Hop til indhold

ihc captain med Pushover, periodisk ingen beskeder


Kandersen
 Share

Recommended Posts

Jeg har netop opsat IHC alarm, og i den forbindelse var det jo nærliggende at køre en del af meldinger sammen med IHC captain, da jeg også har den kørende.
Jeg har også registreret Pushover, så jeg kan modtage meldinger den vej igennem. Jeg har et test-tryk som jeg havde oprettet i IHC captain, fra start, som jeg brugte til at teste, så hver gang jeg trykkede på det, så fik jeg en besked. Effektiv måde at teste det på. Det har egentlig virket ret godt, lige indtil for 1-2 dage siden, hvor jeg begyndte at installere alt det her IHC alarm, og i den forbindelse løbende flere gange har lavet ændringer til mit IHC program. Det har så bevirket flere gange, at jeg ikke længere modtog beskeder fra Pushover. Men hvis jeg går ind i IHC captain og stopper den, for at starte den igen, så virker det hele igen..

Er det en fejl/uhensigtsmæssig feature i IHC captain?
Jeg har haft genstartet IHC captain hver gang jeg har oprettet en ny regel. Og så virker det. Men pludselig sker der bare et eller andet, som ikke nødvendigvis har indflydelse på opsætningen, som gør at det ikke virker mere. Heller ikke mit test-tryk, som jeg ikke har pillet ved i flere uger. 
 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Lars Jacobsen skrev:

Er der ikke noget med at IHC Captain lige skal have reload det nye projekt hvis du har uploadet et nyt til controlleren.

Det sker vist ikke automatisk, så vidt jeg husker. Derfor kan der opstå fejl/forskel mellem hvad IHC captain tror den skal styrer og reagere på og så conrolleren.

Jo, den finder ikke selv ud af, hvis man har sendt et nyt program til controlleren. Men det var også gjort. Uanset hvad, så forklarer det ikke, at mit test-tryk heller ikke virkede. Det har jo hele tiden været der, og slet ikke blevet rørt ved den del af installationen i forbindelse med alarmen.

Faktisk er der ikke blevet rørt ved det meste af installationen, da jeg har sat en helt ny tavle på med 1 x alarm backup, 2 x input moduler og 1 x output modul, som sidder på bagvæggen i forhold til de andre tre tavler. Det eneste der er pillet ved, det er strømforsyningen til/fra selve controlleren, da den nu sidder på alarm backupén, efter LK´s foreskrifter. Men jeg begynder at mistænke, at der er noget rivende galt i den gamle del af IHC tavlen eller måske selve controlleren. Nu har jeg pludselig fået problemer med noget af udendørslyset, som sidder på en Uni400 IHC/SA dimmer. Jeg kan tænde/slukke lyset, men jeg kan ikke dimme op/ned for det mere. Og det tænder kun ganske svagt. Det virkede i forgårs, og jeg har slet ikke været i nærheden af den del af installationen :angry: 

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er underligt det her.. 

Jeg kan godt få Pushover notifikationer, hvis jeg tilkobler/frakobler alarmen fra min mobil (IHCremote) via et, foreløbig fiktivt, statustryk jeg har sat op i Visual.
Men hvis jeg gør det på LK´s alarm tastatur, så får jeg ingen notifikationer. Hvordan kan det være??
 
Alarmmelding (aftaster jeg på sirene i IHC Captain), den får jeg hver gang, hvilket selvfølgelig også er det primære ønske. Men lige her i testfasen, der vil det være rart at få melding og til/frakobling også.   

Link til kommentar
Del på andre sites

Præcis det med de udeblivende meldinger har jeg også oplevet.

Jeg fik det også da jeg ændrede og tilføjede en hel del i mit program.

Små-rettelser på andet end de berørte udgange er den ligeglad med.

Det er korrekt som Lars skriver at Captain ikke selv kan hente den nye projektfil ned, selvom det ser sådan ud.

Du kan slette din projektfil på din RPi, men det er ikke nemt at finde den, det lykkedes ikke for mig, så jeg geninstalleret IHC-Captain hvis jeg har lavet alt for meget om.

Det er nemt at tage et komplet image af SD-kortet lige inden man starter IHC-Captain op første gang, så starter man bare derfra næste gang, og så spiller det. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Tror vi skal have Mikkel på banen. PT ved jeg ihvertfald ikke hvad jeg kan gøre.
Det mest underlige er, at jeg kan fint få til/frakoble meldinger hver gang, hvis jeg altså bruger IHCremote og det fiktive tryk jeg har opsat til det, (prøvede omkring 10 gange igår og det virkede 10/10. Prøvede så LK´s kodetastatur 5 gange lige efter, og det resulterede i 0/5. Selve Alarm melding, som jeg aftaster på sirenen i IHC captain, den får jeg hver gang jeg har testet det. 

Link til kommentar
Del på andre sites

18 minutter siden, Kandersen skrev:

Tror vi skal have Mikkel på banen. PT ved jeg ihvertfald ikke hvad jeg kan gøre.
Det mest underlige er, at jeg kan fint få til/frakoble meldinger hver gang, hvis jeg altså bruger IHCremote og det fiktive tryk jeg har opsat til det, (prøvede omkring 10 gange igår og det virkede 10/10. Prøvede så LK´s kodetastatur 5 gange lige efter, og det resulterede i 0/5. Selve Alarm melding, som jeg aftaster på sirenen i IHC captain, den får jeg hver gang jeg har testet det. 

Du kan bare tage nogle screenshots af de udgange du har konfigureret og have skrevet Push Over nøglen ned i et dokument, så er det ret hurtigt at reindstallere Ihc-Captain. Den med backup af indstillinger har jeg ikke fået til at virke, for ellers kan man bare bruge den. Jeg kører vist heller ikke på seneste nye version. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Gider ikke, for jeg er ikke færdig med at rode i visual lige foreløbig. Og så kan jeg nærmest ikke bestille andet end at køre en ny installation af IHC captain ind hver gang. Det tror jeg at jeg hurtigt bliver træt af, også selvom jeg foreløbig kun har 4 regler i Captain. (3 stil alarm og 1 til mit test tryk). :)

Link til kommentar
Del på andre sites

4 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Den nyeste beta version burde kunne lave backup.

IHC captain burde(tm) opdage nye konfigurationfiler ved login - hvis man kører med den nye version (den der kan fjernstyre IHC) skal man trykke på ">" symbolet (altså opsætning af regler) for at den opdager der er ændringer

Jeg har prøvet alt, inkl at trykke på logoet, som også genindlæser det hele påny. Det eneste jeg ikke har prøvet, det er at installere IHC captain påny som Bjarne foreslår.
Det ændre ikke ved mit problem, at jeg ikke får til/frakobling af alarm meldinger, når jeg til/frakobler på LK´s kodetastatur. Men hvis jeg til/frakobler fra min iphone (IHCremote), så får jeg meldingerne.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej, jeg har ikke tjekket det sådan. Årsagen er, at det jo har virket. 
Helt konkret, som jeg lige husker det, holdt det op med at virke, da jeg indsatte et fiktivt opus status tryk i Visual. Årsagen til det er fiktivt, det er fordi jeg endnu ikke har det fysiske tryk, men det fiktive giver mig mulighed for at bruge tryk via IHCremote til fx at koble alarmen til/fra og i øvrigt se status led.
Men det tryk har jo ingen indflydelse på LK´s tilbagemelding om til/frakobling af alarmen. 

Men det kunne måske være en ide at lige kigge på det med serviceview. Det bør dog ikke forklare, hvad der har ændret sig :)

Link til kommentar
Del på andre sites

5 timer siden, Kandersen skrev:

Nej, jeg har ikke tjekket det sådan. Årsagen er, at det jo har virket. 
Helt konkret, som jeg lige husker det, holdt det op med at virke, da jeg indsatte et fiktivt opus status tryk i Visual. Årsagen til det er fiktivt, det er fordi jeg endnu ikke har det fysiske tryk, men det fiktive giver mig mulighed for at bruge tryk via IHCremote til fx at koble alarmen til/fra og i øvrigt se status led.
Men det tryk har jo ingen indflydelse på LK´s tilbagemelding om til/frakobling af alarmen. 

Men det kunne måske være en ide at lige kigge på det med serviceview. Det bør dog ikke forklare, hvad der har ændret sig :)

Jeg satte en LOG-blok på så jeg kunne logge. Udgangen på min IHC gik on som den skulle, men Captain reagerede ikke på det pga det med at jeg havde lavet for mange ændringer i mit program. Jeg har lavet alle mulige ændringer, dog små her løbende, og der har Captainen ikke haft problemer med min Push Over. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror jeg har fundet årsagen. Ikke at det forklarer noget, for det har jo virket, Men LK´s kodetastatur aktivere slet ikke de indgange som jeg aftastede i IHC Captain. Dvs den der hedder "styresignal fra enhed for tilkobling af totalalarm" og "styresignal fra enhed for frakobling af totalalarm" i Fb 6.2.01.h. Jeg satte serviceview til at logge det, og ganske rigtig, der sker nada. Det virker med mit fiktive opus tryk i IHCremote, fordi det er dem jeg jeg direkte ind og aktivere. 

Fbén har så en mulighed for at sende status til LK´s kodetastatur (det er den grønne og røde diode). Men jeg kunne ikke finde ud af at lave 2 regler for den samme aktivitet, og jeg kunne heller ikke finde ud af at skelne mellem on=grøn og off=rød. så den mulighed droppede jeg.

Nu bruger jeg i stedet de fiktive LED´s der er i det fiktive Opus tryk, og aftaster dem istedet. Så kan det næsten ikke gå galt. 

Link til kommentar
Del på andre sites

9 timer siden, Kandersen skrev:

Jeg tror jeg har fundet årsagen. Ikke at det forklarer noget, for det har jo virket, Men LK´s kodetastatur aktivere slet ikke de indgange som jeg aftastede i IHC Captain. Dvs den der hedder "styresignal fra enhed for tilkobling af totalalarm" og "styresignal fra enhed for frakobling af totalalarm" i Fb 6.2.01.h. Jeg satte serviceview til at logge det, og ganske rigtig, der sker nada. Det virker med mit fiktive opus tryk i IHCremote, fordi det er dem jeg jeg direkte ind og aktivere. 

Fbén har så en mulighed for at sende status til LK´s kodetastatur (det er den grønne og røde diode). Men jeg kunne ikke finde ud af at lave 2 regler for den samme aktivitet, og jeg kunne heller ikke finde ud af at skelne mellem on=grøn og off=rød. så den mulighed droppede jeg.

Nu bruger jeg i stedet de fiktive LED´s der er i det fiktive Opus tryk, og aftaster dem istedet. Så kan det næsten ikke gå galt. 

 

Godt du fandt årsagen.

Jeg har vedhæftet en blok du kan bruge, i tilfælde af at du vil have to regler på det samme signal. Sæt den ind på Total Alarm tilkoblet. De to udgange vil så kunne bruges til dine pushover beskeder i Captain.

KAndersen alarm.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja jeg fandt årsagen til jeg ikke modtog besked ved til/frakobling fra LK´s kodetastatur. Men jeg fandt ikke årsagen til, at det har virket :D

Din fb er sådan set udmærket. Men det ville være bedre, hvis Mikkel kunne IHC Captain, så man kan lave to regler for samme aktivitet, fx netop mht ON/OFF, som meget af det jo er. Det synes jeg ville give mest mening. Det nytter ikke rigtig bare at bruge udelukkelses metoden her, (forskellig fra), for hvis det pludselig kommer ud af sync, så laver man ballade, hvis man tror man slår alarm til (via remote), og den i virkeligheden var slået til. Det er hagen og risikoen ved, at det er samme procedure som til/frakobler. Derfor er det vigtigt at aftaste specifikt om den er ON eller OFF, da det er det som IHC controlleren også operere ud fra.

Det lader til det virker ved at aftaste fra LED´s på Opus trykket, (har ikke rigtig fået testet det så meget, men fik melding om alarm tilkoblet her til morgen, så noget virker ihvertfald). 

Link til kommentar
Del på andre sites

48 minutter siden, Kandersen skrev:

Ja jeg fandt årsagen til jeg ikke modtog besked ved til/frakobling fra LK´s kodetastatur. Men jeg fandt ikke årsagen til, at det har virket :D

Din fb er sådan set udmærket. Men det ville være bedre, hvis Mikkel kunne IHC Captain, så man kan lave to regler for samme aktivitet, fx netop mht ON/OFF, som meget af det jo er. Det synes jeg ville give mest mening. Det nytter ikke rigtig bare at bruge udelukkelses metoden her, (forskellig fra), for hvis det pludselig kommer ud af sync, så laver man ballade, hvis man tror man slår alarm til (via remote), og den i virkeligheden var slået til. Det er hagen og risikoen ved, at det er samme procedure som til/frakobler. Derfor er det vigtigt at aftaste specifikt om den er ON eller OFF, da det er det som IHC controlleren også operere ud fra.

Det lader til det virker ved at aftaste fra LED´s på Opus trykket, (har ikke rigtig fået testet det så meget, men fik melding om alarm tilkoblet her til morgen, så noget virker ihvertfald). 

det er planen at man kan lave flere regler (tm)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok