Hop til indhold
  • 0

Nybegynder i OpenHab


mido1812
 Share

Spørgsmål

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
43 minutter siden, mido1812 skrev:

 

Er med på der skal skrives en del i de forskellige filer.

Næ, det skal der ikke nødvendigvis. Du kan lave det mest fra PaperUI. Men vi er nogen som foretrækker at gøre det i filer, fordi det er mere overskueligt. (Btw. openHAB 3 understøtter ikke disse filer). 

43 minutter siden, mido1812 skrev:

Er der mon nogen der kan lægge deres filer ud så man kan se hvordan det er lavet?

Kan jeg da godt. Men jeg tror ikke du vil blive meget klogere af det, uden der også følger noget forklaring med. 
Derfor foreslår jeg i stedet, at du måske starter den anden vej.. Hvad er det du vil?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej

Nu skriver du ikke hvilken version du har installeret.

Men hvis er du er lige startet , ville jeg nok anbefale at du går direkte på version 3 eller OH3 .selv om den stadig er i beta.

Der er en del ændringer ,og bliver den gældende version allerede senere i december.

se evt mere her .Der kan du også se en DEMO af programmet.

 

 

ATT: Kandersen  (Btw. openHAB 3 understøtter ikke disse filer).  Er du sikker ?  på gårsdagens webminar synes jeg at Kai sagde at begge måder er understøttet. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
14 minutter siden, bozidar skrev:

ATT: Kandersen  (Btw. openHAB 3 understøtter ikke disse filer).  Er du sikker ?  på gårsdagens webminar synes jeg at Kai sagde at begge måder er understøttet. 

Fu**.. jeg glemte det webinar :wacko:

Anyway.. Såvidt jeg har læst, så kan du importere filerne, og de things/items etc du har lavet, de vil derefter indgå i databasen i OH 3. Men filerne læses ikke som i OH 2.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
12 timer siden, Kandersen skrev:

Næ, det skal der ikke nødvendigvis. Du kan lave det mest fra PaperUI. Men vi er nogen som foretrækker at gøre det i filer, fordi det er mere overskueligt. (Btw. openHAB 3 understøtter ikke disse filer). 

Kan jeg da godt. Men jeg tror ikke du vil blive meget klogere af det, uden der også følger noget forklaring med. 
Derfor foreslår jeg i stedet, at du måske starter den anden vej.. Hvad er det du vil?

Holde det simpelt til at starte med:-) Kontrollen på telefonen på appen og så google home ovenpå. Tænd/sluk og dæmp. Kommer jeg dertil så finder jeg pludselig selv vejen videre såfremt behovet opstår. Har også 2 garageporte jeg godt kunne tænke mig at få ind over men det bliver ikke lige nu.:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, bozidar skrev:

Hej

Nu skriver du ikke hvilken version du har installeret.

Men hvis er du er lige startet , ville jeg nok anbefale at du går direkte på version 3 eller OH3 .selv om den stadig er i beta.

Der er en del ændringer ,og bliver den gældende version allerede senere i december.

se evt mere her .Der kan du også se en DEMO af programmet.

Tak, jeg tror jeg vil gå med den nye version! Kan lige så godt gøre det hvis det alligevel bliver den gældende version fremover.

 

ATT: Kandersen  (Btw. openHAB 3 understøtter ikke disse filer).  Er du sikker ?  på gårsdagens webminar synes jeg at Kai sagde at begge måder er understøttet. 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nåh, nu har jeg installeret openHAB3 og har fundet IHCen og har lavet sitemap og det hele kører perfekt! Via openHAB appen. Jeg forsøger nu at køre det over Google Home men når GH vil linke til min openhab konto lykkedes dette ikke. Den siger bare tjek forbindelse. Nogen gode ideer?

 

Skal man have en add on til myopenhab.com i openHAB3? For jeg kan nemlig ikke finde den. I openHAB2 kunne man installere den og så finde UUID og adgangskoden til myopenhab serveren.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Kandersen skrev:

Jeg kan desværre ikke hjælpe med OH3. Men hvis den er som OH2, ja så skal du installere service openhab cloud connector som ligger under addons/Misc.
Før dette, så får du ikke UUID og secret, som du skal bruge i myopenhab.org

 

Har fundet et, kom lige i tanke om det ligger und Misc. da du skrev:-)

 

Men den driller stadig, skriver det her:

"Indstillingen kunne ikke opdateres. Kontroller venligst din forbindelse."

Nogen der har prøvet det før?

Tak for hjælpen indtil videre, det er fedt med sådan en hjælp:-)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har ikke haft så meget tid til at rode med det. Men lige pt mistænker jeg også myopenhab.org har problemer. Alle mine stemmestyringer tager ufattelig lang tid at gennemføre. 

Hvis jeg får tid i aften, så skal jeg prøve om jeg kan råbe DigitalDan op inde op openhab forum. Det er ham der "servicere" myopenhab serverne. 
Du kan også selv prøve, hvis du er registreret på forumet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok