Hop til indhold

RasPi 3 B booter ikke med IHC captain image


Kandersen
 Share

Recommended Posts

Har forsøgt at få IHC captain til at køre på min RasPi i dag. Måtte opgive efter flere timers forsøg, der alle endte i rainbow screen (uden indikation at der loades noget (grøn/blinkende LED). 
Konklusionen er, at images ikke virker på en RasPi 3 B.
Efter flere timers forsøg, så opgav jeg og hentede Rasperian OSét. Det virkede i første hug..

Jeg forsøgte IHC captain på et 2GB, 16GB og 64GB SD kort. Alle uden held. Det er også forsøg at lave via forskellige kortlæsere (to forskellige bærbar computere). Stadigvæk uden held. Adskillige gange med boot_delay=x (x for forskellige tal) i config.txt filen. Dette hjalp heller ikke.

Er der nogen der har nogen forslag til, hvordan man får IHC captain til at fungere? 

Link til kommentar
Del på andre sites

5 timer siden, Kandersen skrev:

Har forsøgt at få IHC captain til at køre på min RasPi i dag. Måtte opgive efter flere timers forsøg, der alle endte i rainbow screen (uden indikation at der loades noget (grøn/blinkende LED). 
Konklusionen er, at images ikke virker på en RasPi 3 B.
Efter flere timers forsøg, så opgav jeg og hentede Rasperian OSét. Det virkede i første hug..

Jeg forsøgte IHC captain på et 2GB, 16GB og 64GB SD kort. Alle uden held. Det er også forsøg at lave via forskellige kortlæsere (to forskellige bærbar computere). Stadigvæk uden held. Adskillige gange med boot_delay=x (x for forskellige tal) i config.txt filen. Dette hjalp heller ikke.

Er der nogen der har nogen idag til, hvordan man får IHC captain til at fungere? 

Jeg har en RPi magen til og har aldrig haft de udfordringer. Jeg bruger et 8Gb kort. Hvis image'et er bygget til et 8Gb kort kan det måske være derfor? Bare et gæt uden at jeg ved det...

Link til kommentar
Del på andre sites

Imaget virker ikke pt. på RPI3 - du skal hente Raspbian også køre:

    wget -q -O - jemi.dk/ihc/installihc | sudo bash

hvis du hellere vil køre beta så er det:

wget -q -O - jemi.dk/ihc/installihc_new | sudo bash

 

Se evt. guiden på http://jemi.dk/ihc/#install under "Automatisk installation"

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak Mikkel. Det forklarer jo en hel del, eller rettere samme konklusion som jeg også nåede frem til ;)
Den automatiske installation forstod jeg på beskrivelsen, at den er til opgradering, altså hvis man har IHC captain installeret i forvejen. Men jeg kan godt se nu, at jeg nok kunne have tvunget en installation i gang, ved at gå via Raspbian, (irreterende jeg ikke lige tænkte på det i kampens hede :angry:). 
En af årsager til at jeg var så fokuseret på at ville bruge image filen, det var for at undgå at smide keyboard, mus og skærm på Raspién, og i stedet bare smide den direkte på nettet. Skærmen blev dog hurtig nødvendig, da det ikke virkede. Det er lidt hagen ved at gøre det på den måde. Men jeg har prøvet det massere af gange før (på windows servere, som ikke engang har skærmkort). 

Må jeg iøvrigt anbefale, at du lige smider en notits på siden om, at installering via image filen ikke virker på RP 3 pt. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

10 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev:

wget -q -O - jemi.dk/ihc/installihc | sudo bash

Jeg får en missing URL når jeg bruger den her.. Jeg ved ikke om det er fordi jeg har aktiveret WiFi, og det ikke er gået godt.. Det er jo ikke fordi man ligefrem kan se om den har forbindelse til nettet. Og så meget er jeg ikke inde i Linux :-/

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Kandersen skrev:

Okay, så er jeg flyvende med IHC captain + pushover..

Så skal jeg bare finde ud af noget at bruge det til :D

Super. Der er mange smarte ting til Pushover.

Jeg bruger det til at sende en besked hver gang alarmen bliver slået til/fra, jeg kører med en PowerMax Pro alarm tilsluttet til IHC via et relæ.
Jeg bruger det også til at få en besked når vaskemaskinen, tørretumbleren og opvaskemaskinen er færdig og skal tømmes.

Jeg skal have det sat op så jeg også får en besked hvis det er koldere udenfor end inde i garagen og garageporten har stået åben i mere end 5 min.
Jeg skal også have lavet det så vi får en besked hvis det ringer på døren.

Link til kommentar
Del på andre sites

9 minutter siden, Kandersen skrev:

Hvordan pokker aftaster du den melding??

Jeg har sat en én faset el-måler med SO-udgang på hver hvidevare. Brian har lavet en FB der tæller pulser over tid, når pulserne udebliver, går udgangen høj. Den ser jeg efter i IHC-Captain, og sender på baggrund af det en Push Over besked til konens (og min) mobiltelefon.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 9 months later...

Hej,

Jeg har netop fået en RPi 3 ind af døren. Lavet SD kort med flg. image: "2017-09-07-raspbian-stretch.img" og komme på vha. PuTTY - her skal det nævnes at SSH er slået fra som std. og man skal lave en fil uden type med navn SSH og ligge i roden af boot sektoren på SD kortet. Herefter læser RPi filen og sletter den, hvorefter der er adgang via SSH. Det giver mulighed for at tilgå RPi med en prompt igennem PuTTY.

 

Det lykkedes at installere IHC Captain med flg.:  wget -q -O - jemi.dk/ihc/installihc | sudo bash

PuTTY slutter også af med at skrive at installationen er færdig.

 

Herefter genstarter jeg RPi og prøver at tilgå den via browser men uden held på både:

xxx.xxx.xxx.xxx/captain/Index.php

xxx.xxx.xxx.xxx/captain

 

Når jeg prøver med http://jemi.dk/findmypi/ får jeg meddelelse om at status er "Fejl" se vedhæftede billede.

 

Det skal siges at jeg er totalt ny i både RPi og IHC captain, så der kan være mange fælder endnu...

Forslag modtages gerne :-)

 

På forhånd tak.

IHC Captain fejl.JPG

Putty - Installation færdig.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

Prøv at læse højre oppe. Der skriver mikkel noget om at IHC Captain ikke virker på PI3. Jeg mener ikke han er kommet med opdateringer siden.

Derudover havde jeg et problem første gang jeg installerede IHC Captain på min PI2. Jeg mener rod html cataloget var ændret i PI imaged, men jeg kan ikke huske hvad der skulle tilføjes i URL'en for at komme til IHC Captain.

Link til kommentar
Del på andre sites

På ‎03‎-‎01‎-‎2017 at 10:44 , Mikkel Skovgaard skrev:

Imaget virker ikke pt. på RPI3 - du skal hente Raspbian også køre:

    wget -q -O - jemi.dk/ihc/installihc | sudo bash

hvis du hellere vil køre beta så er det:

wget -q -O - jemi.dk/ihc/installihc_new | sudo bash

 

Se evt. guiden på http://jemi.dk/ihc/#install under "Automatisk installation"

 

Hej Mikkel, 

Jeg har forsøgt installationen og den skriver også at den er færdig men kan ikke komme på via browser. 

Har du evt. nogle guldkorn jeg kan prøve? 

På forhånd tak.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

9 timer siden, Lars1 skrev:

Prøv at læse højre oppe. Der skriver mikkel noget om at IHC Captain ikke virker på PI3. Jeg mener ikke han er kommet med opdateringer siden.

Derudover havde jeg et problem første gang jeg installerede IHC Captain på min PI2. Jeg mener rod html cataloget var ændret i PI imaged, men jeg kan ikke huske hvad der skulle tilføjes i URL'en for at komme til IHC Captain.

Hej Lars, 

Jeg kan også læse at både Bjarne og Kandersen har lykkedes med det. Måske de har noget at dele med. 

Link til kommentar
Del på andre sites

11 timer siden, Lachris skrev:

Jeg har fundet ud af hvis du køre Raspbian Jessie virker det, dvs. den nye stretch virker ikke med IHC Captain

Du kan finde det her: http://downloads.raspberrypi.org/

Så skal du bare vælge lite eller den normale.

Jeg har pt. ikke prøvet at update styresystemet men det bliver nok næste step.

 

Genialt!

Hentede sidste version af Jessie og nu er der hul igennem.

Tak for hjælpen!

Link til kommentar
Del på andre sites

13 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Jeg har denne uges aftner sat af til at færdigøre det nyeste - det bliver med og uden https support - jeg håber at kunne lave noget smart self sign af certifikater når jeg kommer så lang - det ville betyde at vi kan komme ud over en masse problemer med sikkerhed. 

Betyder det også, at næste image kan afvikles på en rpi 3? :D

Btw.. Så du mit indlæg tidligere i dag om skift fra fw .199 til 2.8.4? Og de spøjse oplevelser jeg erfarede med ssl?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok