Jump to content
IHC-User.dk

Question

Hej,

Jeg leger med idéen om at få elstyret gardiner, men ville lige høre jer andre hvad i har sat op.
Har i selv strikket noget sammen, eller købt færdige lavet i dyre domme? Og hvor har i evt. købt henne?
Gode som dårlige erfaringer..
Det er enten rullegardiner eller plissegardiner jeg er på udkig efter, og gerne 230V.

Pft Thomas

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Har du set IKEA nu har fjernbetjente rullegardiner. De er ikke helt så dyre, og med genopladelige batterier så man ikke skal trække ledninger.
Er sikker på de kan integreres med et af 3. part part produkterne som Openhab, HomeKit, eller måske Mikkel’s IHC Captain.

• 0

Hvis du har mulighed for at trække kabler ud til gardinerne, så anbefaler jeg at du “bare” køber gardinerne med motor, og lader dem styre 100% af IHC anlægget, så kan du betjene dem de samme tryk og aaps som resten af huset. 

Mange indvendige gardiner er 24vDC. 

• 0
8 minutter siden, Henning Pedersen skrev:

Mange indvendige gardiner er 24vDC. 

Problemet er oftest at finde gardiner og motorer som passer sammen og i øvrig er 24volt, hvis man samtidig vil holde prisen nede på et forholdsvis lavt niveau. 
Dernæst er der hele strikkeriet med de 24volt motor, som ikke kan sættes direkte til et IHC output, men skal ind over et relæ, som er det der skal styres fra IHC. 

Lige præcis med dette, så får ordet "bare" en hel hel anden betydning. Hvis det bare var "bare" så var det nogenlunde nemt :) 

• 0

hej

Dribel lige ind og se,  her jeg har købt motor og de passer fint i gardin fra debel men har ikke fået det sat op endnu, og det kan gøres for en overskuelig økonomi, jeg har trukket ledning til formålet da jeg byggede om så det er ret nærliggende for mig den her vej, 

https://myimport.dk/produkt/roermotor-rullegardin-20mm-24v/

• 0
9 hours ago, Lars Jacobsen said:

Har du set IKEA nu har fjernbetjente rullegardiner. De er ikke helt så dyre, og med genopladelige batterier så man ikke skal trække ledninger.
Er sikker på de kan integreres med et af 3. part part produkterne som Openhab, HomeKit, eller måske Mikkel’s IHC Captain.

Jeg har IKEAs rullegardiner. Det virker fint ... dog ikke med IHC Captain (endnu).