Hop til indhold
  • 0

Kontrol afPIR


bozidar
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg har 2 stk pir som jeg er i tvivl om er defekte.

i Domoticz giver den ene nærmest konstant on signal. Den anden kommer ikke med on signal overhovedet.

Jeg bruger dem ikke pt så dette giver ingen info.

Er der en måde i IHCen ,man kan kontrollere om de er  defekte.

I øvrigt har jeg derudover 8 stk, som fungere helt fint.

Link til kommentar
Del på andre sites

14 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
2 timer siden, bozidar skrev:

Hej

Jeg har 2 stk pir som jeg er i tvivl om er defekte.

i Domoticz giver den ene nærmest konstant on signal. Den anden kommer ikke med on signal overhovedet.

Jeg bruger dem ikke pt så dette giver ingen info.

Er der en måde i IHCen ,man kan kontrollere om de er  defekte.

I øvrigt har jeg derudover 8 stk, som fungere helt fint.

Smid spænding på dem, og mål om kontakten slutter og/eller bryder, når du bevæger dig foran den.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 minutter siden, Szafranski skrev:

Nu skriver du ikke hvilken Pir type det er. Men en indv. 24v 180° blinker ved bevægelse, i 5 eller 10min efter genstart af controller.

Den er jeg med på.

Mine gør de samme men jeg har meget få genstarter ,kan faktiskt ikke huske at det er sket uden at det er noget jeg har gjort. ,men issuet er ikke at de blinker , men at den enten melder ON eller off konstant som i hver 30 sekund hele tiden.

Jeg kan se meldingen i Domoticz. ikke i visual eller på andre måder.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 timer siden, bozidar skrev:

Den er jeg med på.

Mine gør de samme men jeg har meget få genstarter ,kan faktiskt ikke huske at det er sket uden at det er noget jeg har gjort. ,men issuet er ikke at de blinker , men at den enten melder ON eller off konstant som i hver 30 sekund hele tiden.

Jeg kan se meldingen i Domoticz. ikke i visual eller på andre måder.

Hvordan ser det ud i serviceview? Der skal de også skifte signal konstant hvis det er PIR'en der er noget galt med.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
6 minutter siden, Mfalk1978 skrev:

Hej 

Følger lige med her. Oplever nøjagtig det samme her. Har 2 stk ihc pir 180 til 24V.

I serviceview kan jeg se at de ligger og går on og off hele tiden. Har fået et tip om at jeg skulle trykke fronten bedre på. Dårlig forbindelse mellem print og pinde på pir. Har nu forsøgt dette men uden held.

De er helt nye

Har du prøvet at bytte dem rundt med nogle der virker?

Jeg formoder at det er Opus 66 du har, så det er ret nemt. Men ja, de holder ikke evigt, specielt ikke de første af dem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
11 minutter siden, Mfalk1978 skrev:

Har prøvet at bytte rundt på dem. Det hjalp nået, Nej det er ikke opus, men Fuga modellen jeg har, og de er helt nye fra kassen.

De nye har måske ikke skruetilslutning direkte på PIR'n, men i en sokkel?

Sidder de i indmuringsdåser? Får de træk igennem dåsen?

Hvordan opfører indgangen sig i serviceview uden PIR monteret?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 timer siden, Mfalk1978 skrev:

Punkt 2. De sidder begge to i forfra dåser i indvendig gips skillevæg. Vil ikke mene de får træk her.

Du kan lige tage en fugepistol med en gang akrylfuge og tætne alle revner i forfradåsen, så er du sikker på er der ikke er træk i den.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Du kan lige tage en fugepistol med en gang akrylfuge og tætne alle revner i forfradåsen, så er du sikker på er der ikke er træk i den.

Eller erstatte dem med de nye vindtætte forfra dåser. Vær dog opmærksom på at hvis installationen er lavet med rør, så kommer det meste træk faktisk via rørne.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok