Hop til indhold

HUE funktionalitet


Mikkel Skovgaard
 Share

Recommended Posts

Det går godt med at lave Phillips Hue - her er en lille teaser

Det der virker pt. er:

            - Styring af rum/grupper
            - Styring af lamper
            - Tænd, Sluk, Kip/Skift
            - Sæt farve
            - Sæt lysstyrke
            - Sæt overgangstid
            - Alarm
            - Effekt modul
            - Styring af lysstyrke(lysdæmper) med special IHC funktionsblok

 

test.png

Link til kommentar
Del på andre sites

25 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Det er super cool. 

Jeg ønsker mig at kunne bruge Hue pir'en som generelt input til IHC. 

Kan du også fikse det?

Den burde du allerede i dag kunne "fange" med en JSON regl i IHC Captain. 

Selve logikken holder du i IHC controlleren, så du bare bruger din Hue PIR som en slags "slave" PIR, der trigger PIR indgangen på FBén, som hvis det havde været en rigtig IHC PIR. 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Det går godt med at lave Phillips Hue - her er en lille teaser

Det der virker pt. er:

            - Styring af rum/grupper
            - Styring af lamper
            - Tænd, Sluk, Kip/Skift
            - Sæt farve
            - Sæt lysstyrke
            - Sæt overgangstid
            - Alarm
            - Effekt modul
            - Styring af lysstyrke(lysdæmper) med special IHC funktionsblok

Det ser rigtig godt ud Mikkel. 
Jeg glæder mig til jeg får tid til at teste den nye version. 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Kandersen skrev:

Den burde du allerede i dag kunne "fange" med en JSON regl i IHC Captain. 

Selve logikken holder du i IHC controlleren, så du bare bruger din Hue PIR som en slags "slave" PIR, der trigger PIR indgangen på FBén, som hvis det havde været en rigtig IHC PIR. 

Det lyder godt. 

Jeg har ingen Hue men tænker at købe en bunke til lysstyring. Skal jeg bruge en bridge for at bruge deres pir?

Link til kommentar
Del på andre sites

8 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Det lyder godt. 

Jeg har ingen Hue men tænker at købe en bunke til lysstyring. Skal jeg bruge en bridge for at bruge deres pir?

Jeg har ingen Hue pir, endnu ;) Men det får jeg hvis Mikkel får det til at spille ordentligt. 
Jeg kan ikke forestille mig, at Hue PIR kan virke uden en Bridge.

Jeg har en Hue bridge 2 i overskud. 

Link til kommentar
Del på andre sites

26 minutter siden, Kandersen skrev:

@Mikkel Skovgaard 
Kan du ikke udlede PIR fra APIén? Evt ovre hos Hue developers?
Der må være en metode til at scanne for PIR i systemet, som så melder tilbage.. Hmm, skal jeg virkelig hive en Hue PIR hjem selv :D

Der er også tidligere nogen der har sponseret udstyr til Mikkel ;-) :-P

 

Link til kommentar
Del på andre sites

27 minutter siden, Kandersen skrev:

@Mikkel Skovgaard 
Kan du ikke udlede PIR fra APIén? Evt ovre hos Hue developers?
Der må være en metode til at scanne for PIR i systemet, som så melder tilbage.. Hmm, skal jeg virkelig hive en Hue PIR hjem selv :D

Jo det er meget veldokumenteret men en PIR skal jo lave som et input og det at have udefrakommende moduler/API adgang er stadig kun i min private beta :)

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, Martin Abildgaard skrev:

Der er også tidligere nogen der har sponseret udstyr til Mikkel ;-) :-P

 

Ja jeg har fået noget udstyr tilsendt - det værste er at jeg i forbindelse med min skilsmissen har ryddet op og deriblandt var der så en masse tomme kasserne - heriblandt det udstyr jeg havde fået. Hvor jeg på hver kasse havde skrevet hvem der havde doneret - nu er jeg så ikke istand til at sende det retur eller hvad nu :)

Link til kommentar
Del på andre sites

11 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Ja jeg har fået noget udstyr tilsendt - det værste er at jeg i forbindelse med min skilsmissen har ryddet op og deriblandt var der så en masse tomme kasserne - heriblandt det udstyr jeg havde fået. Hvor jeg på hver kasse havde skrevet hvem der havde doneret - nu er jeg så ikke istand til at sende det retur eller hvad nu :)

Sorry over den nye status på det familieret forhold, med mindre børn involveret. :mellow: Men det er jo snart mere reglen end undtagelsen, så du/i overlever helt sikkert.

Så bliver der heldigvis lidt mere tid til programmering af IHC mm til glæde for os andre ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Lars Jacobsen skrev:

Sorry over den nye status på det familieret forhold, med mindre børn involveret. :mellow: Men det er jo snart mere reglen end undtagelsen, så du/i overlever helt sikkert.

Så bliver der heldigvis lidt mere tid til programmering af IHC mm til glæde for os andre ;)

Tak :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg "kom til" at købe en Hue Pir i fredags. Den er bare såen lyn hurtigt sat til og derfor ikke boret så meget i den endnu. Den fungere sådan set fint nok, men Hue appén er jeg ikke helt tilfreds med. Man sætter en tid, fx 08-18, og fortæller hvad den skal der, hvor den så kan tænde rum/scene. Så sætter den automatisk tiden 18-08, hvor man kan bede den gøre noget andet i samme rum/scene. Den sidste tid kan man ikke ændre på,  ved at sætte flere tidspunkter ind. Det er lidt skidt synes jeg, da jeg egentlig godt kunne bruge flere offset tidspunkter. Fx 08-14, 14-19, 19-24, 24-08 eller lign.. 
Men det er bare ikke muligt i appen.  

Derud over måler den lysniveau. Men jeg har ikke helt gennemskuet, hvorfor/hvordan den både reagere på tid og lys. Det virker som en AND funktion, som man ikke kan ændre på udover man kan sætte lysføleren. Det giver ikke ret meget mening, hvis det er korrekt. Alternativt skal man skrue lysføleren helt op, så den altid tror det er mørkt. Det havde været nemmere at blot sige, enten/og/eller. 

Næste skridt er at se, hvad jeg kan via OpenHab2 med den. Jeg håber lidt jeg kan hive PIR on/off ud, og evt. lysniveauet i et målebart resultat. Det sidste tvivler jeg dog på.
Hvis det er noget jeg i sidste ende ender ud med at ikke bruge, så kan du evt overtage den, Mikkel? 
 

Link til kommentar
Del på andre sites

Det bliver nok før end senere, Mikkel.
OpenHab´s Hue binding kan slet ikke håndtere sensorerne, selvom det snart er 1½ år siden den kom på markedet. Så eneste måde er at bruge http, JSON til APién og noget javascript. Ikke fordi det er specielt svært. Det er bare unødigt og tåbligt, ligesom alle de items man skal sidde og definere manuelt :angry:

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Kandersen skrev:

Det bliver nok før end senere, Mikkel.
OpenHab´s Hue binding kan slet ikke håndtere sensorerne, selvom det snart er 1½ år siden den kom på markedet. Så eneste måde er at bruge http, JSON til APién og noget javascript. Ikke fordi det er specielt svært. Det er bare unødigt og tåbligt, ligesom alle de items man skal sidde og definere manuelt :angry:

Jeg opgav det også 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok