Hop til indhold
  • 0

Mest Stablie Firmware ?


pshdo2
 Share

Spørgsmål

Hej med jer...

 

Jeg er SÅ træt af problemer med genstart, problemer med upload og download af program, problemer med trådløst udstyr som ikke virker ordenligt hele tiden...

LK har åbenbart IKKE tænkt sig at løse problemerne, for så havde de nok gjort noget ved det efterhånden...

 

Konen gider ikke længere at vi har det skrammel i huset, for det laver hele tiden noget uoverlagt, og jeg har endda et meget SIMPELT program uden sjove funktioner...

Så nu må i meget gerne hjælpe mig lidt... :)

 

Hvilken firmware version har i haft bedst erfaring med ?

- for jeg tænker at en løsning måske kunne være at nedgradere til en bedre fungerende firmware ?

 

 

 

 

Meget sjov tanke:

Havde jeg nu bare selv opbygget noget i eks. en Siemens PLC (selvfølgelig uden den trådløse del), så havde jeg aldrig haft nogen problemer overhovedet...

 

Folk giver i titusindvis af kroner for at få IHC i deres hjem, og netop pga. IHC glemmer de aldrig mere deres elektrikers telefonnummer...

Havde folk valgt simple kip-relæer, eller helt almindelige kontakter, så skulle de ikke have en elektriker på besøg de næste 10-25 år ! 

 

Hvad har vi reelt ud af at have IHC, ud over en masse frustrationer ??????

- en del af os kan bare glæde os over at vi trods alt selv er el-uddannet og kan rode med det her skrammel...

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg er også netop af den grund ved at skifte mit ihc ud til noget andet.

Ingen udvikling, ingen nytænkning, og en stor fed løgn fra LK om deres roadmap, der aldrig holder hvad de lover.

Hvad er det du er ved at skifte til ?

Måske kunne man blive inspireret

Pt. overvejer jeg eks. Siemens lille fine nye LOGO med Ethernet og en simpel web server, og så tage og ombygge et rum i huset af gangen...

Evt. kombineret med et Proface touchpanel, da det nemlig også kan smides på telefonen via en app, og Proface har drivere til Siemens LOGO...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg er slet ikke i tvivl om, at FW 2.7.199 er den mest stabile firmware pt.

Jeg var faktisk lige tilkoblet en controller for en uges tid siden, som har kørt med 2.7.199 siden den blev monteret for snart et år siden.. Den havde til min store overraskelse slet ikke genstartet overhovedet. :o:o

Det hører dog med til historien, at det ikke er et vildt avanceret program der ligger i controlleren... Mest kipfunktioner og ihc alarm samt aut. udendørs lys.

Jeg har en idé om, at især brugen af timere i et program, får controlleren til at genstarte oftere. Da IHC er "hændelsesbaseret", vil timerne i nogle funktionsblokke (eksempelvis varmestyring og hjemmesimulering) blive ved med at holde controlleren beskæftiget, fremfor et program kun med kipfunktioner, hvor controlleren kun løber programmet igennem når der aktiveres et tryk..

post-3951-0-87733400-1447180663_thumb.jp

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har kørt med 2.3.587 siden 2009 uden ufrivillig genstart.

 

Det skal dog lige nævnes, at jeg har haft to udfald. Et i 2013 og et her i 2015.

 

Begge pga. omstilling fra sommertid til Vintertid.

 

Har i anden tråd fundet ud af, hvis man slår automatisk sommertid fra, så skulle det ikke ske igen.

 

Overvejer at skifte til 2.7.199 men skal lige finde ud af om der er nogen gevinst i forhold til indsats.. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kom lige i tanke om denne tråd forleden dag da jeg med med til at skabe forbindelse til denne hw 6.1 controller uden viewer..

Den har dog ikke helt så lange oppetid som den Torben refererer til, men alligevel nok et særsyn. 

Hvem har controlleren med længst oppetid idag ? (Dokumenteret med screeenshots)

 

Udklip.PNG

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
22 timer siden, Lars Jacobsen skrev:

Kom lige i tanke om denne tråd forleden dag da jeg med med til at skabe forbindelse til denne hw 6.1 controller uden viewer..

Den har dog ikke helt så lange oppetid som den Torben refererer til, men alligevel nok et særsyn. 

Hvem har controlleren med længst oppetid idag ? (Dokumenteret med screeenshots)

 

Udklip.PNG

Wow, med wow på :)

Det er svært ved at komme på højde med det, men det er nok fordi det er et livsvarigt projekt at have IHC, jeg roder meget med mit for tiden, lige ændrer lidt småting osv osv.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok