Hop til indhold
  • 0

Opdatering af sommer/vinter tid via fjernlokation


Henrik Ahler
 Share

Spørgsmål

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
2 timer siden, Henrik Ahler skrev:

Findes der en mulighed for at opdatere uret i controlleren hvis ikke jeg er i lokalnetværket? Kan jeg evt ligge en FB ind som jeg kan styre via mobil APP eller lign? Jeg tænker at hvis en kundes controller er ude af trit, og jeg ikke fysisk er på adressen?

Hvorfor er den ikke sat til automatisk?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Sidst jeg prøvede kunne jeg ikke ændre uret i controlleren fra en FB.

Men hvis uret i kontrolleren ikke kan indstilles til automatisk, så kan der laves en FB som holder øje med sommer/vintertid og sender et signal til hver af dine tids afhængige FBer om at ændre tiden. Det bruger jeg selv til f.eks. automatiske gardiner, som evt. skal køres ned/for når solen har en given vinkel i forhold til vinduet, og dermed kan skinne ind og falme inventar eller malerier. Der kan man ikke "bare" bruge tiden på dagen, da den netop ændrer sig ved skift imellem sommer/vinter.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Du kan jo sætte tiden via IHC Captain så :)

Det kan jeg vel ikke når den rpi sidder hos mig? Jeg kan sagtens linke controlleren away med RPI(IHCCaptain) som står hos mig, men jeg får jo ikke admin rettigheder og så er jeg vel ikke nået længere end med IHC Starter som heller ikke giver rettighederne?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Henrik Ahler skrev:

Det kan jeg vel ikke når den rpi sidder hos mig? Jeg kan sagtens linke controlleren away med RPI(IHCCaptain) som står hos mig, men jeg får jo ikke admin rettigheder og så er jeg vel ikke nået længere end med IHC Starter som heller ikke giver rettighederne?

Nej - troede du havde en IHCCaptain derude og en admin bruger.

Jeg kunne relativt nemt lave så IHCStarter havde de samme muligheder som IHC Administrator - men det bliver hurtigt et stort projekt :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
20 timer siden, Henrik Ahler skrev:

Det kan jeg vel ikke når den rpi sidder hos mig? Jeg kan sagtens linke controlleren away med RPI(IHCCaptain) som står hos mig, men jeg får jo ikke admin rettigheder og så er jeg vel ikke nået længere end med IHC Starter som heller ikke giver rettighederne?

Prøv at linke din IHCCaptain med controlleren. Hvis jeg husker ret ligger checket på om du er på samme subnet som IHC controlleren in adminview java app'en, og eftersom IHCCaptain ikke benytter denne bør IHCCaptain kunne sætte tiden selvom den ikke er på samme subnet.

En anden metode som jeg selv benytter (har IHC controller m.m. på et beskyttet subnet) er at lave hide/source NAT af trafikken fra din PC til IHC controlleren, således at IHC controlleren tror du er på samme subnet, selvom det ikke er tilfældet. Dette kræver dog at der er en firewall foran IHC controlleren som understøtter hide/source NAT.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Dumme dumme jeg.....!

Skulle der være andre som lige kort fik den ide at skulle opdatere tiden i controlleren, så lad være med at gøre det via administrator delen, men gør det simpelt og brug Visual programmet "Controller/indstillinger".

 

Det var dog skørt ikke at tænke på den, men jeg har faktisk aldrig set/vidst muligheden var der.

Go' weekend og undskyld ulejligheden.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 12.11.2021 at 16:13 , Henrik Ahler skrev:

Dumme dumme jeg.....!

Skulle der være andre som lige kort fik den ide at skulle opdatere tiden i controlleren, så lad være med at gøre det via administrator delen, men gør det simpelt og brug Visual programmet "Controller/indstillinger".

 

Det var dog skørt ikke at tænke på den, men jeg har faktisk aldrig set/vidst muligheden var der.

Go' weekend og undskyld ulejligheden.

Keep it simple :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok