Hop til indhold

Før & efter


Szafranski
 Share

Recommended Posts

14 minutter siden, Lars Jacobsen skrev:

Nu er det også længe siden jeg har prøvet, men mener at kunne huske man SKAl anvende en bestemt og tudsegammel Microsoft Java version.

Men skal da lige prøve engang når jeg kommer i nærheden af min win10 pc.

Jeg var lige inde på LK ftp, og det ser ud til de har fjernet den. Hvis du har den liggende, kan du så ikke smide den op på DL siden. Nu har jeg aldrig prøvet det, så ved ikke hvad forskellen er på Tavlekat og Multidim3. Men Multidim3 har altså alle ihc komponenter

Link til kommentar
Del på andre sites

5 timer siden, K. "Szafranski" Nielsen skrev:

Jeg var lige inde på LK ftp, og det ser ud til de har fjernet den. Hvis du har den liggende, kan du så ikke smide den op på DL siden. Nu har jeg aldrig prøvet det, så ved ikke hvad forskellen er på Tavlekat og Multidim3. Men Multidim3 har altså alle ihc komponenter

Der ligger en mappe der hedder Tavlekat aller nederst. Der ligger også nogle filer i den. Jeg sidder med min Macbook nu, så kan ikke lige teste på det.

Der ligger en fil omkring noget Java Sun indstillinger, så der skal nok "justeres lidt Java".

 

Link til kommentar
Del på andre sites

16 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Der ligger en mappe der hedder Tavlekat aller nederst. Der ligger også nogle filer i den. Jeg sidder med min Macbook nu, så kan ikke lige teste på det.

Der ligger en fil omkring noget Java Sun indstillinger, så der skal nok "justeres lidt Java".

 

Ved det. Men den skriver at der ikke er noget der, når jeg trykker på linket

Link til kommentar
Del på andre sites

22 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Det er 100 år siden jeg har siddet og beregnet tavler i hånden. Men den afgivne effekt på 10W er alle udgange belastet med 10A 24/7.

Så må du sjusse dig frem til hvor meget der afgives ved at have en 60W pære tændt i 4 timer om dagen på en udgang.

Jeg kan sjusse mig til hvad som helst :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Så lykkedes det mig at få ryddet lidt op i link kablerne. 

Er første gang jeg har forsøgt mig med det og er fint tilfreds med resultatet. Det krævede lidt, pga tidligere elektrikers afkortning af kablerne, så var lidt begrænset i mine muligheder.

Fik flyttet alle tryk over på 24/3 modulerne og pir alene på 24/24. Forsøgt at få kablerne til at stå nogenlunde pænt og så fik jeg fjernet 3 link kabler, som ikke blev brugt mere (IR)

Samtidig blev alle tryk og pir kablet med ens farve kombination.

20171122_211017.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

16 minutter siden, Lars1 skrev:

Du skal passe på med at køre ledningerne ved siden af modulerne. Du kan få problemer med at få fronterne på når du er færdig. Men ellers skal du være velkommen til at komme forbi og ryde op i min tavle også. :-)

Den er kommet på, men måtte skubbe lidt til den :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...
På 17/3/2018 at 20:22 , Szafranski skrev:

Havde ikke set du havde skrevet. Jo, selvfølgelig, men helt færdig bliver jeg nok aldrig. Er lige i gang med udbygning af Sonos, så der er lidt rod bagerst i lokalet ;-)

20180317_201549.jpg

20180317_201605.jpg

Min hovedtavle er næsten identisk med din med 2 stk Hphi og 4 stk 3FN og jeg har så 11 stk 1FN på 10A. 

Jeg ville udskifte den ene 1FN 10A til en på 13A istedet, da vores ovn ved længere brug slå autosikringen - da den er på 3000 W. 

Kan se du har en 1FN mere end mig. 

Havde en installatør ude og skulle skifte gruppen - men han tvivlede på at min tavle kunne klare varmetabskravene.

Er der lavet varmetabsberegning på din gruppetavle - eller har du det udestående ?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

32 minutter siden, Peter Holm Larsen skrev:

Mine Hpfi afbrydere er godt nok placeret øverst men mener ikke det betyder noget i beregningen. Hvad er din forsikring i øvrigt?

Har ingen forsikring. 

Mht. Tavleberegningen, så har jeg selv lavet den i pc schematic og skulle pænt højt op i rum temp, førend den gav udslag.

Link til kommentar
Del på andre sites

18 minutter siden, Peter Holm Larsen skrev:

Super :-) 

Tænker jeg vil prøve at lave en kontrol på min tavle 

 

Nu er jeg som tidligere nævnt, ikke elektriker. Men det var faktisk ganske nemt at gå til. Dog skal du hente både tavlekat og schematic og skifte mellem databaserne, for at få både IHC og øvrige komponenter med. 

Manglede dog to ting i min beregning, 1. Størrelse på sikringen i gravstenen og så isolationsmodstands test, der skulle den også bruge nogle værdier. Men som jeg forstod lige det, så har den ingen indflydelse på selve varmetabs beregningen

Link til kommentar
Del på andre sites

10 timer siden, Szafranski skrev:

Nu er jeg som tidligere nævnt, ikke elektriker. Men det var faktisk ganske nemt at gå til. Dog skal du hente både tavlekat og schematic og skifte mellem databaserne, for at få både IHC og øvrige komponenter med. 

Manglede dog to ting i min beregning, 1. Størrelse på sikringen i gravstenen og så isolationsmodstands test, der skulle den også bruge nogle værdier. Men som jeg forstod lige det, så har den ingen indflydelse på selve varmetabs beregningen

Forsikringen i “gravstenen” kan du få oplyst ved at kontakte dit elnetselskab.

Tavlekat er det ikke udgået i dag og erstattet af Lks nye fælles. Ville også selv bare lave en sandsynliggørelse hos mig - der naturligvis ikke er kvalificerende. Men hvilket varmetabsprogram anbefales af brugerne?

Link til kommentar
Del på andre sites

19 minutter siden, Peter Holm Larsen skrev:

Forsikringen i “gravstenen” kan du få oplyst ved at kontakte dit elnetselskab.

Tavlekat er det ikke udgået i dag og erstattet af Lks nye fælles. Ville også selv bare lave en sandsynliggørelse hos mig - der naturligvis ikke er kvalificerende. Men hvilket varmetabsprogram anbefales af brugerne?

Det var heller ikke tavlekat jeg mente, men selvfølgelig det nye. Men både lks og Schematic har mangler. Jeg ville bruge Schematic og så bruge lks database til ihc komponenter

Link til kommentar
Del på andre sites

4 timer siden, Peter Holm Larsen skrev:

Synes heller ikke at tavlekat var så brugbar i sin tid. Men er Schematic er den ikke licensbelagt ?

Jo det er den, men jeg var så heldig at min fætter er under uddannelse, så kunne bruge hans skole computer. Ved ikke om der findes alternativer. Men LKs program kunne jeg  ikke få til at virke

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok