Hop til indhold
  • 0

Tryk på sluk først for at kunne tænde


Lachris
 Share

Spørgsmål

Hej,

Jeg har en Wireless Stikkontakt og et Wireless Kombi Relæ med samme fejl?

Når jeg prøver at tænde en af dem, ved at trykke på tænd, tænder de ikke.

Trykker jeg derefter på sluk og så tænd igen, tænder de hver især.

Jeg er i gang med at flytte det hele til Domoticz og tænkte dette ville fjerne denne fejl i forhold til programmeringen af Visual, og har derved prøvet at fjerne det hele fra Controlleren og unlinke og linke dem i igen til et tomt projekt og genstartet kontrolleren

Uden det har virket.

Er der nogen der har et forslag til at fixe det, køre Wireless Kombi Relæ uden forbindelse til Controlleren er der intet problem

Andet eksempel:

Lige nu står Kombien til Tændt i IHCRemote, trykker jeg på sluk går der 1-2 sek. også ændre den sig selv til tænd status.

Mvh.

Christian

 

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

15 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
11 timer siden, Allan Nissen skrev:

Det er din belastning, du har garanteret en sparepære af en art sat på begge enheder, det fremkalder det scenarie.

Sparepære giver normalt ikke de problemer som Lachris beskriver. Hvis det er sparepære, som tænder igen, så vil man normalt se det ved at lampen tænder automatisk efter at være blevet slukket, og somregl vil den blive ved med at tænde igen når man slukker den. Lachris problem er at han er nød til at slukke lyset før han kan tænde det, selvom der ikke er lys i lampen. Det plejre at være en program fejl.

14 timer siden, Lachris skrev:

Det ville være super hvis det bare er det, kan bare ikke finde de "nyeste" FBer på deres hjemmeside har den nyeste Visual installeret?!

Den simple Kip er version:

Nummer: 1.1.10

Version a

Oprettet: 11-03-2011

Andre Kips virker det er bare disse to.

Hw ver. 6.1

FW: nyeste

Jeg har ikke adgang til Visual PT. så jeg har ikke mulighed for at checke den pågældende FB, men prøv at smide dit program op her, så er der sikkert en af kode hajerne, som kaster sig over det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg gør det fysisk, hvor jeg kan se den skifter rigtig i status. Men efter et par sek. så går den selv over på tændt i appen uden at jeg piller ved den.

Tænker ikke der er behov for tilbagemelding på et kombi relæ? Har 2 stk. men den anden bruger ikke rigtig relæ delen.

Jeg har vedhæftet projektet.

Det er på Badeværelsestue den er gal.

Badstue test.vis

GV 1.09.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Programmet ser rigtigt ud - har du evt. noget gammelt linket til produktet.

Prøv at slette linkningen på produktet ( hold A inde til dioden blinker rød/grøn ), slet linkningen fra visual, opload projekt, indlæs et tom projekt i visual og opload det til kontrolleren, indlæs projektet i visual og link til produkt, opload til kontrollere.

Virker det nu?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der skulle ikke være noglen linking eller andet til produktet.

Jeg må prøve det i aften.

Som jeg læser dine steps:

1. Slette linkningen på produktet ( hold A inde til dioden blinker rød/grøn )

2. Slet linkningen fra visual

3. opload projekt, med den slettet linking

4. Indlæs et tom projekt i visual og opload det til kontrolleren

5. indlæs projektet i visual og link til produkt (tænker her at prøve Badstue test, så det er så clean som muligt)

6. Opload til kontroller.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det virkede desværre ikke, prøvede at uploade et projekt kun med link i (Ingen FB), og brugte appen. med at skifte dens tilstand.

Overvejer nu om controlleren skal nedgraderes til en lavere version

Eller det måske er en hardware fejl.

Ved link får jeg slet ikke mulighed for at trykke, 1 efter A, den finder den bare med det samme.

Så step 2 springer den over.?! 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det her er simpelthen det dummeste.....

Jeg har skiftet det ene relæ ud med det andet jeg havde i huset. 

Wupti! det virkede........ samme program intet andet.

Må lige prøve og teste det kombi relæ der ikke virker på en lampe.

Nu har jeg bare en dum stikkontakt tilbage og en ekstra der er begyndt på det samme .. Den er åbenbart følsom overfor hvor den sidder for den har virket :huh:

Jeg vil stadig sige tak for hjælpen og alle de gode forslag!

*Edit: Relæ virkede et andet sted i huset...........

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok