Hop til indhold

Type Signal Der Sendes Fra Fx Temp. Sensor Til Ihc Input


Guitarans
 Share

Recommended Posts

Jeg roder lidt med arduino, og har kigget lidt på nogle temp sensore til IHC´en. Af hvad jeg kan se er komponenterne der bliver brugt til at sende info til ihc input´et meget simple!!! inspiration fra zigza. Der tænkte jeg at man sagtens kunne sende signaler fra en arduino omkring temp.

 

Men hvad modtager IHC input´et for at få en temperatur måling ( eller hvad sender føleren ) ?

Ifølge lk hjemmeside er det et Bit, meeen jeg tror ikke helt at det er et direkte Bit, nærmere nogle impulser. 

 

Er der nogen der kender lidt til det ?

 

tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

Føleren sender et on / off signal i en frekvens som ihc så omdanner til en temperatur.

 

Ret et temperatur input på din controller til at være et alm. kontakt input så kan du se hvordan den står og flipper on og off.

tak, Clemen. Jeg fik ikke skrevet at jeg ikke ejer sådan, endnu. men det lyder spændene.. tak  ( og det vil sige at den flipper on eller off ret hurtigt ) ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 year later...
Lige nu, Mikkel Skovgaard skrev:

Hvis mit familie liv snart bliver bare lidt normalt releaser jeg det hele - hvordan man f.eks. kan sætte en værdi via http - så kan man f.eks. så vejrdata ind fra weather.com api etc.

Smart !

jamen jamen, er det relativt til vha. af noget php med en variabel og så en ihc id fra eks. en oprettet føler.

For så har jeg jo egentlig løsningen på min gulvvarmestyring via ds18b20->MQTT->ihc ?

Link til kommentar
Del på andre sites

23 timer siden, LarsC skrev:

Smart !

jamen jamen, er det relativt til vha. af noget php med en variabel og så en ihc id fra eks. en oprettet føler.

For så har jeg jo egentlig løsningen på min gulvvarmestyring via ds18b20->MQTT->ihc ?

Ja jeg forestiler mig at jeg laver noget ala man får en url og kan udstede en token som gør man må sætte udefra vha. token/header. Det er ikke så svært som det lyder.

Alt det svære er sikkerheden fordi vi ikke har https på den rpi

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Ja jeg forestiler mig at jeg laver noget ala man får en url og kan udstede en token som gør man må sætte udefra vha. token/header. Det er ikke så svært som det lyder.

Alt det svære er sikkerheden fordi vi ikke har https på den rpi

Ja det er klart en udfordring med https

Men hvordan er det du laver kommunikationen med ihc via ethernet ? findes der noget dokumentation på det nogle steder, synes nemlig ikke jeg har set noget hos lk

Link til kommentar
Del på andre sites

5 timer siden, LarsC skrev:

findes der noget dokumentation på det nogle steder, synes nemlig ikke jeg har set noget hos lk

ha ha ha :lol: Det var vist dagens joke :lol:

Alle IHC's protokoller er proprietære og lukkede. Alle dem der har lavet noget der kommunikerer med en IHC controller enten på i/o eller eth. er sket ved reverse ingeneering, altså sniffe og analysere trafikken. LK vil ikke ud med noget som helst.

Det gælder Mikkels IHC Captain, Domotiz, OpenHab osv osv. Nogle deler så deres erfaring senere og gør deres erfaringer "opensource". Andre tager fuld betaling (Visility). Mikkel ville vist ligge sig lige midt imellem og gøre det "freeware" mod donation.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kan bare ikke forstå at de vil være så lukket det vil jo åbne en verden af muligheder hvis man kunne koble det nemt sammen men noget Z-wave eller hvad man nu har lyst til. Men de taber selvfølgelig lidt monopol på det område men det er bare underligt når vi nu har danfoss som laver z-wave komponener at de ikke laver noget sammen arbejde med dem om varme styring. 

Link til kommentar
Del på andre sites

IHC er ikke længer et sats område for LK/Schneider. De skal bare have vredet så mange penge ud af produktet som muligt inden de trækker det fra marked. Grunden til at de ikke sælger det fra, er at det så vil konkurrer med deres KNX og andre home automation produkter.

Det er en kold og kynisk forretnings kalkule.

Link til kommentar
Del på andre sites

11 hours ago, Lars1 said:

IHC er ikke længer et sats område for LK/Schneider. De skal bare have vredet så mange penge ud af produktet som muligt inden de trækker det fra marked. Grunden til at de ikke sælger det fra, er at det så vil konkurrer med deres KNX og andre home automation produkter.

Det er en kold og kynisk forretnings kalkule.

Ikke korrekt, rygterne siger der kommer ny controller i år.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Clemen skrev:

Ikke korrekt, rygterne siger der kommer ny controller i år.

De rygter har vist floreret i flere år efterhånden, og gerne flere gange om året. Så i år, næste år, næste eller aldrig. Den dag en evt ny controller lander, så finder vi ud af hvad år rygtet holdt stik i :D
Personligt så jeg gerne den kom nu. Vil gerne skifte min til en nyere, bare fordi...

Link til kommentar
Del på andre sites

19 timer siden, Mogens skøtt skrev:

Kan bare ikke forstå at de vil være så lukket det vil jo åbne en verden af muligheder hvis man kunne koble det nemt sammen men noget Z-wave eller hvad man nu har lyst til. Men de taber selvfølgelig lidt monopol på det område men det er bare underligt når vi nu har danfoss som laver z-wave komponener at de ikke laver noget sammen arbejde med dem om varme styring. 

Nu er Danfoss og Zwave nok ikke lige det eksempel der skal trækkes frem for åbne standarder.

jovist de har en termostat der kører Zwave, men den benytter deres egen proprietærer udgave og tilføjelser til protokollen for at kunne gøre tingene på den måde de vil i deres Danfoss Living system. Den kan mIg bekendt IKKE benyttes sammen med andre systemer. 

Men så har de en magen til der benytter den åbne Zwave, som så burde kunne bruges sammen med andre systemer, men den kan vist ikke så meget, og er dyrere end den anden.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
På 17/1/2017 at 11:44 , Mikkel Skovgaard skrev:

Hvis mit familie liv snart bliver bare lidt normalt releaser jeg det hele - hvordan man f.eks. kan sætte en værdi via http - så kan man f.eks. så vejrdata ind fra weather.com api etc.

Hej Mikkel,

Af ren og skær nysgerrighed, hvordan er dit liv ? :)

Har du evt. nogle hints til hvordan jeg kan sætte en værdi direkte via http ?

Link til kommentar
Del på andre sites

6 timer siden, LarsC skrev:

Hej Mikkel,

Af ren og skær nysgerrighed, hvordan er dit liv ? :)

Har du evt. nogle hints til hvordan jeg kan sætte en værdi direkte via http ?

Mit liv er pænt hektisk :/

Du kan ikke pt. sætte en værdi via HTTP men hvis du gider at se lidt i koden kan du nok lave noget. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 years later...
På 17.1.2017 at 11:48 , LarsC skrev:

Smart !

jamen jamen, er det relativt til vha. af noget php med en variabel og så en ihc id fra eks. en oprettet føler.

For så har jeg jo egentlig løsningen på min gulvvarmestyring via ds18b20->MQTT->ihc ?

Hej Lars, lyckades du med DS18B20->microprocessor (Arduino)->Input24.. ?/T

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok