Hop til indhold
  • 0

Ustabil Controller = ofte genstart - Valg af Controller 6.1 6.2 eller 7


kfr
 Share

Spørgsmål

Hejsa

Konen er træt af vores IHC..... kan vi da ikke bare få nogle normale knapper!  SUK

Vi er startet ud med en version HW6.1, som egentlig fungerede fint, så kom der gulvarme til, og efter et par FW opdateringer - blev det til genstart efter et par dage eller når man gik på sceneview.

Nuvel... den er presset og jeg skiftede den ud til en 6.2 og stopper med at bruge Sceneview og ingen timer, så kan den måske køre 14 dage.

Enten er mit Program rigtig dårlig lavet, og følger ikke de gode råd jeg kan læse mig til herinde, men det mener jeg nu jeg gør.... eller så har LK fejlet

Jeg logger temperatur i alle rum , det overvejer jeg at stoppe med, og Sceneview overvejer jeg også at lukke helt ned for, dvs jeg forsøger at gøre den så lidt belastet og så simpel som muligt også flytte disse funktioner til HA, dvs IHC lave alt det simple og så skal HA overtage disse opgaver med logning og timer, men at HA kommunikere med IHC er jo også en belastning. Suk det er jo ikke ideen med IHC at den bare skal lave kip.  

Spørgsmål - forsvinder alle min bekymringer ved at købe en HW7 eller er den også med genstart som en LK specifikation.

Hvad er jeres erfaring med den nye controller, køre den bare 365 dage om året eller er det stadig sølle

På forhånd tak for svar og evt klap på skulderen  :-)

IHC Version.png

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
1 time siden, kfr skrev:

Hejsa

Konen er træt af vores IHC..... kan vi da ikke bare få nogle normale knapper!  SUK

Vi er startet ud med en version HW6.1, som egentlig fungerede fint, så kom der gulvarme til, og efter et par FW opdateringer - blev det til genstart efter et par dage eller når man gik på sceneview.

Nuvel... den er presset og jeg skiftede den ud til en 6.2 og stopper med at bruge Sceneview og ingen timer, så kan den måske køre 14 dage.

Enten er mit Program rigtig dårlig lavet, og følger ikke de gode råd jeg kan læse mig til herinde, men det mener jeg nu jeg gør.... eller så har LK fejlet

Jeg logger temperatur i alle rum , det overvejer jeg at stoppe med, og Sceneview overvejer jeg også at lukke helt ned for, dvs jeg forsøger at gøre den så lidt belastet og så simpel som muligt også flytte disse funktioner til HA, dvs IHC lave alt det simple og så skal HA overtage disse opgaver med logning og timer, men at HA kommunikere med IHC er jo også en belastning. Suk det er jo ikke ideen med IHC at den bare skal lave kip.  

Spørgsmål - forsvinder alle min bekymringer ved at købe en HW7 eller er den også med genstart som en LK specifikation.

Hvad er jeres erfaring med den nye controller, køre den bare 365 dage om året eller er det stadig sølle

På forhånd tak for svar og evt klap på skulderen  :-)

IHC Version.png

Hvis bare du ikke får en af dem der aldrig vågner igen fra en genstart, så er du godt kørende. 

Jeg har selv en helt ny HW 7.1 som erstattede en tilsvarende der døde ved fw-opdatering. LK er stadig ved at tygge lidt på om de vil erstatte den - det tror og håber jeg fortsat på, da det er lidt dyrt at budgettere med en ny controller hvert tredje år..

Mit program kører med flere timere og logger temperatur på flere rum uden problemer, og uden genstarter.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, kfr skrev:

så kom der gulvarme til

Kan det tænkes at strømforsyningen evt kan være presset pga varmeinstallationen? 
Jeg oplever selv flere genstarter med min 6.2 controller, (havde netop en for et par timer siden). Men der er ved at danne sig et billede af, at det sker oftere om vinteren end om sommeren. Så jeg tænker om det kan være fordi telestaterne sidder på samme forsyning, (det gør de hos mig), og de af gode grunde arbejder mere om vinteren end om sommeren. 

Min næste teori er, at fordi det meste af mit IHC anlæg sidder oppe på loftet, at det måske skyldes kulde. Men det er enormt svært at påvise.  

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Med FW 2.8.4 på en 6.2 burde du være godt kørende.

For lille/overbelastet strømforsyningen er et godt bud, du skal minimum have den store på 72W. Men alt efter dit program, så kan den også blive overbelastet af vinduer og gardiner eller bare mange telestater, hvilket dog kan løses i programmet.

Men som udgangspunkt så bør du kigge din fysiske installation, og dit program grundigt igennem inden du opgraderer til 7.1.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for alle jeres svar - jeg høre ikke i siger at 6.2 er uden genstart, men i siger også den faktisk er fin nok.

Vi har da en del IHC i tavlen samt 12 telestater der køre på en 72W psu, så ja den kan være presset - jeg har den lille på 24W liggende, som jeg vil forsøge at flytte telestaterne over på, så sikre jeg mig at Controller har nok, og telestaterne er en blanding af 2 & 1 Watts så den lille går nok lige i en test periode.

Spørgsmål til program - er ned stående fy, når vi snakker stabilitet af controller

image.png.f194246ee479a6a5d76b19c305fed16d.png 

Vi har en masse gulv kontakter i stuen, og som i kan se, er der 2 der ikke er linket, har dette betydning for stabiliteten af controleren?

Fordi de ikke er linket, er fordi vi har fået dem så til fast fase, så de altid er tændt uanset om IHC køre/genstarter.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Burde ikke betyde noget. Har også selv registreret alle mine komponenter (stik, lampeudtag mm) hvor nogle så pt er sløjfet til fast fase udenom IHC. Og andre igen er koblet sammen på samme udgang. 
Det der er eller kan være problemer med er wireless komponenter, eller temp sensorer. Ikke gode gamle fortrådede ting.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 hours ago, kfr said:

Har så alle problem produkterne :-)

Jeg har en Visual 3 controller med 22 wireless stikkontakter og 19 batteritryk. Det kører fint. Den genstarter aldrig.

Men mon ikke dine problemer skyldes at der er noget galt med dit program. Hvad det skulle være ved jeg ikke. Men du kunne forsøge at uploade et tomt program til controlleren. Derefter kunne du lave en version af dit normale program der blot indeholder det mest vigtige og køre med det i en periode og se om controlleren stadigvæk genstarter.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok