Hop til indhold
  • 0

Udendørs PIR opfører sig mærkeligt


janpolsen
 Share

Spørgsmål

HejJeg har en meget mystisk opførsel fra min udendørs PIR. Hvert 15. minut går den amok og går ON/OFF i et minuts tids, hvorefter den holder op igen.Det giver desværre lidt af et disko-lys natten igennem, hvilket også tydeligt bliver registreret på mine overvågningskameraer :(.Jeg har attached noget af en logfil af over en lille periode.Forum_Hiccupz_2.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0
Regnearket kan hentes direkte fra LK's side. Jeg har ikke selv Excel' date=' så jeg åbnede det igennem Google Docs og har derefter eksporteret det til Excel, så I kan kigge med. Jeg var egentlig ikke klar over, at det var låst :).[/quote']Nå SÅDAN :unsure:
... og ja' date=' jeg har kun to røgmelderer installeret.[/quote']Hmm - den var ikke gået hos mig... :) Personligt har jeg 1 i hvert rum, hvor der soves.Det ville være min ABSOLUT minimum konfiguration.Jeg har så suppleret med 4 ekstra :)
Der hvor jeg umiddelbar kan se mangler er på den udvendige PIR og skumringssensor' date=' som vel også bruger noget strøm, og dermed skal medregnes i ovenstående... men som samtidig ikke er nødvendige at koble på backupen.[/quote']Den defekte OPUS73 PIR har i sig selv bidraget med 24 mA (ved bevægelse), som der ikke var regnet med!Skumringssensoren opgiver LK ikke, hvor meget den trækker for at drive elektronikken. Men om natten, hvor indgang skal trækkes, vil den jo bruge 24 mA ekstra, hvis den sidder på et 24/24 modul. (Det håber jeg ikke at den gør...) Men ja - du skal da have installationen splittet op, så der er taget stilling til, hvad der skal have backup, og hvad der ikke behøver backup...
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Som jeg lige umiddelbart kan se, så sidder mit skumringsrelæ på 3.15 og modul 3 er et 24/24 modul.Jeg har nu prøvet at koble den nye PIR til og umiddelbart ser det ud til at virke som det skal, dog skal jeg lige have leget lidt med følsomheden.Forhåbentlig har jeg koblet det korrekt til og skriver lige her hvad jeg har gjort, for at være helt sikker.I den gamle PIR var blå, rød og sort kabel brugt, dog var det sorte kabel ikke koblet til nogle steder i tavlen.Det blå kabel var koblet på indgang 17 i modul 3 og nu har jeg sat det blå kabel i indgang 4 på Servodan-PIR'en.Det røde kabel var koblet på 0V i modul 3 og det er sat på indgang 2 på Servodan-PIR'en.Det orange kabel er sat på indgang 1 på Servodan-PIR'en.Servodan-PIR'en ser ud som følgende - bare rolig - det er ikke den endelige installation :):husdimmer.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej,

 

Jeg har fulgt denne tråd og havde samme problem med min ene LK PIR. Jeg købte derfor for 1 år siden Servodan PIR i stedet. Fik den først monteret i februar og kunne konstatere at der stadigvæk skete det at lyset tændte uden der var bevægelse.

 

Jeg har et skumringsrelæ på så lyset kun tænder når det bliver mørkt. Jeg har prøvet at koble skiftevis LK PIR og Servodan PIR af og kan konstatere at LK PIR fungerer fint, men Servodan PIR tænder på må og få. Jeg har prøvet med flere forskellig Servodan PIR (må dog indrømme jeg ikke har prøvet med LK PIR det sted hvor Servodan sidder).

 

Servodan PIR sidder placeret på min garage (med vandtæt hus monteret), som har sin egen IHC installation, men som dog benytter sig af controlleren fra huset via 50m kabel i rør under jorden.

 

Følsomhed er skruet helt ned.

 

Har i oplevet noget lignende?

 

Er der andet info jeg kan bidrage med som måske kan komme problemet nærmere.

 

Jeg har forsøgt at uploade programmet, men jeg får hele tiden at vide jeg ikke har tilladelse til at uploade denne type fil også selvom jeg omdøber både fil og filtype.

 

Mvh.

Brian

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 19.8.2012 at 09:54 , TorbenSørensen skrev:

Hvis det er en LK OPUS 73 PIR du har, har der været skrevet herinde flere gange, at man kan få det der problem, hvis PIR'en ikke er lukket helt tæt. Det kan f.eks. være der hvor kablet går ind i PIR'en.Hvis du skal have den skiftet, vil jeg klart anbefale en SERVODAN 41-272 med en HÆTTE 41-902 for udendørs brug i stedet.

Hej alle. Nu har jeg pludselig fået samme problem med mine gamle OPUS 73 PIR. Skete muligvis efter at en Clever-installatør satte en ladeboks op - men det ændrer næppe noget (har dog også prøvet at tilslutte en anden OPUS 73, der stadig fejlede). Tror I ikke stadig jeg skal købe en ny PIR? Hvad anbefaler I man køber nu til dags? Vil måske gerne undgå at tilslutte 24 V til, da det er så bøvlet at finde det korrekte kabel i min virvar-installation. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Lars Jacobsen skrev:

En PIR reagerer på varme (infrarød) og hvis den kan “se” en ladeboks, kan det sikket forvirre den og tro der er en person.

(hvis altså de begge er i samme lokalitet f.eks. en garage)

Tak, Lars. Ladeboksen sidder dog over PIR'en på samme væg, og der er samme problem om ladeboksen er i brug eller ej. Men OK - det kan ikke afvises at have betydning.

Hvis jeg skal prøve at købe en anden PIR, har du så evt. et bud herpå? Pft.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har en PIR som går helt amok på samme tidspunkt hver aften hvert forår og efterår. Det skyldes at solen kommer til at stå i en bestemt vinkel og højde i forhold til PIR'en, således at solens stråler reflekteres af naboens glaserede tag og derefter rammer min PIR.

Måske har der været andre ændringer som gør at din PIR pludselig er udsat for en ny varme eller IR kilde. Hvis det er tilfældet vil en ny PIR næppe hjælpe.

Hvilken PIR du skal vælge er helt op til dig selv. Den største forskel der er på PIR, er hvad de har af ekstra funktionalitet og der skal du gøre op med dig selv hvad du har brug for. LK's erstatning for OPUS73 PIR'en kan med et adaptor dæksel bygges ind i det eksisterende OPUS73 underlag eller dåse. Du kommer dog næppe uden om at skulle føre 24V frem til PIR'en da OPUS73 er den eneste PIR jeg kender, som ikke kræver seperat strømforsyning.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Glemte helt at grene fra en brombær busk eller bondegårds rose som kan svinge forbi PIR'en også er nok til at aktiver den. Dette ser jeg 1-2 gange om året når jeg er for langsom til at få dem klippet ned og det begynder at blæse.

Så må vi heller ikke glemme at en PIR sat fortæt på den lampe som den styre også kan sætte gang i et lysshow.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok