Hop til indhold

Erfaring med wireless.


Thomasbl
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Hej jacobLad mig give dig et lysende.....:-) eksempel på hvorfor at det kan betale sig at anvende Wireless IHC til sin IHC installationenjeg havde en kunde, der havde fået et "IHC Tilbud" til sit nye typehus fra den installatør, som husbyggerfirmaet normalt brugte (De vil jo ikke have at slutkunden kommer med sin egen)Tilbudet lød på den forkerte side af 250K og min kunde ville gerne have mig til at checke tilbudet igennem....Projektet var på alm IHC og der var intet wireless i tilbudet.Jeg designede et Wireless IHC system, der kunne bygges oven på hans normale elinstallation, der jo var med i husprisen, IHC koster næsten altid ekstra......:-)Men fakta er at det system kunne uden problemer stå mål med det oprindlige tilbud og mere til på funktioner mm OG det sjove var bare at det var 100K billigere......Så Think outside the box og spar mange penge på IHCMin pris på projektet var 6000kr ex moms, så der kan være mange penge at spare......:-)Med venlig hilsenAllan GøndahlIHC ChefkonsulentIBITechnic ApSwww.wihc.dk+45 70701656info@wihc.dk

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej med jerJeg anbefaler altid (hvis muligt) at benytte tråede sv tryk (IHC Control inst.). Jeg vil dog lige sige at jeg selv har valgt batteritryk over alt derhjemme og dette kører fint på 2. år uden batteri skift...IHC Wireless er et stærkt standalone system, men er bestemt også velegnet til IHC Control systemet. Som alt andet skal man dog bruge den indvendige side af hovedet når man laver inst/projektfil. ABO

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Har lige overtaget et hus på 200 kvm, hvor vi har måtte lave lidt ændringer i IHC installationen. For ikke at bøvle med at fræse i vægge, da huset er fuldmuret, valgte vi at benytte wireless. Det er hhv tryk og dimmer fordelt over hele huset. Jeg har en antenne ca. midt på loftet med et 10 m antennekabel, samtlige tryk og dimmere har en signalstyrke på 18+ og kører perfekt. Det er muligt det koster lidt i batteri, om du så skulle skifte dem hver måned, men det er småpenge sammenlignet med det du sparer på installationstimer med kabeltræk osv.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Har netop installeret 4 Wireless kombi enheder og 2 batteri tryk i et hus på 110 m2, hvor alle væggene er lavet af 10 cm tykke porebeton med godt med armeringsjern i.Indtil videre kører de som stand alone, uden controller.Inden jeg monterede det sidste batteri tryk, prøvede jeg at gå rundt i alle de fjerneste afkroge af huset, og der var absolut ingen problemer med rækkevidden.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 months later...

Så må det være på tide med en lille update.Har efterhånden upgraderet en stor del af huset med IHC Wireless, har 15 forskellige Wireless enheder placeret forskellige steder rundt omkring i huset.Alle enhederne har RSSI niveauer over 18, de fleste over 26. så der er bestemt ingen problemer hos mig.Væggene i huset er lavet af 10 cm tykke porebeton med godt med armeringsjern i, det skulle vist være det værste man kan udsætte et wireless signal for, men alligevel virker det fint.Det har slet ikke været nødvendigt at gøre noget specielt ved antennen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Hej alleJeg boede indtil for en måneds tid siden i en 100 m2 stor lejlighed, hvor jeg havde IHC wireless overalt. Nu er vi flyttet til et sprit nyt L&R-hus, der desværre IKKE var lavet med IHC (det var et demo-hus :(.. Så nu: Jeg har ændret 40 stikkontakter til wireless, 20 afbrydere er ændret til wireless kombi dimmer, jeg har sat 5 wireless lampeudtag op og jeg har sat en håndfuld batteritryk op her og der. Derudover har jeg 4 fjernbetjeninger og et par nøgleringe. Jeg har perfekt signal over alt. Selv i min datters legehus udenfor - hvor hun har et batteritryk til at tænde og slukke lyset - er der perfekt dækning.Jeg kan være ret langt væk og fange controlleren - f.eks. sidde i bilen 50 meter væk og tænde lyset udenfor.Eneste er, at jeg har oplevet, at controlleren er blevet ret ustabil her på det sidste. Og så har jeg lagt mærke til, at min Sonos installation er blevet ret ustabil - mister forbindelsen konstant, ligesom mit trådløse netværk virkelig stinker selv med nyt AP der kører N osv. En kammerat nævnte, at det kunne være PIR sensorerne fra alarmen, der blokerede frekvensen. Med vedr. dækning - perfekt. Et L&R hus er jo ren gips og gasbeton indvendigt. Det er et vinkelhus. Ydersiderne er mursten og en slags beton (jeg er ikke byggemand ;)).

Link til kommentar
Del på andre sites

s020822 skrev:

Så nu: Jeg har ændret 40 stikkontakter til wireless....
Det projekt har da så også kostet lidt knapper ;) Undrer mig lidt over hvorfor du har skiftet så mange stikkontakter ud til Wireless.Var det ikke væsentligt nemmere og billige at nøjes med at skifte dem man egentlig havde behov for at tænde og slukke andre steder end på selve stikkontakten, rigtig mange stikkontakter i et hus er der vist slet ikke tilsluttet noget til.Så mu du da forresten også være kommet over den begrænsning med 64 wireless enheder pr controller :S
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej,Jeg er faktisk ikke stødt på 64-tryks begrænsningen endnu, har undret mig lidt over den fordi jeg har mere end 64 enheder på. Menmåske er det grunden til controllerens ustabilitet.Jeg var meget i tvivl om det med at skifte samtlige stikkontakter. Det var lidt pga sluk alt-funktionen - nu er den ægte - og så er jeg gift med en kvinde, som vil have, at alt skal være ens. Det er ok at skifte. Men det skal være det samme. "Hvorfor ser stikkontakten anderledes ud herude" ;-)... kvinder... Faktisk er hun en lidt en gave. Når man har sådan en, kræver det nemlig, at ens 'geniale installation' ikke bare er genial i design - det kan vi drenge - men også intuitiv og logisk... Og deeer er vi ikke helt endnu ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 months later...
  • 10 months later...

Hej Users.Er ved at bygge nyt hus. 150m2 i grundplan + fuld kælder. Har forestillet mig at bruge wireless i loftdåser og i de stikkontakter hvor jeg har brug for brydefunktioner. Tryk udføres fortrådet for ikke at have bøvl med batterier. Jeg forbereder til at have 2 antenner på kontroleren. 1 i kælder og 1 i stueetagen i tilfælde af problemer med rækkeviden.Jeg tænker at installationen på denne måde bliver flexibel da jeg nemt senere kan skifte en alm stikkontakt til en styret eller ændre en loftdåse til dæmpet hvis den ikke er det i forvejen. Jeg vil også have muligheden for at sætte et enkelt batteritryk op hvis jeg mangler et på et senere tidspunkt. Hvis jeg en dag vil have 4 lys grupper i stedet for 3 kan jeg også gøre det.Jeg regner også med at kunne spare en masse kabel på denne måde.Hvad er jeres erfaringer i forhold til en komplet fortrådet installation?-Pris?-Installation?-Brugervenlighed / flexibilitet?-Potentielle problemer?-Andet?På forhånd tak! :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Måske var det en tilfældighed at du valgte samme emne/overskrift som tidligere indlæg, for eller vil jeg anbefale at læse nogle af indlægene her i forummet vedr. samme emne.

Hej Users.Er ved at bygge nyt hus. 150m2 i grundplan + fuld kælder. Har forestillet mig at bruge wireless i loftdåser og i de stikkontakter hvor jeg har brug for brydefunktioner. Tryk udføres fortrådet for ikke at have bøvl med batterier. Jeg forbereder til at have 2 antenner på kontroleren. 1 i kælder og 1 i stueetagen i tilfælde af problemer med rækkeviden.
God idé.
Jeg tænker at installationen på denne måde bliver flexibel da jeg nemt senere kan skifte en alm stikkontakt til en styret eller ændre en loftdåse til dæmpet hvis den ikke er det i forvejen. Jeg vil også have muligheden for at sætte et enkelt batteritryk op hvis jeg mangler et på et senere tidspunkt. Hvis jeg en dag vil have 4 lys grupper i stedet for 3 kan jeg også gøre det.
Ja
Jeg regner også med at kunne spare en masse kabel på denne måde.
ja
Hvad er jeres erfaringer i forhold til en komplet fortrådet installation?-Pris?
Dyrere
-Installation?
Nemmere
-Brugervenlighed / flexibilitet?
Stort set det samme som fortråedet / Wireless Dimmere er meget mere flexible end fortråede
-Potentielle problemer?
Kan blive generet af andet wireless udstyr' date=' men det sker vist yderst sjældent
-Andet?
Næ, men gennemtænk og bereg evt. både fortråede og wireless løsninger så du får den rigtige løsning på dine behov
På forhånd tak! :-)
Det var så lidt B)
Link til kommentar
Del på andre sites

Er enig med Lars her.. Det eneste jeg lige falder over er denne:

Hvis jeg en dag vil have 4 lys grupper i stedet for 3 kan jeg også gøre det.
Når man bygger nyt hus er der krav om 1 lysgruppe pr. påbegyndt 50m2. Det betyder hvis man har 150m2 er det nok med 3 lysgrupper, men er det 151m2 er der krav om 4. Nu skriver du jo at der er 150m2 + fuld kælder, så hvis det var mig, ville jeg som minimum lave 3 lysgrupper til hver etage, måske endda 4 i stueplan.
Link til kommentar
Del på andre sites

Nå ja. Og hvis man er dedikeret IHC nørd som udertegnede :blush: har man 14 (lys)grupper :woohoo: :pinch: :whistle: - en gruppe pr. 230V output modul. Så her kommer vi vist ikke i kambolage med SB´s m2 krav ;) Se evt også andres billeder under sektionen "Min tavle". der er eksempler på wireless dimmere monteret i paneler ved tavlen

Link til kommentar
Del på andre sites

Nå ja. Og hvis man er dedikeret IHC nørd som udertegnede :blush: har man 14 (lys)grupper :woohoo: :pinch: :whistle: - en gruppe pr. 230V output modul. Så her kommer vi vist ikke i kambolage med SB´s m2 krav ;) Se evt også andres billeder under sektionen "Min tavle". der er eksempler på wireless dimmere monteret i paneler ved tavlen
Exactly ... Sådan vil man også gøre i en industri tavle...Selv om jeg kun har 9 grupper..
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Nå ja. Og hvis man er dedikeret IHC nørd som udertegnede :blush: har man 14 (lys)grupper :woohoo: :pinch: :whistle: - en gruppe pr. 230V output modul.
Hvilket jeg i dag fortryder at jeg ikke har gjort ;) - Men nu er det ferie, og det er tid til at lave tavlen færdig, så mon ikke min også bliver udvidet en del :D
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 7 months later...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok