Hop til indhold
IHC-User.dk

Al aktivitet

Denne stream opdaterer automatisk     

  1. Seneste time
  2. Næppe. Jeg har også sådan en (den gamle model), og den har vist low battery on/off i over 1 år, men virker fortsat perfekt, og jeg har ikke haft wireless problemer siden jeg opgraderede til 2.8.4/6 Som du kan se i en anden tråd rodede jeg for et par mdr. siden med en wireless dimmer som havde for lav belastning. Den kan i visse tilfælde bloker for wireless kommunikation, men det ramte aldrig netværks interfacet, og der var en timeout på omkring 1 min. såvidt jeg husker, hvorefter controlleren fortsatte sin program afvikling. Hvad med dine el-måler tæller. Tæller de mens du ikke kan komme i kontakt med controlleren? For mig lyder det mest som at det er et software problem i controlleren, hvor den burde genstarte, men af en eller anden ikke gør det. Din bedste chance for at sikre at det ikke sker igen, er nok at gå gennem hele reset proceduren med reset software, tomt program etc. etc. etc.
  3. Kender følelsen Jeg har også tænkt lidt over om man skulle sætte en remote kontakt ind over controlleren, specielt fordi jeg har openhab kørende uafhængig af IHC controlleren, så kan det ske via den og et simpelt WiFi (Sonoff) eller z-wave relæ. Jeg har bare ikke rigtig fået taget mig sammen til det endnu, fordi problemerne opstår for sjældent. Men selv de gange jeg har været hjemme og problemet har været der, så er det rø irriterende at jeg skal på loftet for at slukke controlleren. Så måske jeg bare skal tage mig sammen og gøre noget ved det
  4. Today
  5. I did not downgrade it as the update didn't work. I used the firmwareloader 1.3.3. After I tried upgrading with no result I turned off the power for a while eg. 5 min. and tried again with the same update.
  6. Ja, helt sikkert, de batterier bliver hevet ud næste gang den fejler. Hvis det så bare var hver dag så var det til at fejlsøge på. Men næste gang sker det nok når jeg ikke er hjemme og familien sidder i mørke. Jeg har overvejet at sætte en Wi-Fi stikkontakt ind før controlleren (den kører på UPS) så jeg kan genstarte den fra min mobil, det kan jo være med til at redde min rø. hvis det sker en dag jeg ikke er hjemme
  7. Yesterday
  8. Hiv batterierne ud af trykket og fjernbetjeningen. Jeg har ingen erfaring med de fjernbetjeninger. Men igen for at bruge udelukkelsesmetoden, når nu du insistere på at ville fejlsøge, så ville jeg prøve sådan. Og så selvfølgelig alt andet wireless også, måske een ad gangen og se hvad der sker.
  9. Yes et wireless tryk, det eneste jeg har. Jeg har også en 8-kanals wireless remote, den viser low battery, kan der være en sammenhæng?
  10. Fedt, jeg gad ikke læse op på det Og kan åbenbart ikke huske hvordan det er
  11. Ikke i IHCRemote. Der angiver man kun SSL porten. Jeg har lige tjekket det
  12. Jeg mener at man tulslutter via port 80 i app'en og så laves forbindelsen vil sikker port 43 når der er hul igennem.
  13. Den mener jeg ikke han behøver,. IHCremote bruger kun SSL porten, så vidt jeg husker. Men hvis han skal have gang i serviceview eller lign, ja så skal den vist nok også bruges (selvom jeg ikke helt forstår hvorfor).
  14. @Pauli Anttila Great, really looking forward to that. I´m done "converting" all my stuff from the old 1.13 binding to the new. Old binding is uninstalled Hopefully you´re travelling on vacation
  15. Ja det er det jeg har oplevet et par gange, når noget er gået galt helt. Controlleren virker helt som den skal, men wireless er yderst trægt eller slet ikke brugbart. Dog ikke på alle wireless enheder. Der har serviceview og remote app virket. Jeg tror din situation er anderledes. Men for at fejlsøge, så ville jeg alligevel prøve at slukke wireless een ad gangen. Om ikke andet så for at udelukke den del.
  16. @Kandersen, I’m currently travelling, so I will fix that near future (after week or so).
  17. Jeg vil også næste gang prøve at betjene mine Ø80 dimmere med trykknappen direkte på dem, for at se om man kan slukke dem, det vil jeg tro. Nu har jeg læst en masse spændende gamle tråde igennem omkring disse problemer hvor wireless ikke svarer. Men ikke én eneste har rapporteret at controlleren ikke kan tilgås i f.eks. serviceview. Tvært i mod var der nogle der anbefaler at man går ind i serviceview og der kan man så tvangsstyre produktet (i venstre installationsvindue) men der oplkeves det at FB'en ikke kan styre dimmeren. Der er også nogle der har brugt deres IHC-remote app til at slukke dimmeren direkte ved at flytte slideren helt til venstre. Men jeg har jo også problemer med at tilgå controlleren, HW 6.2.
  18. Og du skal også portforwarde port 80.
  19. Jeg har et hav af Lars's el-målerblokke, over 10 stk, dem har jeg haft i mange år. Det er jeg ikke helt med på, hvordan det? God pointe med at slukke en/flere af gangen på grupperne og se om resten vil virke, evt. om jeg kan kommunikere med controlleren igen via app, visual, administrator, serviceview, IHC-captain etc som ikke virker mere. Men Den blå wireless LED på controlleren står ikke og blinker, så jeg ved ikke om det så kan være en wireless-enhed der står og kommunikerer/fastfryser controlleren.. Den lyser først når jeg aktiverer et tryk.
  20. Din port forward ser ud til at være lavet forkert, så den kun lukker devices fra 185.107.15.239 igennem.
  21. Jeg kender ikke til denne udbyder. Men umiddelbart ser det ud som om, at WAN IP adressen er 100.70.48.23. Så jeg er ikke helt med på, hvor du får 185.107.15.239 fra?
  22. Hej. Vores tilgang til Iphone app. LK virker ikke efter internet skift. Vi har lige skiftet til Kviknes internet. Havde kobber kabel tidligere fullrate. Her virkede alt fint med at tilgå controller udefra. Er der nogen som kan hjælpe? Fast Ip på 192.168.0.20 og Han er fast 185.107.15.239 se billag. Hvad gør jeg galt??
  23. Ja, men hvis det er en tæller (eller andet) som står og belaster controlleren helt vildt, så er jeg ret sikker på, at du kommer ingen steder. Det ville også forklarer hvorfor wireless er påvirket mens trådede enheder ikke er. Det kan også være en wireless enhed. Og der har du fordelen, at du kan fjerne strømmen fra enhederne een af gangen, og se om controlleren falder til ro. Der er ingen tvivl om, at der er noget der belaster controlleren - Du skal bare finde ud af hvad det er
  24. Hi Pauli.. Will any of these features be included into the binding? (either the 100 or option to set a static level).
  25. Det er anderledes her. Jeg skal lige have gennemtrawlet nogle gamle tråde med problemet for at se om andre kan tilgå controlleren. Men det er ligesom delt op i tre dele. 1. Wireless er gået i stå. 2. Normal afvikling af trådede I/O er på ingen måde påvirket / sløvet. 3. Controllerens net og usb snitflade kan godt forbinde feks vise controllerens forside, men man kan ikke komme videre ind.
  26. Hvis ikke du kan komme i Serviceview, så er det svært at fejlsøge på, efter min mening. Og du står nok og må erkende, at strømmen til controlleren skal fjernes, for at komme tilbage til "normal". Det er møg irriterende når det sker. Heldigvis sker det sjældent hos mig. Og de gange det er sket, der har jeg fint kunne komme på serviceview/administrator osv..
  27. Sidste uge
  28. OK. Jeg gav (næsten) op - Jeg kørte som sagt Jessie og installer scriptet virkede kun med stretch. Faktisk er der en fejl i scriptet når man kører andet end stretch - det kan du evt lige rette til. Fejlen er at $WT_HEIGHT ikke er sat når du skriver besked ud om at kun stretch er understøttet. så fejler whiptail. Du bør flytte calc_wt_size up scriptet jeg endte med at følge denne vejledning til at upgrade fra Jessie til Stretch (https://www.datenreise.de/en/raspberry-pi-raspbian-update-update-jessie-to-stretch/) - Det tog det meste af dagen, men så kunne IHC Captain installer køre og nu virker det hele igen.. Ahhh....
  1. Load mere aktivitet
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?

    Sign Up
×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.