Hop til indhold
  • 0

Sidder Og Leger Med Ihc Tablet


BrianPedersen
 Share

Spørgsmål

Så sidder man og leger med IHC Tablet App´en efter at have fundet ud af at den nu kan bruges til en controller uden viewer... FEDT !!!

Tak til Bjarne, får oplysningen....

 

Så har jeg på mit badeværelse et ventilator, som selvfølgelig også er styret af IHC, og den er i IHC programmet oprettet som en ventilator udgang...

 

Men Men Men... så funger det ikke i app´en.. hvis jeg så går ind i programmet, og ændrer ventilatoren, til et lampeudtag, og uploader, så kan jeg se min ventilator i app´en og jeg kan oprette den, og sågar skifte ikon på den, til et billede af en ventilator...

 

Er det bare mig der ikke helt forstår teknologien, eller har i andre det også sådan somme tider ??

Link til kommentar
Del på andre sites

23 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det er du er ikke ene om

App udvikleren var også nærmes euforisk på dialogmøderne da han hørte om alle de ønsker vi havde til funktionalitet.

Men han bliver vist kun betalt af LK når den downloades, og det er kun for det arbejde der var leveret. Udvikling af nye features mm får han tilsyneladene ikke noget for med mindre LK direkte har bedt om det. Så der kommer ikke rettelser af sig selv, selvom han måske nemt kunne implementere dem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nej.. det er træls at LK ikke kommer i gang og får udviklet, for er da sikker på at det kunne sælges, hvis bare de kom op i gear og fulgte med udviklingen... og lade være med at tage så mange penge for deres produkter.. hvilket temmelig sikkert ville skabe et mersalg..

 

Er der evt nogle der ved hvordan jeg får varmeregulering til at virke i app? jeg har hængt en temeratur sensor på et input, og lavet en simpel varme styring, men jeg syntes ikke at kunne regulere på den sensor jeg har fået sat ind i appen, selvom den er sat til interaktiv.... 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg er stadig igang med at lave min løsning som skulle være helt åben og webbaseret.

Jeg mangler lidt sparring med hvordan jeg skal opbygge den men har et par ideer.

Tænker det skal virke således at den først henter alle lokationer fra controlleren. Så kan man vælge om hvilke rum man ønsker vist, hvilke input og output der skal vises i de forskellige rum. Man skal naturligvis kunne oprette andre rum og flytter rundt imellem dem. Værdierne af input og output skal realtime opdateres. Man skal naturligvis kunne påvirke input og evt output.

Som udgangspunkt tror jeg at jeg venter lidt med at lave den visuelle visning med grundplan. Vil hellere have funktioner som sonos styring, video overvågning.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Brian. Jeg skal lige checke i min app når jeg lige har 5 minutter. Jeg har lavet en side med min varmestyring, den mener jeg også at have lagt op i forummet et sted. Jeg kan se setpunkt på alle 8 temp følere, og justere ved at "dreje" på iconet.

 

Mikkel, jeg kunne godt tænke mig en app hvor ungerne kan få én til hver deres eget værelse, hvor de kun kan aktivere de funktioner jeg har lagt frem, så de ikke går ind og tilføjer flere elementer og kommer til at åbne porte, rode med alarm skrue op/ned for varme osv.

Settingt skulle så kunne tilgås via kode

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Brian.

Her er min varmeoversigt. Det lille varmeicon er om kredsen kalder på varme. Jeg har lette gulve med gulvvarme, bortset fra garagen hvor det er støbt og der er ikke nattesænkning derude.

Du får også lige et billede mer at indstillingerne for Kayas værelse.

Du må gerne se min visfil, jeg skal bare lige finde min pc frem en af dagene og hente den ned

post-2761-0-39458700-1415835266_thumb.jp

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nej.. det er træls at LK ikke kommer i gang og får udviklet, for er da sikker på at det kunne sælges, hvis bare de kom op i gear og fulgte med udviklingen... og lade være med at tage så mange penge for deres produkter.. hvilket temmelig sikkert ville skabe et mersalg..

 

Er der evt nogle der ved hvordan jeg får varmeregulering til at virke i app? jeg har hængt en temeratur sensor på et input, og lavet en simpel varme styring, men jeg syntes ikke at kunne regulere på den sensor jeg har fået sat ind i appen, selvom den er sat til interaktiv....

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej er ny her på forum, jeg har problemer med at få det til at virke med regulering af varme på min ipad har kigget på fb 5.2.05.b (kører selv med fb 5.2.05.a) men kan ikke regne ud hvad jeg skal ændre for at kunne regulere temp på min ipad, skal lige sige at jeg er grøn inden for ihc, ville være meget taknemlig hvis der var en der gad udpensle hvad jeg skal gøre step by step.

håber ikke det er til for meget besvær .

 

Mvh Simon

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Simon, og velkommen til

 

Den funktionsblok du bruger, 5.2.05.a er gammel, så meget mulig ikke kompatibel med app´en, så jeg ville starte med at opdatere den fb til 5.2.05.b

 

De kan downloades her: http://www.lk.dk/download/software/Opdatering_2-7-110-Aug2013.zip

 

så ligger du simpelt den nye blok ind, og trækker dine ind og udgange over i den nye blok fra den gamle, og uploader til controlleren, derefter burde du kunne se to temperatur symboler i din app, den ene er din temperatur sensor, og den anden er fra funktionsblokken, brug den fra funktionsblokken, og husk at sætte den til interactive, så burde du kunne betjene den fra ipad..

 

Mvh Brian

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

hej har haft lidt travlt så undskyld det forsinkede svar tusind tak for hjælpen det funker nu du havde ret med hensyn til funktionsblokken.

der er så opstået et nyt problem efter jeg skiftede funktionsblok, hvis jeg åbner et vindue så slukker varmen, så langt så godt den vil bare ikke tænde den igen, den ændrer staus fra beboet til vindue åbent men ikke tilbage når man lukker vinduet, så varmen starter ikke igen ?? nogen der har haft samme problem.

 

Mvh Simon

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Prøv at vedhæfte dit program så vi kan se/teste om der der programmeret noget forkert.

hej igen så har jeg endelig haft tid til at hive programmet ud, i er velkommen til at kigge/ændre/komme med gode råd. jeg har ikke fysisk tilsluttet magnet kontakt sættene i vinduerne men har den i hovedøren tilsluttet og så vidt jeg kan se viser den dør åben i min app selvom døren er lukket og omvendt, ved ikke om det kan være noget i den retning der driller min varmestyring.

det er mit første ihc projekt så jeg ved godt der er plads til forbedringer, jeg roder ikke med ihc der hvor jeg er ansat desværre.

 

på forhånd tak.

mvh Simon

test varmestyring.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej moid

Har ikke kikket i dit program, lægger på sofaen med iPaden. Varmestyringsblokken er fra ny af sat op til at slukke for varmen med det samme. Men først tænde igen, når vinduet har været lukket i 10 minutter.

Håber det kan kaste lidt lys over dit problem.

Hvis du i visual markerer funktionsblokken og trykker på F1, får du en beskrivelse af blokken.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

hej igen, har kigget en del på det her nu og har fået det til at virke når jeg inverterer lokal dør/vindue åben på alle rum syntes bare det er mærkeligt at det skulle være nødvendigt på en forprogrammeret funktionsblok.

 

hmmmm det bliver spændende at se om min alarm stadig virker når jeg får uploadet det.

 

Mvh Simon.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Henrik, det er fordi at ham der laver app'en er en ekstern leverandør som kun bliver honoreret via de solgte apps. Videreudvikling af apps betales ved st der er nye brugere der køber den osv.

Hilsen ham der har købt en controller med viewer, en Android mobil spp, en iPhone spp og en iPad app :-/

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok