Hop til indhold
  • 0

IHCtablet og IHC varmestyring


Kandersen
 Share

Spørgsmål

Har ikke læst manualen, og har heller ikke IHCtablet, endnu. 
Mit spørgsmål er - Kan man ændre setpunkt til en temperatursensor via IHC tablet appen?

Det er selvfølgelig i forbindelse med mine overvejelser om at lave vores varmestyring om, så den styres af IHC, at jeg vil benytte en Ipad og IHCtablet. Jeg ved man kan få den aktuelle temperatur at vide. Men jeg kan ikke lige se, om man kan ændre setpunktet via IHCtablet.

Samtidig et andet spørgsmål, som nok er mere i relation til IHC varmestyring. 
Kan man, via fx en FB ur, lave det, så man kan styre flere rum på forskellige tidspunkter i fast rythme. Fx et uge-ur? Vi har vi tre børneværelser som slet ikke er i brug hver anden uge. Her tænker jeg om det ville være muligt vis UR i Visual, at lave det sådan så den ene uge har man et setpunkt og den anden uge et andet setpunkt. Min logik siger mig, at selvfølgelig kan man det.

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det må blive to gang ja.

Jeg vil dog ikke anbefale at du kun bruger noget så diktatorisk som et ur. Lav det så du manuelt kan overstyre det via tryk i rummet eller en iPad. Dermed kan du både få komforten ved at varmen automatisk hæves i de uger hvor børnene er hos jer, men du får også mulighed for at hæve på andre tidspunkter, f.eks. ved overnattende gæster eller børnene bliver nogle ekstra dage.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja men det er vist kun nogle bestemt LK standard FB der kan styres 100%.

Det kan være jeg huser forkert og det er noget med de wireless dimmere der skal benytte bestemt FB'r for 100% funktionalitet. Har hverken IHC varmestyring selv eller wireless dimmere. Jeg må klare mig med en wavin styring fortrådede uni dimmere.

Mener dog at med standard varme FB kan du sætte rum i 3 stadier, beboet, ubeboet og frostsikret og du kan så vælge temperatur setpunkt til hver af dem. Ja beboet har sågar 2, en for dag og en for nat.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 22/4/2017 at 16:22 , Henning Pedersen skrev:

Det må blive to gang ja.

Jeg vil dog ikke anbefale at du kun bruger noget så diktatorisk som et ur. Lav det så du manuelt kan overstyre det via tryk i rummet eller en iPad. Dermed kan du både få komforten ved at varmen automatisk hæves i de uger hvor børnene er hos jer, men du får også mulighed for at hæve på andre tidspunkter, f.eks. ved overnattende gæster eller børnene bliver nogle ekstra dage.

Nej meningen var helt klart også, at der også skulle være mulighed for at sætte temperaturen manuelt.

Men rart at vide, at det kan lade sig gøre.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
10 timer siden, Lars Jacobsen skrev:

Ja men det er vist kun nogle bestemt LK standard FB der kan styres 100%.

Det kan være jeg huser forkert og det er noget med de wireless dimmere der skal benytte bestemt FB'r for 100% funktionalitet. Har hverken IHC varmestyring selv eller wireless dimmere. Jeg må klare mig med en wavin styring fortrådede uni dimmere.

Mener dog at med standard varme FB kan du sætte rum i 3 stadier, beboet, ubeboet og frostsikret og du kan så vælge temperatur setpunkt til hver af dem. Ja beboet har sågar 2, en for dag og en for nat.

 

Ja jeg læste godt noget med de 3 tilstande. Men det er jo nærmest sat manuelt, og så skal man via tryk vælge hvilken tilstand man ønsker. 

Er lidt i tvivl om, hvorfor du skriver om wireless dimmere i relation til varmestyringen? :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er som 

33 minutter siden, Kandersen skrev:

Er lidt i tvivl om, hvorfor du skriver om wireless dimmere i relation til varmestyringen? :)

Det er som sagt fordi jeg ikke kan huske om det er varme eller wireless der ikke kan sættes 100% fra Ipad'n uden man bruger lige netop "den rigtige" FB, og ikke bare en der virker på pc via Visual og via tryk.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ahh, okay så er jeg med. Jeg må vel bare bruge den rigtig FB så :D

Jeg har bestilt en zigza føler, og i første omgang vil jeg teste med en enkelt varmekreds. Jeg skal bare lige have trukket lidt kabel fra garage hvor den gamle styring sidder, og op til tavlen på loftet.. Jeg er i den forbindelse blevet lidt i tvivl om kvadratet til telestaten, da jeg egentlig havde tænkt mig at trække et ihc link-10 kabel, og så evt dubblere et par ledninger til telestaten, hvis det er nødvendigt.  

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har varmestyringen kørende på ipad. Det er korrekt at det kun er LK'S FB du kan ændre setpunkt på. 

Så 2X som Henning siger. 

Husk trægheden i dine betongulve. Typisk går der 24 timer før du mærker den varme du har kaldt på dagen før :)

Jeg kører lette gulve i stueetagen og 1. salen. Kælder og garage er i beton og kun blær at de kører over ihc, og så fordi man kan :D

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Jeg har varmestyringen kørende på ipad. Det er korrekt at det kun er LK'S FB du kan ændre setpunkt på. 

Det kan jeg leve med. Regnede ikke med at bruge andet alligevel. Da jeg kiggede lidt på dem, så har de både ur og manuel styring, sådan som jeg synes det så ud.

2 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Husk trægheden i dine betongulve. Typisk går der 24 timer før du mærker den varme du har kaldt på dagen før :)

Det er netop den tunge gulvvarme jeg synes det giver mest mening med. Den lette gulvvarme mangler en mulighed for at kunne styre det endnu nemmere, på traditionel vis, så man ikke pinedød hele tiden skal have fat i Visual/Ipad for at ændre temperaturen. Med den tunge gulvvarme, så sætter man oftest temperaturen én gang, og ellers så justere man alt efter behov/lyst/vinden blæser, på den lange bane (+24 timer) osv.. 
Problemet med de 24 timers "træghed" det er værst, når man skal forsøge indstille sin temperatur første gang.. Men jeg satser på en almindelige temperatur måling i rummet er giver et nogenlunde udtryk for, hvor setpunktet skal sættes. I dag har vi sådan nogle åndsvage Megtherm rumthermostater uden gulvføler med en drejeknap på. De er møg besværlige at indstille og giver bestemt ikke en specielt præcist angivelse af temperaturen. Jeg tror de har noget der hedder +-2-3 grader. 
Den tunge gulvvarme skriger også efter en UR funktion, når man, som i vores tilfælde, har flere rum som ikke bliver brugt hver uge. Det er selvfølgelig komfort og magelighed, for jeg kunne selvfølgelig bare dreje på knappen. Men spørg lige om jeg gider hver anden uge, og så med de tåbelige rumthermostater vi har her.. Nix, gider jeg ikke :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok