Hop til indhold
  • 0

IHC LED Dimmer 2 Kanal programmering


Baldissera
 Share

Spørgsmål

Hej,

Har fået udskiftet min ene "gamle" dæmper STD400LED+ med den nye IHC Dæmper.

Min elektrikker havde så ikke prøvet at sætte sådan en op før og havde lidt udfordringer, men fik det til at fungere i sidste ende.

men spørgsmålet er om det er korrekt sat op. Kan fint se dæmperen i LK IHC Administrator og har også firmware opdateret den der igennem. Den er også fundet i LK IHC Visual og sat op. Lyset tændes hvis jeg trykker (dog skal jeg holder trykket inde i 1½ sek før det tænder?)

Men samtidig kan jeg se at den har fejl (Fejl - Overstrøm, Fejl - Overspænding, Fejl - Overophedning og Fejl - Belastnings fejl).

 

Kan et klogt hovede fortælle mig om jeg skal være nervøs og hvad det kan skyldes?

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0
3 minutter siden, Henning Pedersen skrev:

At du skal trykke 1 1/2 sekund burde være et fb problem. 
De mange “fejl” beskeder skyldes fejl i FW. Hvis du har SMS modul på, så bliver du tæppebombet med SMSer, det kan dog slås fra. 

Hej Henning,

Okay, så det burde jeg kunne fixe igennem Visual?

Har SMS modul, men har ikke simkort I, da jeg ikke bruger det, da jeg får sendt beskeder igennem Home Assistant istedet.

Hvis jeg vil fjerne SMS modul, er det så korrekt forstået at man skal have en modstand på efter dæmperen? 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
31 minutter siden, Kandersen skrev:

Apropos SMS modul, er der ikke noget med, at det skal sidde sidst i en kæde? (Ikke fordi det nødvendigvis har noget med problemet at gøre). 
Jeg har desværre ikke selv hverken nyeste controller eller LED dæmper. Jeg synes bare jeg læste noget om SMS modulet skulle sidde sidst.

Hvis jeg har forstået korrekt, så jo. Skal ikke begynde at sige alt muligt, men mener at min el-mand sagde at det er en Bus og det gælder det samme for den nye dæmper. Og når jeg har et sms modul - skal dæmperen sættes til sms modul (som er sidst) og hvis jeg fjerne sms modul, så skal jeg have en 120ohms modstand efter dæmper. Ret mig endelig hvis det er vrøvl, men mener jeg læste det 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 18.4.2020 at 18:52 , Kandersen skrev:

Det er også sådan jeg forstår det. 

Super, så jeg ikke helt tabt.

 

Ved ikke om det er for meget at spørge om, men er der mon en venlig sjæl som kan danne sig et overblik over opsætning af vores IHC setup hvor den nye dæmper er monteret? Kan simpelthen ikke få den til at fungere ordentligt?  Har sat et screenshot ind, ved dog ikke om det vil række til man kan se om noget er galt.

Og som jeg nævnte tidligere, siger den fejl på begge udgange?

IHC-Setup.PNG

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 timer siden, Baldissera skrev:

Super, så jeg ikke helt tabt.

 

Ved ikke om det er for meget at spørge om, men er der mon en venlig sjæl som kan danne sig et overblik over opsætning af vores IHC setup hvor den nye dæmper er monteret? Kan simpelthen ikke få den til at fungere ordentligt?  Har sat et screenshot ind, ved dog ikke om det vil række til man kan se om noget er galt.

Og som jeg nævnte tidligere, siger den fejl på begge udgange?

IHC-Setup.PNG

Du bruger den forkerte blok. Du skal bruge den der hedder Wireless/bus lysdæmper. Og så skal du bruge scenarier. Kig i hjælpe filen til blokken hvordan det skal strikkes sammen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Allan Nissen skrev:

Du bruger den forkerte blok. Du skal bruge den der hedder Wireless/bus lysdæmper. Og så skal du bruge scenarier. Kig i hjælpe filen til blokken hvordan det skal strikkes sammen.

Okay, og nu spørger jeg sikkert dumt igen, men blokken, det er den som hedder 1.2.02.c. fortrådet lysdæmper på højre side?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
49 minutter siden, Baldissera skrev:

Okay, og nu spørger jeg sikkert dumt igen, men blokken, det er den som hedder 1.2.02.c. fortrådet lysdæmper på højre side?

Ja, det er det. Funktions blokke er i højre side, komponenter i venstre side.

 

Kan ikke huske nummeret på den, men den er lige ved siden af den du har valgt. Og hedder som sagt Wireless/bus lysdæmper.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
23 minutter siden, Allan Nissen skrev:

Ja, det er det. Funktions blokke er i højre side, komponenter i venstre side.

 

Kan ikke huske nummeret på den, men den er lige ved siden af den du har valgt. Og hedder som sagt Wireless/bus lysdæmper.

 

Hej Allan,

Det har du da helt ret i. Kan godt se at det var en forkert blok vi havde valgt. 

Det er korrekt at det er "1.2.04.e. Trådløs / Bus lysdæmper" og ikke "1.2.05.b. Trådløs / Bus lysdæmperstyring"?

Har prøvet mig lidt frem, men er som sagt ikke elektrikker eller haft noget kursus i dette, så er slet ikke sikker på hvad jeg gør.

Kan du fortælle mig om det er korrekt det jeg har gjort på billede IHC3 (andet billede)?

Det første er min nuværende konfiguration.

IHC2_Havevang_200420.png

IHC3_Havevang_200420.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 minutter siden, Baldissera skrev:

Hej Allan,

Det har du da helt ret i. Kan godt se at det var en forkert blok vi havde valgt. 

Det er korrekt at det er "1.2.04.e. Trådløs / Bus lysdæmper" og ikke "1.2.05.b. Trådløs / Bus lysdæmperstyring"?

Har prøvet mig lidt frem, men er som sagt ikke elektrikker eller haft noget kursus i dette, så er slet ikke sikker på hvad jeg gør.

Kan du fortælle mig om det er korrekt det jeg har gjort på billede IHC3 (andet billede)?

Det første er min nuværende konfiguration.

 

IHC3_Havevang_200420.png

Jeg sidder ikke ved en pc med visual installationen, så har ikke adgang til hjælpe filen til dæmperen.

Men prøv at trykke på F1, når du har placeret markøren på linien med den røde firkant for blok 1.2.04.e. så vil du få vist en pdf fil med vejledning i brug af blokken.

Du har trukket scenarier korrekt over på dæmperen, men de to links du har lavet ved Lysdæmper tændt skal du ikke bruge, de skal slettes.

Fra dæmperen skal du trække lysniveau over på lys niveau på blokken. Derudover er det korrekt.

Husk at lysdæmperen indeholder to dæmpere, så hvis du skal have to seperate tændinger, skal du også have to lysdæmper funktions blokke ind og forbundet til hver sin LED dimmer kanal.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
27 minutter siden, Allan Nissen skrev:

Jeg sidder ikke ved en pc med visual installationen, så har ikke adgang til hjælpe filen til dæmperen.

Men prøv at trykke på F1, når du har placeret markøren på linien med den røde firkant for blok 1.2.04.e. så vil du få vist en pdf fil med vejledning i brug af blokken.

Du har trukket scenarier korrekt over på dæmperen, men de to links du har lavet ved Lysdæmper tændt skal du ikke bruge, de skal slettes.

Fra dæmperen skal du trække lysniveau over på lys niveau på blokken. Derudover er det korrekt.

Husk at lysdæmperen indeholder to dæmpere, så hvis du skal have to seperate tændinger, skal du også have to lysdæmper funktions blokke ind og forbundet til hver sin LED dimmer kanal.

Ser dette korrekt ud? Er det korrekt forstået, at hvis jeg siger "Slet"  på de 2 links du nævner ved Tænd/reguler op og sluk/reguler ned, så slettes de også ovre i installationen? Eller hvordan fjerner man det?

Havde godt siddet og læst dokumentationen på F1, har bare ikke helt viden omkring alt den siger.

IHC4_Havevang_200420.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
13 minutter siden, Baldissera skrev:

Ser dette korrekt ud? Er det korrekt forstået, at hvis jeg siger "Slet"  på de 2 links du nævner ved Tænd/reguler op og sluk/reguler ned, så slettes de også ovre i installationen? Eller hvordan fjerner man det?

Havde godt siddet og læst dokumentationen på F1, har bare ikke helt viden omkring alt den siger.

IHC4_Havevang_200420.png

Slet den blok 1.2.02.c, den skal du ikke bruge. Så vil links også blive slettet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
12 minutter siden, Baldissera skrev:

Og er det dette som gør hvor lang tid man skal holde knappen inde for at tænde lys på trykket? og hvor lavt ma  kan dæmpe lyset?

IHC5_Havevang_200420.png

Nej, det har ikke noget at gøre med hvor længe du skal trykke på knappen førend den tænder.

Minimum værdi for dæmp, det er korrekt det er hvor langt ned den kan dæmpe.

Fra manualen image.png.14ebfab6d5da00421de14ade941119cc.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
24 minutter siden, Allan Nissen skrev:

Slet den blok 1.2.02.c, den skal du ikke bruge. Så vil links også blive slettet.

Det sku hjælp der kan bruges! Tak, nu spiller det bare!

18 minutter siden, Allan Nissen skrev:

Nej, det har ikke noget at gøre med hvor længe du skal trykke på knappen førend den tænder.

Minimum værdi for dæmp, det er korrekt det er hvor langt ned den kan dæmpe.

Fra manualen image.png.14ebfab6d5da00421de14ade941119cc.png

Okay, kunne jeg også se efter at have sat det op som du nævnte, nu tænder det så snart kan trykker!

Ift minimumsværdi, så er min sat til 22%, er det fordi det ikke er anbefalet at gå længere ned? Eller kan jeg roligt sætte den ned til måske 5%?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
6 minutter siden, Baldissera skrev:

Det sku hjælp der kan bruges! Tak, nu spiller det bare!

Okay, kunne jeg også se efter at have sat det op som du nævnte, nu tænder det så snart kan trykker!

Ift minimumsværdi, så er min sat til 22%, er det fordi det ikke er anbefalet at gå længere ned? Eller kan jeg roligt sætte den ned til måske 5%?

Du ændrer bare de 22% og prøver af om det fungerer for dig at sætte den længere ned. Jeg kan forestille mig det afhænger af lyskilden.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 minutter siden, Allan Nissen skrev:

Du ændrer bare de 22% og prøver af om det fungerer for dig at sætte den længere ned. Jeg kan forestille mig det afhænger af lyskilden.

Okay, ja det tænker jeg også. Købte vidst nogle af de bedste på daværende tidspunkt for dæmpning, så lad os se om ikke det går 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok