Jump to content
IHC-User.dk

Question

Hej,

Så har jeg fået rodet lidt mere med min IHC installation og fået udskiftet mit defekte sms modem til et der nu virker. Så kommer mine spørgsmål så bare til hvor brugbar den i virkeligheden er.

1. De en er sat op til at sende sms til mit nummer, men kan den kun sende til et nummer eller kan man sætte op til flere? Kan se man kan sætte flere numre ind, men kun vælge et af dem?

2. Kan man sætte den op til at sende sms når alarmen slås til og fra og hvis den går igang?

Der kommer helt sikkert flere spørgsmål, men dem her var bare lige så jeg kan starte 

Vh.

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
23 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Du kan bruge op til 30 telefonnumre, som alle kan få en SMS ved de hændelser du måtte ønske.

Hvis jeg går ind i LK IHC Administrator og sætter indstillinger for SMS model, der er 30 checkbokse, men kan kun vælge én?? Når jeg trykker på 2, eller et af de andre tal, så fjerner den det andet check der er sat?

• 0
9 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Husk at SMS modem ikke må startes op uden SIM-kort i!

Det bliver defekt og skal ombyttes ved LK. Det er en fejlbuffer der løber fuld som de ikke har taget højde for.

Hej Bjarne,

Ja det fandt jeg ud af, der er købt et 2G kort og det virker også. Kan bare ikke få flere numre til at virke som modtager.

• 0
7 timer siden, Baldissera skrev:

Hvis jeg går ind i LK IHC Administrator og sætter indstillinger for SMS model, der er 30 checkbokse, men kan kun vælge én?? Når jeg trykker på 2, eller et af de andre tal, så fjerner den det andet check der er sat?

I IHCAdministrator, er det kun beskeder til powerup og strømsvigt du vælger, og der kan rigtigt nok kun vælges 1 modtager. 

Prøv lige at læse manualen til SMS modem fra side 20-29... Der står det så fint beskrevet, hvordan der opsættes beskeder/kontroller i controlleren, hvilket foregår via IHCScenedesign, og her kan vælges op til 30 telefonnumre, som Henning også siger. 

• 0
På 13.3.2019 at 16:50 , TorbenSørensen skrev:

I IHCAdministrator, er det kun beskeder til powerup og strømsvigt du vælger, og der kan rigtigt nok kun vælges 1 modtager. 

Prøv lige at læse manualen til SMS modem fra side 20-29... Der står det så fint beskrevet, hvordan der opsættes beskeder/kontroller i controlleren, hvilket foregår via IHCScenedesign, og her kan vælges op til 30 telefonnumre, som Henning også siger. 

Okay det giver god mening. Har jeg også kigget på, og vil gå videre med det. Har dog ikke arbejdet i SceneDesign før og når jeg prøver at åbne det, så fejler den? Skal det gøres via USB?