Hop til indhold
  • 0

2.8.6 Firmware til HW 6.1 HVORDAN?


Simon Bo Fiskbæk
 Share

Spørgsmål

Hej Alle sammen :)

Håber i kan hjælpe :)

Mit problem bunder i at jeg ikke kan få mit Ihc Remote på min Andriod telefon til at virke.

Jeg kan sagtens finde den på telefonen feks. ved at taste controllerens ip: 192.168.1.166

Så for jeg forsiden

Går jeg så ind i Ihc remote og jeg taster ip inden og mit brugernavn og adgangskode skirver den: Authentication Faild - Please verify login settings ???

Har så læst i en tråd herinde at HW 6.1 skal have Firmware version 2.8.6 fra HW 6.2

Men når jeg prøver at ligge den i min controller vil den ikke give lov til det tillader den ikke fordi den er for ny.

Så læste jeg også et sted at man skulle bruge en ældre firmware loader version 1.3 eller ældre for at få lov til det, men hvor finder jeg den henne?

Men i bund og grund ønsker jeg blot at få mit IHC Remote til at virke.

Håber virkelig i kan hjælpe:)

Mvh. 

Simon Fiskbæk

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0
10 timer siden, Simon Bo Fiskbæk skrev:

Hej Alle sammen :)

Håber i kan hjælpe :)

Mit problem bunder i at jeg ikke kan få mit Ihc Remote på min Andriod telefon til at virke.

Jeg kan sagtens finde den på telefonen feks. ved at taste controllerens ip: 192.168.1.166

Så for jeg forsiden

Går jeg så ind i Ihc remote og jeg taster ip inden og mit brugernavn og adgangskode skirver den: Authentication Faild - Please verify login settings ???

Har så læst i en tråd herinde at HW 6.1 skal have Firmware version 2.8.6 fra HW 6.2

Men når jeg prøver at ligge den i min controller vil den ikke give lov til det tillader den ikke fordi den er for ny.

Så læste jeg også et sted at man skulle bruge en ældre firmware loader version 1.3 eller ældre for at få lov til det, men hvor finder jeg den henne?

Men i bund og grund ønsker jeg blot at få mit IHC Remote til at virke.

Håber virkelig i kan hjælpe:)

Mvh. 

Simon Fiskbæk

Virker det heller ikke lokalt? Jeg tænkte på om du har åbnet for port 80 og 443 i din router?

Er portene, eller den ene af dem ændret til en anden port i IHC administrator?

Men ja, du kan lægge en ny firmware 2.8.4 i din HW 6.1 controller vha en gammel firmwareloader, f.eks. ver 1.xxx eller 1.3.3.

Check denne tråd:

PS, jeg kender ikke til Android så jeg ved ikke om der er samme udfordringer som med Apple og nye certifikater.

Husk backup af dit projekt for en sikkerhedsskyld.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
55 minutter siden, Simon Bo Fiskbæk skrev:

Såå gutter :)

Tak for jeres svar! 

Firmwareloader 1.3.3 og firmware 2.8.6 blev uploadet med succes. 

Nu virker IHC REMOTE! 

Tusinde tak for jeres hjælp :)

Det fedt :)

Cool, godt at høre :), det var skam så lidt.

Og så kan LK endnu en gang lære det :P:D:lol: 
(Det med at man ikke kan lægge 2.8.x ind i en HW 6.1 controller, og da de fandt ud af at "vi" gjorde det, siger de at controlleren kan bryde sammen, gå i ring, der kan ske uoprettelig skade så den ikke kan bringes til live igen osv osv. -Det har jeg aldrig set beviser for.)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja de kan så :p

Den virker nu meget stabil, håber også det afhjælper mine mystiske dimmer fejl, Ca hver dag 14 dag går dimmer ned på 50% og kan kun reguleres fra nul og til 50% henter jeg så min fil ned fra controlleren og ligger den samme fil op igen som jeg har hentet ud af den virker de Ca 14 dage igen og kan reguleres fra 0 til 100% det er mystisk :p

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
8 minutter siden, Simon Bo Fiskbæk skrev:

Ja de kan så :p

Den virker nu meget stabil, håber også det afhjælper mine mystiske dimmer fejl, Ca hver dag 14 dag går dimmer ned på 50% og kan kun reguleres fra nul og til 50% henter jeg så min fil ned fra controlleren og ligger den samme fil op igen som jeg har hentet ud af den virker de Ca 14 dage igen og kan reguleres fra 0 til 100% det er mystisk :p

Er den dimmer wireless?

Hvis ja så prøv at flytte lidt på antennen. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Det med at man ikke kan lægge 2.8.x ind i en HW 6.1 controller, og da de fandt ud af at "vi" gjorde det, siger de at controlleren kan bryde sammen, gå i ring, der kan ske uoprettelig skade så den ikke kan bringes til live igen osv osv.

Ja så derfor skal man købe en ny version 3 controller som er meget bedre og ikke gør det - dooo :rolleyes:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
49 minutter siden, Simon Bo Fiskbæk skrev:

Nej det er dem med blå lamper :)

15814562662115716799785264943010.jpg

Uni 400 IHC/SA.

Se om det har hjulpet efter firmware update. Ellers se om der er en nyere funktionsblok til dimmeren.
Kan dimmeren skrues op på 100% med den blå knap når den driller?
Husk at du skal bruge den "nye" visual 2,8 nu.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Simon Bo Fiskbæk skrev:

Ja det er lidt spændende om det har hjulpet på det :) Det skal jeg da lige prøve om den kan hvis det sker igen :) ja installere visual 2.8 igår efter jeg installerede den nye firmware så nu må vi se :)

Tusinde tak for hjælpen Bjarne :) dejligt med en god sparringspartner :) bliver nok ikke sidste gang :p

Det var så lidt, du er altid velkommen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

@Bjarne Sørensen

jeg har opdateret en HW6.1 med firmware 2.8.4. Det ligger lidt tid tilbage.

jeg er ved læsning af skriv her på forummet, kommet i tvivl om jeg har opdateret med de "mellemliggende" firmware version, som jeg kan se i anbefaler. Måske ikke.
mit problem er, at jeg ikke kan forbinde med controlleren med visual 2.8. versionen. pt. hverken via USB eller  netværk.

kan jeg "gå tilbage" ift. firmware på HW6.1, og skal jeg bruge firmware update 1.3.3 I nævner eller er det underordnet ?.

på forhånd tak. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
9 timer siden, ChristofferF skrev:

@Bjarne Sørensen

jeg har opdateret en HW6.1 med firmware 2.8.4. Det ligger lidt tid tilbage.

jeg er ved læsning af skriv her på forummet, kommet i tvivl om jeg har opdateret med de "mellemliggende" firmware version, som jeg kan se i anbefaler. Måske ikke.
mit problem er, at jeg ikke kan forbinde med controlleren med visual 2.8. versionen. pt. hverken via USB eller  netværk.

kan jeg "gå tilbage" ift. firmware på HW6.1, og skal jeg bruge firmware update 1.3.3 I nævner eller er det underordnet ?.

på forhånd tak. 

Prøv lige at forbinde med https://jemi.dk/ihc/starter/

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
17 timer siden, ChristofferF skrev:

Hej Bjarne Sørensen

mange tak, kan forbinde via USB, med IHC starter programmet nu. 

er der mulighed for at forbinde via netværk/WIFI ?, se umiddelbart "kun" adgang via USB ?.

på forhånd tak

vh. Christoffer 

 

Du skal via IHC administrator (som du kan starte via IHCStarter) opsætte din IP adresse så den passer med en ledig IP adresse i dit lokale hjemme netværk. Derefter kan du forbinde til den ip ganske som du forbinder via USB (nørderi: når du forbinder via USB forbinder du i virkeligheden til et lille lokalt netværk mellem din PC og IHC Controlleren)

Hvorfor du ikke kan forbinde er nok fordi noget java på din pc er blevet opdateret.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, ChristofferF skrev:

nyt problem

controller står nu og genstarter konstant.. andre på forum har også oplevet dette tidligere kan jeg se. 
nogle af jer der har hjulpet mig på denne tråd, som kan hjælpe mig i min nye situation

på forhånd tak.

Christoffer

Genstarter hvordan? Har du prøvet med USB i - og evt. med firmware loaderen?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

controller blinker, kort varigt "oppe at køre" og så lukker den ned igen.. starter forfra.

kan kortvarigt tilslutte via USB hvis det times korrekt, men ikke adgang til at loade nye firmware, genstarte mv, knap.

Noget med et defekt SD kort eller lignende som andre på forummet her, har oplevet tidligere ?.. Typisk noget med en retur til LK.. kan det være rigtigt ?.

en bruger herinde (Ejvin ?) har tidligere skrevet noget med et nyt SD kort så controlleren kunne genstartes korrekt igen. .

Vh Christoffer 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

altså korrekt forstået, at min IHC controller kan "reddes" ?. vil mene det er en HW6.2 version af controlleren jeg har.
praktisk spørgsmål, hvor sidder SD kort i sådan en IHC controller ?, skal jeg åbne den, ser umiddelbart ikke hvor kort er, som den sidder i tavlen nu.

Du vil altså mene, at det er en læse-fejl på SD-kortet 

vh

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
6 timer siden, ChristofferF skrev:

altså korrekt forstået, at min IHC controller kan "reddes" ?. vil mene det er en HW6.2 version af controlleren jeg har.
praktisk spørgsmål, hvor sidder SD kort i sådan en IHC controller ?, skal jeg åbne den, ser umiddelbart ikke hvor kort er, som den sidder i tavlen nu.

Du vil altså mene, at det er en læse-fejl på SD-kortet 

vh

 

Hvis det er en HW6.2 (Visual 2) controller du har, er der ingen SD-kort i den. Det kom først i Visual 3 controlleren. 

Har du ændret noget i din installation? Det kan måske være et overbelastet backup-modul eller strømforsyning. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

var ved at ændre et netværks indstilling i aftes via IHCStarter.  Havde login via wifi og trykkede gem indstillinger...

controller genstartede i forbindelse hermed, og har ikke været sig selv siden. Genstarter igen og igen.  Jeg kan tænde/slukke afbrydere på vægge i de 8-10 sekunder controlleren er oppe at køre - hvorefter den genstarter.  Udendørs scenarie lys virker fx.  

mystisk.

kan sådan en controller "reddes", eller skal jeg handle en brugt 6.2 eller ny visual 3.   altså fx. rep af backup-modul eller strømforsyning som du forslår Torben ?

på forhånd, mange tak for input og bud på en løsning.

vh. Christoffer 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok