Hop til indhold
  • 0

Ihc Via Iphone Eller Ipad


Terne
 Share

Spørgsmål

Hej

 

Har forsøgt at tilgå IHC udefra via såvel iPhone som iPad, hvilket plejer forgå uden problemer. Men stedet hvorfra jeg forsøgte at tilgå havde meget "skrøbelig"/svag WIFI, og det var meget svært at "connecte" og ofte lykkedes det ikke.

 

Det viste sig senere at IHC controlleren var gået i baglås og ej heller kunne tilgås på nogen som helst måde fra hjemme-PC. Den fungerede dog stadig fint i selve installationen. Strømmen skulle helt væk fra IHC-controlleren, før den blev normaliseret igen og igen kan tilgås af såvel hjemme-PC som iPhone/iPad.

 

Er der andre som har erfaringer med at et mislykket/måske-afbrudt connect-forsøg fra iPhone/iPad har fået controller til at blive "utilgængelig"?

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

Det har jeg oplevet med jævne mellemrum. Det er dog sjældent med et par gange om året.

Og det lader til at den nyeste FW 2.7.190 gør at det tager længere tid at få forbindelse. Med slukket App 30-40 sekunder og med App i baggrunden 10-20 sekunder. Har ikke prøvet at nedgradere for at se om det igen virker hurtigere. 

 

PC adgang virker fint.

Jens

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej med jer,

 

Jeg har nøjagtig samme problem - hvis jeg prøver at tilgå controlleren fra min PC sker der ikke noget.

Det er sket, at det tog 6 minutter at komme i service view og administrator.

Og min app. til min Ipad virker ikke mere.

Sidste nye firmware 2.7.190

Før virkede det fint.

 

Ved genstart af controlleren( fjern strømmen i to minutter/ også back up strøm :) ) - så virker det igen - men ikke

længe.

Selve kontrolleren har ingen fejlindikeringer og mit fortrådede lys virker fint.

 

Lad høre hvis nogen har en løsning.

 

Mvh. Jørgen

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Genstartede Controller via "administrator" og alt kører igen normalt.

 

Trådløse tryk og betjening via Beo4 har dog kørt helt normalt. Det er kun app's der har været sløve/ubrugelige.

 

Det er anden gang der genstartes siden update til 2.7.190 for knap 3 dage siden.

 

Har i de samme dage opdateret projekt nogle gange - måske bør man genstarte efter hver update ?

 

Tiden må vise om det kører stabilt.

 

 

Jens

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg oplevede også problemet med at tilgå controlleren i fredags fra pc. Kunne hverken komme i kontakt med den via Administrator, Visual eller ServiceView. Genstartede controlleren via firmwareloaderen, og har ikke haft problemer siden, men med "alle" de tilfælde, tyder det da på, at der er en bug i firmwaren.

Selve installationen virkede fint, så ved ikke hvor mange dage det har stået på. Min controller havde dog ikke genstartet i 44-45 dage, hvilket vist er tæt på ny rekord.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

I forbindelse med en Update af projekt (via wifi) i dag gik et eller andet galt så jeg måtte bruge USB for at få kontakt og genstarte systemet.

Det har jeg ikke oplevet før så systemet er ikke så stabilt som før.

Men ellers spiller det hele som det skal.

Ved ikke om LK læser med, men de skal da have besked.

Jens

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har samma problem med både mitt och min fars system sen några dagar tillbaka. Kan inte ansluta med varken iPhone eller iPad, inte ens med WiFi nät hemma.

Kommer åt systemet med datorn remote, men kan inte öppna Sceneviewer. Lokalt kan jag öppna Sceneviewer men det går långsamt.

loggade in på administratör och gjorde en omstart av systemet och nu fungerar det som det ska :) .

 

Ska tillägga att jag vi har 2.7.168 i båda våra system, vi har INTE uppdaterat till .190

 

/ Micke of Sweden =)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er da voldsomt irriterende, jeg kan heller ikke komme på hverken fra iPhone eller iPad. Jeg havde problemer allerede den 8/4 da jeg kom hjem lige før midnat. Mine udvendige spots i udhæng på huset og garagen var slukket. Da jeg gik op af vejen tændte jeg via Tlf, men det slukkede efter 5-10 sek, og så kunne jeg ikke komme på derefter. Jeg troede at controlleren rebootede, og jeg bandede lidt da jeg skulle fumle med nøglen i døren, men havde ikke brugt det siden. Nu har jeg lige genstartet controlleren og nu kører det igen. Men hvor længe??

Jeg kunne godt frygte at det er noget fælles problematik vi alle har, ligesom ved vinter til sommertidsskifte hvor flere af os havde store vanskeligheder med at betjene installationen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nå, her til aften kunne jeg igen ikke komme på via iphone eller ipad. Det startede da vi kom hjem og udvendig lys ikke var tændt og der var lys i gangen som normalt slukker kl 19:30.

 

Så jeg tænde det selv på et tryk. Herefter prøvede jeg ALT, jeg kunne ikke komme på serviceview, heller ikke med USB-kabel, ej heller administrator virkede.

 

Firmware loader kunne heller ikke se kontrolleren. Når jeg startede Visual på pc'en kunne den ikke få kontakt med kontrolleren, men den svarede på ping..!

Så prøvede jeg igen og forbinde til ServiceView, men fik en melding om at kontrolleren var i fejltilstand..

 

Hmmm, det er ved at gå mig på nerverne efter hånden.

 

Se billeder.

 

Da jeg havde testet alt det her for at få stillet min nyskærighed, tog jeg strømmen til kontrolleren og genstartede den og nu var der IGEN forbindelse til det hele, ligesom for to dage siden..

 

Jeg kørte med firmware ver 2.7.168, så nu har jeg opgraderet til den seneste (2.7.190) og der kommer stadig alle de voldsomt mange Java advarsler.

 

Summa summarum:

1) Mit ur var gået i stå.

 

2)Kontrolleren accepterede ikke at man forbinder til den. 

 

3)Kan det være rigtigt at man skal indlægge en automatisk genstart af skidtet hver nat?

 

 

post-2761-0-39984400-1397854945_thumb.pn

post-2761-0-24663700-1397854956_thumb.jp

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg ved ikke om man kan lave noget med en funktionsblok. Ellers skal man være kreativ og lave en fejl i en blok der så medfører at den interne watchdog hiver i nødbremsen og genstarter. Men ellers smækker jeg et relæ på en udgang med en brydekontakt som så afbryder 24v forsyningen til kontrolleren efter et ur i programmet

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har skrevet til LK

 

Jeg kan godt få adgang med "administrator", men det tager lang tid. Apps får "time out"

 

Jeg vil anbefale at nedgradere til 2.7.168 hvis i ikke kan leve med problemet indtil LK løser det med en rettelse. Man skal blot indsætte de forskellige http adresser i javas sikkerhed så man får adgang hvis man har brug for det.

 

 

Jens

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har skrevet til LK

 

Jeg kan godt få adgang med "administrator", men det tager lang tid. Apps får "time out"

 

Jeg vil anbefale at nedgradere til 2.7.168 hvis i ikke kan leve med problemet indtil LK løser det med en rettelse. Man skal blot indsætte de forskellige http adresser i javas sikkerhed så man får adgang hvis man har brug for det.

 

 

Jens

Jeg har kørt med 2.7.168 i ½ år eller mere, og det var her for 14 dage siden at jeg fik problemer, så den version er bestemt ikke bedre. Jeg har ikek ændret noget i min kontroller i et par mdr, men jeg har en slem mistanke til at det hele som sagt er startet da vi gik til sommertid. Der var min kontroller frosset også efter genstart i flere timer om natten, faktisk fra en time før skiftet.

 

Der må være en alvorlig BUG et sted i firmwaren da vi er mange der har præcis samme problem. Jeg bruger ikke min vireless del endnu, alt er trådet

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har også lige genstartet min controller igen. :angry:  Akkurat som I andre oplever det... Ingen adgang fra app, og det tog laaaaang tid at få adgang til IHCAdministrator, hvor jeg genstartede fra denne gang.

Nu kører det hele igen, men det er jo nok på lånt tid - indtil LK får fikset en ny firmware der retter problemet. Jeg har også på fornemmelsen at det er i forbindelse med skiftet til sommertid, at der er en fejl i firmwaren.

 

Det er jo åbenbart ikke kun relateret til firmware 2.7.190, da det også opleves på 2.7.166 og 2.7.168.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

jeg har de samme problemer, jeg trode først det var min router der havde lavet fejl idet men det var det ikke, alt i den stød som det skulle. havde en kamera til at kigge den igemmem ved alt om netværk så den er 100 % i vinkel.

men jeg kan stadig ikke komme i kontakt med ihc controler. kan tage om til 10 min at komme ind med ihc admin værktøjet...

køre også firmware 2.1.168 og det hele startede da vi skiftede om til sommer tid. da jeg kom hjem den aften vi skulle skifte om til sommer tid var det ikke lyst uden for. og tænkte mærkelig. jeg tjekkede det næste dag og så klokken ikke passede, rettede den til og tænkte ikke mere over det før jeg ville bruge iphone til at tænke lyset og kunne ikke komme på..

 

nu har jeg samme problem som alle jer.. det er bare meget trals......

 

noget jeg har tænkt på er vi bruge port :443 til adgang til ihc, men min ven sagde også det er porten man bruger til HTTPS. jeg ved ikke om det kan have noget at gøre

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Disse firmwares som der henvises til, er det på iPad/iPhone?

Jeg har ikke opgraderet controller i meget lang tid, men iPad etc. opdaterer jo selv selv nu om dage...

Nej det er controllerens firmware. Hvis du kobler op til din controller med USB-kablet eller via lokal ip-adresse kan du i administrator se controllerens firmware version.

Virker din iPad og iPhone app uden problemer?

For så er det interessant at høre hvilken version du kører med.

 

Men lad være med at opgradere den før LK har rettet fejlen, for ellers bliver din også mega sløv   :wacko: 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Samme problem her. Efter opgradering / sommertid, kan jeg af og til ikke tilgå controller.

Skal slukke for strømmen eller genstarte via Administrator, og så kører det igen i et stykke tid (max en uge)

 

Har to controllere, begge opdateret til nyeste firmware, men har kun set fejlen på den ene.

OK=8562 Prod  01-08-2007

Fejler=7828 Prod 16-06-2007

 

Håber der findes en løsning ved LK og efterfølgende en update.

 

\Ulrich.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok