Hop til indhold
  • 0

Gemme projekt inkl. værdier?


thk
 Share

Spørgsmål

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det korrekte svar må være: måske.

Måske - fordi det afhænger hvordan du har ændret de værdier der var i det oprindelige program.

Når du henter programmet, får du alle initial værdierne med, altså dem som var i det oprindelige Visual program. Hvis du har ændret nogen via iPad eller serviceview så er de ikke gemt som initial og du skal manuelt overføre alle værdier. Har du via serviceview gemt dine ændringer som initial så er der ingen problemer.

Det letteste er at åben både Visual og Serviceview og kontrollere de værdier der måtte være.

Alt efter hvordan dine data for driftstimetælleren er lavet, kan de måske overføres.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Det korrekte svar må være: måske.

Måske - fordi det afhænger hvordan du har ændret de værdier der var i det oprindelige program.

Når du henter programmet, får du alle initial værdierne med, altså dem som var i det oprindelige Visual program. Hvis du har ændret nogen via iPad eller serviceview så er de ikke gemt som initial og du skal manuelt overføre alle værdier. Har du via serviceview gemt dine ændringer som initial så er der ingen problemer.

Det letteste er at åben både Visual og Serviceview og kontrollere de værdier der måtte være.

Alt efter hvordan dine data for driftstimetælleren er lavet, kan de måske overføres.

 Jeg mener at have prøvet for nogle år siden, og der mistede jeg alle værdier som jeg huskede det, men min hukommelse kunne jo spille mig et puds. Det svare jo til en slags backup, men jeg tror ikke værdierne komme med ned i vis filen. Jeg må hellere få skrevet alle værdier ned inden... hmm

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Det burde faktisk være relativt nemt at lave en stump kode der gjorde det :)

Jeg har spurgt for et par år tilbage om nogle kunne hjælpe med det, men der var ikke bid. Kun "det skulle nok kunne lade sig gøre".

Jeg tænker det jeg efterspørger er en slags backup med værdier, som kan restores igen.  Kender du en som "relativt nemt" kan kode det? ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
12 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Det burde faktisk være relativt nemt at lave en stump kode der gjorde det :)

Det kunne være super med en backup- og restorefunktion i IHC-Captain.

F.eks. at man kunne sætte den til at gemme alle værdier kl. 23.55. Så kunne man vælge en backupfil fra en liste og restore til et givent tidspunkt.

Jeg kunne godt bruge funktionen til når mine målere går i smadder.

Det ville også være lækkert samtidig at kunne gemme det som log, på en ekstern USB eller netværksshare, så man også kan gemme data i tekst-/talformat f.eks. hver dag kl 23.55.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
32 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Det kunne være super med en backup- og restorefunktion i IHC-Captain.

F.eks. at man kunne sætte den til at gemme alle værdier kl. 23.55. Så kunne man vælge en backupfil fra en liste og restore til et givent tidspunkt.

Jeg kunne godt bruge funktionen til når mine målere går i smadder.

Det ville også være lækkert samtidig at kunne gemme det som log, på en ekstern USB eller netværksshare, så man også kan gemme data i tekst-/talformat f.eks. hver dag kl 23.55.

Det med automatisk udlæsning ved bestemte tidspunkter er planlagt. 

Problemet er de store mængder kald der skal laves. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok