Hop til indhold

Lysdæmper til LED, m. sluk alt funktion Søges!


 Share

Recommended Posts

Wireless dimmeren duer vel OK med LED, eller er jeg helt forkert på den ....Det er vel bare kombinationen med lige nøjagtig den type LED lyskilder du har der ikke spiller sammen med wireless dimmeren. Måske mest pga minimum belastningen. Hvordan virker dimmeren hvis der samtidig er en alm pære/ halogen på ? Hvis det virker, er det måske bare et spørgsmål om at have en passende effekt modstand påmonteret. Ja jeg ved godt så går lidt af fidusen med LED af fløjten, men sammenholdt med den merinverstering du er ude i, kan det godt være merforbruget ift. tilbagebetalingstiden er OK.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jo mere jo bedre' date=' men minimum sluk alt. Og det er vist allerede et problem når det er til LED(har ikke kunne finde noget der kan det inu). Bruger Wireless dimmer til alt andet, og der har man jo alle muligheder. Undtaget at tilslutte LED...[/quote']Der var en anden tråd for nogle dage/uger siden vedr. dæmning af LED. Det viste sig såvidt jeg husker at wireless dimmeren bare skulle sættes i det rigtige mode, så kunne den også dæmpe LED.Prøv at søge i foraet, så skal du nok finde den tråd, incl. et skræmshot og en villedning til hvordan du finder til parameter er skal rettes.
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil uden tvivl også anbefale wireless dimmer, og bruge en LED som virker dertil.

Jeg bruger selv nogle dæmpbare GU10 5W/2700K LED pærer fra Nordtronic til mine wireless dimmere med super resultat.

Nogle herinde skriver, at f.eks. Philips Master LED skulle fungere, hvis lysdæmperen tvinges i RL-mode.Se evt. nedenstående links:LINK 1LINK 2 . Jeg har dog selv forsøgt med Philips Master LED uden det store held, da de pludselig begynder at blinke. Sunflux laver også LED, som er testet og skulle virke til wireless dimmer.LINK 3

Link til kommentar
Del på andre sites

svar til V8CamaroMang tak' date=' det var lige den løsning der skulle til!Så snart den wireless uni dæmper bliver tvunget i RL mode, så køre det bare![/quote']Super at det kom til at virke. ;) Måske vi lige skal høre hvilke LED pærer det er du bruger, og om det er nogle som kan anbefales?Det spørgsmål har jo også været oppe og vende flere gange.
Link til kommentar
Del på andre sites

svar til V8CamaroMang tak' date=' det var lige den løsning der skulle til!Så snart den wireless uni dæmper bliver tvunget i RL mode' date=' så køre det bare![/quote'']Super at det kom til at virke. ;) Måske vi lige skal høre hvilke LED pærer det er du bruger, og om det er nogle som kan anbefales?Det spørgsmål har jo også været oppe og vende flere gange.
Det er Philips Master 4watt gu10
Link til kommentar
Del på andre sites

Godt at du fik det til at virke med dine eksisterende dæmpere.Ellers har Servodan lanceret to modeller på det danske marked - en med indgang for sluk-alt og en med 1-10V styring.De fylder kun 1M, og kan belastes op til 350W - dog kun 200W LED/Sparepærer. En anden fordel er at de virker helt ned til 5W (undtaget halogen med trafo, hvor det er 20W).Man kan også sætte min. lysniveau ligesom på de nye LK Uni tavledæmpere.Produktside: LinkDatablad: Link (pdf)Oversigt over testede pærer: Link(pdf)Vejledning: Link (pdf)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 months later...

Jeg har dette Wireless dimmeren, samt 13 Philips Master LED 4W MV Dimmable, og har lidt problemer...

 

Der er ikke nogen umiddelbar foreskel om jeg tvinger dimmeren i RC eller RL mode..

 

Tilgengæld, flimre pærene på en del niveuer, plus at 100% -> 61% er ens..

 

Først når dimmeren kommer på 60% og derunder begynder de at dæmpe..

 

Nogen der har et godt bud her? Har også prøvet at skifte en af pærerne ud med en 25w halogen for at skabe mere belastning, men uden held..

Link til kommentar
Del på andre sites

Til orientring.

Jeg bruger Sunflux LED pære 5 watt sammen med wireless dimmer.

 

I starten havde jeg 6 stk. LED tilslutte en dimmer.

Senere tilsluttede jeg 10 stk. men så beynder lysene at flimmer efter nole minutter, og andre ange først efter ½ time......

Dimmer tvunget i RL mode.

 

Hvis jeg dæmper dem (testet det ved 6 stk og 2 stk pr. Dimmer) længere ned end 12%, er det ikke altid alle sammen tænder.

Jeg kan dig odt dæmpe dem længere ned end de 12%.

Kan ikke huske om den var i tvunget RL mode eller automatisk

 

De giver et flot lys!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Vi har rigtig god erfaring med vores 5,5W GU10 Compact med SHARP Diode som dæmper flimmerfrit helt til ca. 2% med min. to pærer på de fleste lysdæmper på det danske marked. Dæmper også fint med IHC wireless med min. 3 stk. 5,5W spot og blinker / flimrer ikke når lysdæmper er slukket. Vi har LED spottet med Ra85 diode og den sidste nye SHARP Zenigata diode med RA93-95.

 

Se mere på www.aled.dk

 

Mvh

 

Kim Nørskov

A LED ApS

www.aled.dk

 

Se dæmpning led LED her 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 months later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...

Virker sluk alt også på denne Unotech dimmer?

 

Jeg har ikke selv erfaring med Unotech dimmer, men ifølge brugsanvisningen har den sluk alt klemme. Den virker som en LK UNI400 IHC/SA med den undtagelse, at den ikke kan omstilles til 2-tast betjening. Den har indgang for touch, sluk alt og 2 memory niveauer.

Funktionsmæssigt er den (som LK UNI400 IHC/SA) dog en IHC Wireless dimmer underlegen. IHC Wireless dimmer er stadig de eneste dimmere, som er understøttet af LK apps med "slider" funktion, samt at de er de eneste som sender tilbagemelding til controller om lystilstand i %. De har desuden mulighed for styring af mange flere scenarier, hvor man ved hvert scenarie kan angive rampetid (hvor lang tid det skal tage at hæve/sænke lysstyrken til det valgte scenarie). I øvrigt sparer man de output24 moduler til at styre dem med.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok