Hop til indhold
  • 0

Skal Vi Ikke Snart Se Screenshots Fra Ihctablet Igen?


BrianPedersen
 Share

Spørgsmål

17 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Henning,

 

 

 

Tak for komplimentet.

 

 

 

Angående de graverede symboler, så er sagen den at jeg har haft adgang til laser gravering hos min arbejdsgiver, hvilket muliggjorde gravering af ikke standard LK symboler.

 

 

Gravering af standard symboler har jeg dog bestilt gennem LK's web side, og i den forbindelse er jeg blevet bekendt med, at det er et firma ved navn AllFlex som foretager graveringen for LK. Ved en af mine bestillinger, var der lidt vrøvl med leveringen, hvorved jeg var i direkte kontakt med firmaet. Ved den lejlighed, tilkendegav den medarbejder som jeg talte med, at det også godt kunne lade sig gøre, at få graveret egen grafik hos dem.

 

 

 

Om det stadig gør sig gældende, hvad det vil koste, og hvilke krav der er til formatet, kender jeg ikke besked om.

 

 

 

Hilsner Ole.

 

Tilføjer lige link: http://www.allflex.dk/

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ole.. Nu har jeg kikket endnu mere på dine billeder, det har givet mig lidt inspiration, men hvordan får du dine m3 på fjernvarme aflæst? jeg har temperatur måler på fremløb og returløb, som giver mig en alarm, hvis jeg ikke afkøler vandet nok, eller hvis fremløb bliver kold..  og en Kamstrup mulitcal varmemåler, som der godt kan sættes puls modul i, men den er jo plomberet....

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Brian,

 

Jeg tror min fjernvarme installation minder meget om din, den er også udstyret med en Kamstrup måler hvor jeg ikke har adgang til puls udgangen.

 

For nogle år siden købte jeg derfor brugt, et system fra et firma som vist hedder DanTæt, som laver lækagetjek systemer. Det består af to flowmålere med pulsudgang, en ventil, og en styring. Styringen gør jeg ikke brug af, men har i stedet tilsluttet flowmåler og ventil til IHC controlleren. Via IHC controlleren overvåger jeg om der er pulsforskel på frem- og returløb (lækagetjek), og her ud af får jeg også mulighed for at visualisere hvor mange m3 vand der løber i gennem til opvarmning af hus. I kroner og ører siger det jo ikke ret meget, i det afkøling, som du også er inde på, spiller en rolle, som jeg ikke medregner.

 

Hilsner Ole.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

jeg har overvejet at købe en Kamstrup multical varmemåler mere, (kan findes billigt på dba) og så montere den efter varmeværkets, så kan jeg nemlig sætte modul i den, og så få output på m3 og kwh.. 

 

det er sjovt nok at have temperatur målere på frem og retur, så man kan holde øje med afkølingen, mener de her i Herning forlanger at man afkøler med 25-30 grader, men jeg har fået justeret mit så godt ind nu, at jeg det meste af tiden afkøler med 40 grader, så får man nogle kwh ud af mindre m3, hvilket også giver lidt på varmeregningen, men helt hvordan de regner det ud, har jeg ikke helt regnet ud endnu.. det giver en lidt langsommere opvarmning af huset, men det er ikke noget man mærket til rent fysisk..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kan godt lide idéen om at montere en ekstra måler, for at få m3 og kWh gjort tilgængelige.

Har du forhørt dig hos varmeværket / kommunen, om du måske kan få gjort udlæsningen på din eksisterende måler tilgængelige?

Jeg fik, mod et gebyr, elværket til at gøre pulsudgangen på min Kamstrup el måler tilgængelig.

Cirka samme historie omkring afkøling gælder her i kommunen, jeg kan dog kun i vinterhalvåret klare de 40 grader i afkøling.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvad er det for et modul man kan få til varmemåleren?? Har nemlig selv en kamstrup multical 602 og sådan et modul kunne jeg mega godt tænke mig... Kan bare kun finde nogen m-bus moduler.... Kan man ikke betale noget for de kommer ud og montere modulet og så plombere den igen?? Kan man hvis med nogen vandværker hvis man vil have puls på vandmåleren har jeg hørt..

 

 

Hilsen Danni.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok