorfor skal jeg dobbeltklikke for at tænde lyset?


kgr
 Share

Spørgsmål

Hej godt folk.

Jeg bøvler lidt med en spøjs ting.

Jeg har et par tryk hvor jeg skal trykke to gange for at tænde lyset.

Det er både et opus tryk og et fuga 2 slutte med diode. De er på to forskellige input moduler, og er to forskellige steder i huset.

Jeg har kigget på funktionsblokkene for at se om jeg havde lavet en fejl 40, men kan ikke se nogle fejl. den ene er en ganske alm. kip funktion og den anden er en tryk styret med pir "overstyring".

Men det spøjse er når jeg eks. tænder for lyset i entré så skal jeg trykke to gange for at tænde lyset på toilettet, men efterfølgende er det bare enkelt tryk, så snart jeg tænder eller slukker lyset i entréen igen så er vi tilbage til dobbelt tryk. 

Ligeledes i kælder, når jeg tænder lyset i kælder  så skal jeg dobbelt trykke i depotrum men efterfølgende er det bare enkelt tryk, så snart jeg tænder eller slukker lyset i kælder ja så er vi tilbage til dobbelt tryk.

 

Er der nogen der har prøvet tilsvarende ? og findes der en mon en løsning ?

 

Håber i kan hjælpe

De bedste hilsner

Kristian

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Dit problem skyldes ofte at man styre en fysisk udgang fra 2 forskellige FB's. Dermed kan lyset være slukket, selvom det i.flg. den ene FB står som tændt. Når du påvirker trykket til denne FB første gang, "slukker" den lyset og anden gang tænder den det.

Det er et klassik LK IHC problem, og skyldes at LK IHC er event styret og at ændringer af fysiske udgange ikke bliver reflekteret tilbage til de logiske udgange i FB'erne.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Alle.

 

Tusind tak for jeres svar og beklager meget den sene tilbagemelding.

Jeg fik rodet lidt rundt i det og fandt frem til at det var delvist en fejl40. Jeg havde lavet nogle fiktive udgang til nogle dioder og til at prøve nogle ting af og jeg havde også fået blandet nogle ting ´sammen´ i form af noget var smidt til fb og andet var smidt direkte til installation. Men der er ryddet op og alt virker i den skønneste orden uden dobbelttryk :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok