Hop til indhold
  • 0

IHCRemote fra iPhone til Android


Peter286
 Share

Spørgsmål

18 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
2 minutter siden, Lars Jacobsen skrev:

Både og app's er knyttet til dit apple id og kan installeres på op til 5 apple enheder samtidig.

Det er bare et helt andet program til Android så ja, i dette tilfælde skal du så også købe en Android udgave.

 

 

Er der nogen der har den til Android der ved om den er 200kr værd?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Spørgsmål om appen er pengene værd, det må så unægtelig komme an på, hvad man mener man skal bruge. 
Personligt har jeg den på min iphone, men bruger den faktisk ikke, hvilket nok anede mig. Men der er nogle ting i den som gør, at hvis det bliver nødvendigt. Fx tilkobling af alarm, i såfald sidste person der forlader huset skulle have glemt det. 
Så 200,- værd, naah det synes jeg ikke, (iøvrigt er det 235,- på iphone). Hvis jeg bare skulle bruge den til at tænde/slukke lys med, så synes jeg den er helt vild dyr.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har den til Android, og bruger den heller ikke ret meget. Synes overhovedet ikke den er pengene værd, men den er alligevel rar at have. Har ikke prøvet den til iPhone, men tror at de er forholdsvis ens i virkemåde.

Den til Android virkede en lang overgang ikke på min telefon, og hvis man læser anmeldelserne, var jeg laaaaangt fra den eneste med det problem. Den disconnectede ligeså hurtigt som den fik forbindelse til controlleren. Underligt nok er min begyndt at fungere igen for ca ½ års tid siden, selvom jeg hverken har skiftet telefon, opgraderet android eller opgraderet firmware på controlleren, så det er mig en gåde hvordan det er gået til. LK har vel i 1½ års tid, snakket om at der var en opdatering på vej, men det er desværre ikke sket.

Den til iPad bruger jeg til gengæld en del, og efter jeg har fået den, bliver vieweren nærmest aldrig brugt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
15 timer siden, Kandersen skrev:

Spørgsmål om appen er pengene værd, det må så unægtelig komme an på, hvad man mener man skal bruge. 
Personligt har jeg den på min iphone, men bruger den faktisk ikke, hvilket nok anede mig. Men der er nogle ting i den som gør, at hvis det bliver nødvendigt. Fx tilkobling af alarm, i såfald sidste person der forlader huset skulle have glemt det. 
Så 200,- værd, naah det synes jeg ikke, (iøvrigt er det 235,- på iphone). Hvis jeg bare skulle bruge den til at tænde/slukke lys med, så synes jeg den er helt vild dyr.

Vi er helt enig om at prisen er helt hen i skoven både på iPhone og Android. 

Jeg skal dog kun bruge den til at tænde og slukke lyset herhjemme da alarm kører selvstændigt via SMS. 

Men synes nu det er dejligt at man kan tænde lyset uanset hvor man er og se om noget lys står tændt mv. 

Vakler dog meget med igen at skulle smide 199,- efter programmet 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har været der, både før IHC med andet system (Philips Hue bla..) Og jeg må tilstå, den første uge, der er det meget sjovt at sidde og slukke/tænde med mobil/tablet, ja sågar computeren. Men når man kommer ind i vanen, så gider man ikke det mere. Så falder man (jeg) tilbage til det gamle system, hvor jeg tænder og slukker der hvor jeg nu engang befinder mig. Sagt på en anden måde - Det tager længere tid at finde mobilen frem og tænde lyset på den måde, fremfor at finde kontakten. Alene det at starte IHCremote tager længere tid end at bevæge sig hen til kontakten.

Til gengæld har jeg som supplement til dette indkøbt nogle trådløse tryk, som jeg påtænker at placere strategiske steder, (fx et tryk i nærheden af sofaen, når man ligger og flyder i den og ikke lige gider rejse sig for at tænde lyset, da det imellemtiden er blevet mørkt uden for. Ungerne kan få et tryk placeret ved sengen osv). Selvfølgelig koster det en del mere med de trådløse tryk. Jeg gjorde det samme med Philips Hue, som jeg også troede jeg ville bruge tablet/mobil. Jeg indkøbte tryk i stedet og placeret dem strategisk.
Det er langt mere optimalt og fleksibelt end at skulle have sin mobil/tablet på sig hele tiden, og den tid det tager at starte IHCremote.. 

IHCremote giver mig heller ikke det overblik, som jeg egentlig godt kunne tænke mig, plus at jeg bliver sindsyg i hovedet at at ramme forkert, når jeg fx vil tænde den øverste højre, så rammer jeg 6 ud 10 gange forkert og rammer Edit i stedet.
Wireless Dimmer fungere heller ikke skide optimalt, men trods alt nemmere, når man altså lige har ramt kassen med sin fede spættede finger.
Sidst men ikke mindst, så har jeg 12 Uni400 dimmere (og 2 andet mærket). Disse kan ikke ses i IHCremote. Det betyder jeg kan ikke se om lyset er tændt eller slukke med disse dimmere eller justere lyset. Der er mulighed for at lave nogle fixfaxerier i en Fb. Jeg har prøvet et par gange, blot med det resultat at lyset hverken ville tænde eller slukke ordentligt efterfølgende.

Alt i alt, så vil jeg mene, at 200,- eller 235,- for Iphone versionen, det er at tage pis på folk. Eller så skal man have en helt særlig op optimeret installation med udelukkende nye komponenter, der er skruet sammen til det. Efterhånden som jeg får skiftet Uni400 dimmerne ud med wireless, så giver det mere mening med IHCremote. Men jeg tror aldrig jeg vil bruge det til at tænde/slukke lys på den måde. Det er simpelthen for tungt og langsomt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 timer siden, Kandersen skrev:

Hvad er forskellen på den til ipad og så til iphone?

Himmelvid :D

ipad App'n er en grafisk visualisering af din installation, og et rigtigt "showoff", i modsætning til mobil versionerne der "bare" er tryk via mobilen.

prøv at se nogle af de indlæg har postet med tegninger af deres hus, klik på rummet og du kan se status, temperaturer, tællere mm. (Dog ikke alt). 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
30 minutter siden, Lars Jacobsen skrev:

Himmelvid :D

ipad App'n er en grafisk visualisering af din installation, og et rigtigt "showoff", i modsætning til mobil versionerne der "bare" er tryk via mobilen.

prøv at se nogle af de indlæg har postet med tegninger af deres hus, klik på rummet og du kan se status, temperaturer, tællere mm. (Dog ikke alt). 

Det kræver så at man har disse ting koblet op på sin ihc,  jeg har gulvvarme i hele huset og vil intet få ud af kunne styre det via ihc,  da reaktionstiden er lang, alarmen er kører via mobilen så heller ikke her har jeg brug for det. 

Vores anlæg er ren lys og lysstyring så gider slet ikke rode med stor visuel opsætning på ipad. 

Det vi valgte ihc primært for, var for at kunne programmere lysestage fra forskellige steder og lavede det wireless så man ikke var afhængig af hvor man placerede kontakterne og bare kunne flytte dem. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Helt enig.

Og som Kandersen tidligere skrev så kan man jo stort set ikke noget fra alt det moderne isenkram, som man ikke kunne ved at bevæge sig hent til trykket på vægen, eller under sofabordet - hvis det er wireless.

Så "bare fordi man kan" er heller ikke en "go Factor" for mig. Det skal give mig værdi og det er der ikke meget af det der i realiteten der gør. Idag skal al laves via en app på en mobil. Hvorfor ? Fordi man kan . <neeeeeeej> 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
20 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Jeg har fået lavet lidt mere på mit private projekt og der kan man have flere lag af grundtegninger og lave dem skalerbare :) SÅ det virker på både mobil og tablet

Uha, det glæder jeg mig til at se nærmere på Mikkel.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 20/2/2017 at 17:30 , Lars Jacobsen skrev:

Himmelvid :D

ipad App'n er en grafisk visualisering af din installation, og et rigtigt "showoff", i modsætning til mobil versionerne der "bare" er tryk via mobilen.

prøv at se nogle af de indlæg har postet med tegninger af deres hus, klik på rummet og du kan se status, temperaturer, tællere mm. (Dog ikke alt). 

Det troede jeg egentlig var det som vieweren var til?
Hvis man har controller uden viewer, er det så stadigvæk sådan på ipadén?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu kan jeg ikke huske hvornår controlleren med viewer blev lanceret, men det sikkert før IPad var opfundet.

Men idag hvor stort set alle har en IPad i husstanden er den da at foretrække som "remote" da det er noget nemmere at designe et view til denne end på den gamle måde med SceneView. Og ja ipad App'n fungere vist også til controllere uden viewer, ligesom iremote gør nutildags. Sådan var det dog ikke fra start, men LK er trods alt blevet lidt klogere og har gjort det muligt at sende kommandoer til/fra controlleren nu da den afligevel er på (lokal) nettet. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok