Hop til indhold

Hvor hurtigt er LKs app


Mikkel Skovgaard
 Share

Recommended Posts

Jeg kører iPhone 6s, og der går også ca 1 sek fra man trykker til udgangen skifter status. Jeg ønsker en evt alternativ app hjerteligt velkommen. Jeg vil sætte pris på at den er meget mere customable så man selv kan lave en del af sin brugerflade. Evt. også mulighed for noget grafisk med et billede som baggrund lidt ala iPad App'en  

Og så vil jeg helt vildt gerne have mine målervisninger over på så jeg kan aflæse mine forbrugsmålere på tlf.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes det der er mest træls ved IHCRemote at tiden appen bruger på at connecte til controlleren og modtage nuværende status. Her kunne LK lære noget af Sonos appen, den connector øjeblikkeligt på iPhone 6s (på min gamle iPhone 5 brugt Sonos appen dog 5-10 sek). Men når forbindelsen er etableret tænder/slukker lyset lige så hurtigt som ved tryk på en fysisk kontakt - som der til tider også kan være 1-2 sek forsinkelse på.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Okay tak for input - det jeg roder med pt. er også lidt "sløvt" ved opstart men det er mest fordi den kører en masse andet som kan fjernes. Den er pt. 4 sekunder om at forbinde.
Grunden til det er sløvt er teknologien og hardware LK bruger + der er en del mere at holde styr på for dem - alle de input og outputs skal hentes ud.

Link til kommentar
Del på andre sites

På 17/12/2015 at 12:50 , SilverLine skrev:

Det er vel noget LK bruger et år på at rette op ? Jeg har iRemote fra Morten stribolt. Det kører pt. Ikke på nyeste Android, men han arbejder på det, og lovede det egentlig klar inden jul. Men hans kørte noget mere stabilt da det virkede. 

Jeg tvivler på at LK gør ret meget for at forbedre svartider og stabiliteten. Hoved problemet er IHC controlleren. Den genstarter også ofte når du tilgår den med IHC Visual eller service view. De hyppige genstart skylles primært memory leaks i IHC controlleren. Den forrige firmware fra LK var rimelig stabil, men i den seneste release har de genindført noget ustabilitet.

 

Den tid det tager for app'en at connecte til controlleren skyldes også et controller problem. Vi ser det samme når man går på med Visual og serviceview. De tager også en krig om at connecte.

 

Delay fra man beder om at slukke eller tænde lyset kan ligger 2 steddet. Det ene er hvis netforbindelsen mellem app'en og controlleren er langsom eller har høj latency, det andet er hvis controleren generelt er langsom. Jeg ser ofte delays når jeg forsøger at styre ind/udgange via serviceview. Eftersom app'en bruger samme interface til controllerne, vil man også se delays her hvis ens serviceview er langsom. IHC captain vil have samme problem, da den også bruger samme interface.

 

Sidst men ikke mindst. Husk på at selvom du køber en controller, som er produceret igår, så er HW spec og design næste 10 år gammelt på LK's seneste IHC controler, og over 20 år på det netværks interface der benyttes af Visual, Serviceview, app, IHC captain etc. Ingen af delen er blevet synderligt opdateret siden de blev frigivet.

Link til kommentar
Del på andre sites

På 18/12/2015 at 14:28 , Mikkel Skovgaard skrev:

Okay tak for input - det jeg roder med pt. er også lidt "sløvt" ved opstart men det er mest fordi den kører en masse andet som kan fjernes. Den er pt. 4 sekunder om at forbinde.
Grunden til det er sløvt er teknologien og hardware LK bruger + der er en del mere at holde styr på for dem - alle de input og outputs skal hentes ud.

Du skal jo hente stortset det samme som man henter når man starter serviceview, så sålænge du ikke er længer om at starte end serviceview, så vil jeg mene at du har gjort det godt. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

On 18 December 2015 at 9:28 PM, Mikkel Skovgaard said:

Okay tak for input - det jeg roder med pt. er også lidt "sløvt" ved opstart men det er mest fordi den kører en masse andet som kan fjernes. Den er pt. 4 sekunder om at forbinde.
Grunden til det er sløvt er teknologien og hardware LK bruger + der er en del mere at holde styr på for dem - alle de input og outputs skal hentes ud.

Kunne den ikke være forbundet i baggrunden hele tiden?

Link til kommentar
Del på andre sites

Min det nyeste benytter netop en permanent forbindelse og jeg har lige fundet ud af noget som gør det er nede på næsten samme responstid som de fysiske kontakter.

Opstartstiden har jeg også en kur til - den er nede på 0.2 sekunder - det er alt sammen noget "hurtigt" test men det tyder godt. Der skal lige laves nogle sidste ændringer også en "ekspertmode" så man kan få lov at påvirke alt - som standard tillader den kun nogle bestemte typer/inputs.

Link til kommentar
Del på andre sites

6 timer siden, SilverLine skrev:

Men problemet med controller genstart vil stadig være der ? Det er nærmest 6 ud af 10 gange jeg tilgår controlleren med

ihcremote, den disconnector og genstarter :-(

Det ved jeg ikke. Men jeg kan muligvis gennemskue hvorfor det sker eller teste det hvis du sender mig en privat besked. 

Link til kommentar
Del på andre sites

På 24/12/2015 at 00:36 , Mikkel Skovgaard skrev:

Det ved jeg ikke. Men jeg kan muligvis gennemskue hvorfor det sker eller teste det hvis du sender mig en privat besked. 

Hvis du kan fikse genstart af controller problemet, kan du noget som LK ikke kan (ikke at det vil være nogen nyhed i sig selv) :-)

 

Controller genstart sker også når jeg tilgår den via serviceview eller IHC visual, når den har kørt i 6-7 dage siden sidste genstart. De benytter jo begge samme interface, som du også benytter, så problemet ligger nok mere i controller interfacet end i IHC captain.

Link til kommentar
Del på andre sites

43 minutter siden, Lars1 skrev:

Hvis du kan fikse genstart af controller problemet, kan du noget som LK ikke kan (ikke at det vil være nogen nyhed i sig selv) :-)

 

Controller genstart sker også når jeg tilgår den via serviceview eller IHC visual, når den har kørt i 6-7 dage siden sidste genstart. De benytter jo begge samme interface, som du også benytter, så problemet ligger nok mere i controller interfacet end i IHC captain.

Det er ikke noget jeg oplever :(

Link til kommentar
Del på andre sites

15 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Må jeg spørger hvad folk primært bruger app'en til - visning af "status" på hjemmet eller remote control af lys/varme etc.

App til iPad, bruger vi mest til remote fra sofaen til lys og varme. 

Synes at app til iPad kører rigtig godt, og det at man kan lave en grafisk brugerflade er lækkert synes jeg. Den connecter meget hurtigere til controlleren end serviceview/sceneview, og der er ikke meget forsinkelse fra "tryk til handling"... Det er under et sekund hver gang vil jeg tro, og oftest med det samme.

 

App til android mobil, er virkelig ringe og mega ustabil på min nuværende telefon, så den bruger jeg nærmest aldrig. LK arbejder på en løsning siger de, men den er jo ikke opdateret siden marts, så det tager åbenbart sin tid.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Må jeg spørger hvad folk primært bruger app'en til - visning af "status" på hjemmet eller remote control af lys/varme etc.

Udelukkende til remote styring af lys, garageporte. Syntes ikke IHC Remote kan meget andet. Den er ikke voldsomt god til at vise status andet end om en udgang er tændt eller slukket - eller om en diode er tændt/slukket.

Eksempelvis savner jeg at kunne se om jeg har sat mit udebelysning eller julelys(udv. stikkontakter) til 'konstant' - hvilket den, mig bekendt kun kan, hvis man har tilknyttet en diode.

Jeg har ikke erfaring med ipad app'en. På øvrige devices end mobilen bruger jeg openHAB til styring.  

Mvh Søren

Redigeret af Søren Birkholm Eriksen
Link til kommentar
Del på andre sites

6 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Mange tak - mere hvad jeg burde fokusere på i mit arbejde - mit nuværende er meget, meget hurtigt - responstiden er ca. det samme som de fysiske tryk. Glæder mig til at kunne vise jer det lidt mere.

Det lyder spændende.. B)

Kan godt være at jeg ikke har fulgt helt med, men er det en løsning til styring fra mobil og/eller tablet? :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige nu, Torben S. skrev:

Det lyder spændende.. B)

Kan godt være at jeg ikke har fulgt helt med, men er det en løsning til styring fra mobil og/eller tablet? :)

Yes - det er en 100% webbaseret løsning som tillader dig at tænde/slukke/sætte etc. - 100% web baseret - og kræver kun en raspberry pi - som skal forbindes lokalt med IHC Controlleren - det er så at sige en udvidelse af IHC Captain. Det kan "installeres" som en genvej på "skrivebord/homescreen" på telefon, tablet og virker 99% som en rigtig app.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 minut siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Yes - det er en 100% webbaseret løsning som tillader dig at tænde/slukke/sætte etc. - 100% web baseret - og kræver kun en raspberry pi - som skal forbindes lokalt med IHC Controlleren - det er så at sige en udvidelse af IHC Captain. Det kan "installeres" som en genvej på "skrivebord/homescreen" på telefon, tablet og virker 99% som en rigtig app.

Cool... Har længe savnet, og undret mig over at LK ikke har lavet, en tablet version til android. Mest fordi at hvis man vil have flere tablets, koster det jo det hvide ud af øjnene, at man er tvunget til at købe iPad´s, bare fordi man vil have et par ekstra tablets til at styre lyset i sit hus.. Det ville være mere spiseligt med en billig android. :)

Hvis du ikke har set/prøvet IHCTablet til iPad, giver den her video en meget god idé om hvordan den virker, og hvordan det opsættes. Bare hvis du mangler lidt inspiration. :)

https://www.youtube.com/watch?v=p1-khoWqrQA

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok