Hop til indhold

Erfaring med wireless.


Thomasbl
 Share

Recommended Posts

hej allesammen.lige lidt debat.jeg har talt med flere som vil lave hele deres hus med wireless tryk, men så vidt jeg ved er antennen i trykket ikke til det.der er flere der har problemer med at \"fange\" de tryk der er længst væk ( 10-15 meter ).hvad er jeres erfaring med wireless og rækkevidde?har i et tryk langt langt fra controlleren?

Link til kommentar
Del på andre sites

Trykene synes jeg heller ikke er noget at råbe hurra for.. 10-15 meter er max, jeg har ikke fået det til at virke på længere afstand. Det er åbenbart kun til pap-huse ;)Men hvis de kan række, så er de rigtig smarte :)Fjernbetjeningerne derimod, har en rigtig god rækkevidde. Jeg kan stå nede i den anden ende af min have og benytte en fjernbetjening.. Der er ca. 80 meter. Den rækker igennem en 30 cm sokkel ned til kælderen hvor antennen sidder.Stikkontakter og lampeudtag har jeg endnu ikke haft problemer med, men de har jo også power nok til at sende et godt signal.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg fatter ikke at folk vil lave et helt hus med trådløse tryk... Jeg gider i hvertfald ikke selv rende og skifte batterier hele tiden...F.eks lampen over et spisebord, der er for det meste lysdæmper på, og der bruger man trykket meget, plus at man ofte står og sende lange signaler fordi man dæmper lyset.Det eneste sted jeg har sat det op sådan, så skifter kunden batteri hvert 6-7 måned.Trådløse tryk mener jeg selv kun er en nødløsning, hvis det ikke er muligt at trække et kabel, uden at fræse hele huset op igen ;)Trådløse stikk. lampeudtag, synes jeg også er lidt latterligt at benytte, med mindre det er en lille lejlighed der skal moderniseres.Er der slet ikke nogen brugere der vil deltage i denne debat? - Komme med deres erfaringer, og gerne nogle gode grunde til at bruge det trådløse i et helt hus. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er i den lykkelige situation at jeg har et trådet hus, men jeg forsøger at lave nogle enkelte udvidelser med wireless, og der har jeg rækkeviddeproblemer. Fjernbetjeningerne er OK der er et signal på mellem 15 og 28.Betjeningstryk afstand fra antenne 8 meter signal 22-23Stikkontakt i udhus 10 meter signal 4-14men Kombirelæ 12 meter 1-2Kombirelæ i udhus 10 meter signal 2-5Antenne placeret på loft - opaf eller nedaf = ingen forskel.Målinger foretaget over flere dage.Måske er der en løsning i sigte med en ny antenne - det vender jeg tilbage til.

Link til kommentar
Del på andre sites

DennisS skrev:

Jeg er i den lykkelige situation at jeg har et trådet hus, men jeg forsøger at lave nogle enkelte udvidelser med wireless, og der har jeg rækkeviddeproblemer. Fjernbetjeningerne er OK der er et signal på mellem 15 og 28.Betjeningstryk afstand fra antenne 8 meter signal 22-23Stikkontakt i udhus 10 meter signal 4-14men Kombirelæ 12 meter 1-2Kombirelæ i udhus 10 meter signal 2-5Antenne placeret på loft - opaf eller nedaf = ingen forskel.Målinger foretaget over flere dage.Måske er der en løsning i sigte med en ny antenne - det vender jeg tilbage til.
fortæl endelig om antennen, jeg har med et par kunder gjort det med en antenne fra d-link, men så lavede lk antenne connectoren om!
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har i min lejlighed brugt Wireless komponenter for at højne komforten, med f.eks. lysdæmpere, sluk alt funktion for hele lejligheden og tænd/sluk funktion for stikkontakterne i stuen for at spare standby strøm på Tv/stereo.Kan selvfølgelig ikke måle signal styrken da der ikke er en controller bygget på, men har ikke haft nogen som helst problemer.Problemet med batterier der løbet tør for strøm fordi trykkene bliver brugt til lysdæmpere kan jeg ikke genkende. Det første batteritryk jeg satte op i min lejlighed har indtil videre holdt siden august 2006.Er i gang med et større projekt hos en kammerat hvor det er planen at bruge wireless tryk i overetagen, da projektet ganske enkelt er løbet fra os (meget stort hus=meget stor IHC installation), så derfor er denne tråd da lidt interresant for os.Der går noget tid endnu inden vi får gjort noget ved den overetage, men i stueplan har vi monteret et par lampeudtag med lysdæmpere med ca 12m afstand til controlleren, med 2 dobbelte fuldmurede vægge i mellem, hvilket ikke har givet noge problemer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis antennen er loftmonteret, så check også om den ikke virker bedre, hvis den peger omvendt (nedaf). Mine forsøg viser en væsentlig forbedring i signalet (RSSI), falder fra LAV 6 til kritisk 0-2.Vil forsøge med en reflektorplade - alufolie burde være fint.Men jeg er slet ikke færdig med mine test, så flere idéer er velkomne:woohoo:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Så er jeg færdig med at teste controller-antennen. Jeg har testet fra den 25. oktober 2007 til idag den 4. januar 2008.Jeg har eksperimenteret med den normale antenne (den med knækket) og den nyeste faste antenne. Herudover har jeg forsøgt med flere placeringer på loft, normal eller "upside-down" samt med reflektorplade.Læs om mine målinger på vedlagte pdf-fil og kom med DINE KONKLUSIONER. [file name=signalstyrkem_linger.pdf size=23418]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/signalstyrkem_linger.pdf[/file]

signalstyrkem_linger.pdf

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har nogen trådløse tryk, et i bilen og det virker 90m væk er det Kritisk, 110m væk er det dødt.Det er et muret hus, antenne placeret på loft opaf.Vi har en kunde, i et ok hus, muret, antennen er placeret på 1 sal, og 60m væk har han et lille muret udhus, der er signalstyrke ”Kritisk” men det virker.De første antenne kabler var der hvis noget med:(

Link til kommentar
Del på andre sites

swnet.dk skrev:

Har nogen trådløse tryk, et i bilen og det virker 90m væk er det Kritisk, 110m væk er det dødt.Det er et muret hus, antenne placeret på loft opaf.Vi har en kunde, i et ok hus, muret, antennen er placeret på 1 sal, og 60m væk har han et lille muret udhus, der er signalstyrke ”Kritisk” men det virker.De første antenne kabler var der hvis noget med:(
kunne du måske afprøve idéen med reflektor pladen?øs endelig ud af tests og andre småting
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok