Hop til indhold
  • 0

Controller fejl?


Kandersen
 Share

Spørgsmål

Får lidt fejl ind imellem i Service View. Specielt den nederste bekymre mig lidt, når der ligefrem står Fatal. 
Af hvad jeg kan mindes fra den dag (nat), så sad jeg og rodede I Visual, hvor jeg bla. tilføjede virtuelle dioder til Uni 400 dimmerne, (Så de er synlige i IHCtablet).

De andre advarsler lader til at komme, hvergang jeg starter Service View op.

2017.05.08 22:30:09    Advarsel    Cirkulær reference (type B ) detekteret i eksekverings flow
2017.05.08 21:49:26    Advarsel    Cirkulær reference (type B ) detekteret i eksekverings flow
2017.05.04 01:11:04    Advarsel    Cirkulær reference (type B ) detekteret i eksekverings flow
2017.05.04 01:09:09    Fatal    DEBUG: VITAL THREAD 'Rf master Thread' DIED: java.lang.NullPointerException    at _ZN4java4lang11VMThrowable16fillInStackTraceEPNS0_9ThrowableE (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang9Throwable16fillInStackTraceEv (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang9ThrowableC1EPNS0_6StringE (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang9ThrowableC1Ev (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang9ExceptionC1Ev (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang16RuntimeExceptionC1Ev (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at _ZN4java4lang20NullPointerExceptionC1Ev (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at 0x0fc7f048 (Unknown Source)    at 0x7c7ff8d8 (Unknown Source)    at 0xd0930b8e (Unknown Source)    at 0x101bee4c (Unknown Source)    at 0x101c1c48 (Unknown Source)    at 0x101c1d4c (Unknown Source)    at 0x101e45a8 (Unknown Source)    at _Z13_Jv_ThreadRunPN4java4lang6ThreadE (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at 0x0fc7df24 (Unknown Source)    at GC_start_routine (/utcs/lib/libgcj.so.5)    at 0x0f8f43a0 (Unknown Source)    at __clone (/lib/libc.so.6) 
 

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hmm.. Jeg synes nu ikke jeg har så meget trylleri i mit program. Jeg har derimod efterhånden fået ryddet en del ud i det, i forhold til da vi overtog huset, hvor der praktisk talt var klasket FBére op alle steder, som enten ikke var i brug, eller var i brug dobbelt, og i nogle tilfælde unødigt, fordi personen som har lavet det åbenbart ikke helt har forstået Uni400 dimmerne. Men jeg suser den da gerne igennem igen. 

Af hvad jeg umiddelbart mindes, så er det her begyndet efter jeg har fået tilføjet de fire Uni 250 wireless dimmere. Der bruger jeg Henning´s FB. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

"Cirkulær reference" er helt sikkert programmeringsfejl. Jeg vil som Lars, gætte på at nogle ind-/udgange som er koblet sammen, prøver at "modarbejde hinanden". Der har bl.a. været fejl i nogle udgåede varmestyrings-fb., hvor det skete når de blev koblet sammen efter foreskrifterne. Mener det var 5.2.05.a. med dertilhørende pumpestyring.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Mit bedste bud skal være den FB som Henning gav mig for et par uger siden til wireless dimmeren (Uni 250). Jeg synes ikke rigtig jeg har lavet så mange andre ændringer, udover jeg har ryddet en hel del op, bla. i forbindelse med at jeg har fjernet nogle moduler. 
De andre ændringer jeg har lavet, det har været til et par Uni 400 dimmerne, som jeg har skiftet FB til, da der var brugt en forkert. Her synes jeg at jeg har fulgt foreskriften fra IHCremote manualen. (Den beskriver ret tydelig hvordan man programmere den Uni400 dimmer og tilføjer en virtual diode). 

Den sidste mulighed, det er den 1000CR dimmer og 1-10volt som jeg har afmonteret i tavlen og taget ned. De fremgår stadigvæk i programmet, selvom de rent fysisk er fjernet i installationen, (jeg ved ikke endnu om de skal tilbage, så derfor har jeg ikke fjernet dem fra programmet). Meeen så intelligent er IHC jo heller ikke, så den kan "opdage" det :D

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Cirkulær reference er en underlig størrelse. Jeg har også oplevet dem på et tidspunkt, men de begyndte først 1/2 år efter at jeg havde introduceret fejlen og et par mdr. efter en firmware upgrade. Jeg lavede ingen program ændringer overhovet fra et par mdr. før firmware upgraden og til fejlene begyndet at komme.

Det er næsten ligeså underligt som at min gamle controller er begyndet at køre 3-6 mdr. mellem genstart et par mdr. efter jeg fjernede varmestyringen fra den. I de første par mdr. efter ændringen crashede den lystigt ca. hver 3 dag, og pludselig ud af det blå køre den 3-6 mdr. mellem et crash.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er lidt utrygt når tingene fungere på den måde.

Jeg priser mig dog rimelig lykkelig for, at jeg forsøger holde det her så effektivt og simpelt som overhovedet muligt. Det var også derfor at jeg ikke lige røg på den avanceret varmestyrings FB, men tog den simple i første omgang.. At det så viste sig at være et fejl valg pga andre omstændigheder, det er en anden historie :D 

Men helt generelt, så har jeg det bedst, når det er simpelt og overskueligt. Specielt fordi jeg ikke synes Visual er særlig overskueligt, når man skal bladre fra top til bund hele tiden, og ikke får lukket de forskellige FBére osv.. Så kører man pludselig rigtig kold i det hele. Det er også derfor jeg smider alt ud der enten ikke skal bruges eller skal ombygges til noget mere simpelt (og lige så effektivt). 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok