Hop til indhold
  • 0

Udskiftning af controller.


Elangholm
 Share

Spørgsmål

Overvejer stærkt at udskifte min gamle dos baserede controller med den seneste version. Jeg har kun input/output enheder og det hele dokumenteret på skrift. Derfor har jeg et par spørgsmål.

Kan den nye controller konfigureres inden den monteres i el-tavlen således at man relativt hurtigt er “oppe og køre igen”?

Hvordan med pladsen i eltavlen - for den er godt fyldt ud.

På forhånd tak for svar.

Link til kommentar
Del på andre sites

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Den nye controller kan sagtens programers før du monter den i tavlen.

Den nye controller fylder mindre end de game TermIHC og Visual 1 controller.

Derudover bør du søge lidt her på boardet. Der er mindst 10+ tråde om dette emne allerede, og der er ingen forskel på om du skifter til en HW6.1, HW6.2 (begge Visual 2) eller HW7 controller (Visual 3)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
35 minutter siden, Peter Holm Larsen skrev:

Men det er ikke bare lige - den gamle term-Ihc var oppe at køre på 20 min - det kan du slet ikke med visual.

Det må stå for din egen regning. Jeg brugte ikke meget mere tid da jeg satte min første Visual 2 controller op hjemme hos mig selv, og jeg havde ikke rørt IHC siden jeg lavede svendeprøve i Term IHC

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 timer siden, Lars1 skrev:

Det må stå for din egen regning. Jeg brugte ikke meget mere tid da jeg satte min første Visual 2 controller op hjemme hos mig selv, og jeg havde ikke rørt IHC siden jeg lavede svendeprøve i Term IHC

Okey - det synes jeg så er hurtigt. Men enig hvis du har kunne sætte ca 100 indgange og udgange op på 20 min op programmere det - så er det godt gået - det kunne jeg slet ikke. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
11 minutter siden, Peter Holm Larsen skrev:

Okey - det synes jeg så er hurtigt. Men enig hvis du har kunne sætte ca 100 indgange og udgange op på 20 min op programmere det - så er det godt gået - det kunne jeg slet ikke. 

IMHO er Visual versionerne nemmer at arbejde med end TermIHC, der er langt flere muligheder og hvis man gør det rigtigt fra starten, så får du gratis dokumenteret hele din installation. Men hvis man aldrig har rodet med andet end TermIHC, så tager det selvfølgelig tid at lære Visual's måde at gøre tingene på.

Jeg er ret sikker på at de fleste her på boardet hurtigere vil kunne få en Visual installation til at spille end en TermIHC.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
39 minutter siden, Peter Holm Larsen skrev:

Okey - det synes jeg så er hurtigt. Men enig hvis du har kunne sætte ca 100 indgange og udgange op på 20 min op programmere det - så er det godt gået - det kunne jeg slet ikke. 

 

Nej, og det formår du så at gøre opmærksom på hver gang chancen byder sig. 

Lad os nu stoppe denne diskution en gang for alle. Ja, IHC Term var nemt og hurtigt, ja, man kan bare så meget mere med IHC Visual, men tager lidt længere tid.

Undskyld, men nu har vi hørt det. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 13/1/2019 at 17:14 , Martin Abildgaard skrev:

Nej, og det formår du så at gøre opmærksom på hver gang chancen byder sig. 

Lad os nu stoppe denne diskution en gang for alle. Ja, IHC Term var nemt og hurtigt, ja, man kan bare så meget mere med IHC Visual, men tager lidt længere tid.

Undskyld, men nu har vi hørt det. 

 

På 13/1/2019 at 16:41 , Lars1 skrev:

IMHO er Visual versionerne nemmer at arbejde med end TermIHC, der er langt flere muligheder og hvis man gør det rigtigt fra starten, så får du gratis dokumenteret hele din installation. Men hvis man aldrig har rodet med andet end TermIHC, så tager det selvfølgelig tid at lære Visual's måde at gøre tingene på.

Jeg er ret sikker på at de fleste her på boardet hurtigere vil kunne få en Visual installation til at spille end en TermIHC.

Jeg er da enig i der er flere ting der er smartere med Visual - men som helt begynder via Ihc term mere intuitiv og simpel til den meget simple programmering - som KIP mv. Jeg skal snart igen igang med at løbe min programmering igennem fra end til anden da jeg også er blevet lidt klogere på hvordan man programmerer. 

Var der nogle der ville prøve at vise mig deres programfil så jeg kan sammenligne med om jeg gør nogle ting helt galt.

Jeg er stadig i tvivl om et issue som driller mig og som jeg ikke synes at have den optimale løsning på.

Issuet er jeg enkelte steder har fx 4 tryksteder der går parallelt til samme inputingang og fx 4 lampeudtag/stikudtag der går med hver sin leder til samme udgang - fordi ja - pga jeg løb tør med 128 ind og udgange. De 4 lampeudtag er placeret i forskellige rum og tænder alle dermed samtidigt. Jeg har oprettet hvert lampeudtag for at kunne dokumentere kabelfæring, farve mm2 mv. Så når jeg aktiverer en udgang skal 4 lamper tænde og jeg ville gerne kunne se alle 4 output lampesteder gå On eller OFF. Men det driller meget - men hvordan ville i løse det. Ved jeg nu er off tipic, sorry.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Peter Holm Larsen skrev:

 

Jeg er da enig i der er flere ting der er smartere med Visual - men som helt begynder via Ihc term mere intuitiv og simpel til den meget simple programmering - som KIP mv. Jeg skal snart igen igang med at løbe min programmering igennem fra end til anden da jeg også er blevet lidt klogere på hvordan man programmerer. 

Var der nogle der ville prøve at vise mig deres programfil så jeg kan sammenligne med om jeg gør nogle ting helt galt.

Jeg er stadig i tvivl om et issue som driller mig og som jeg ikke synes at have den optimale løsning på.

Issuet er jeg enkelte steder har fx 4 tryksteder der går parallelt til samme inputingang og fx 4 lampeudtag/stikudtag der går med hver sin leder til samme udgang - fordi ja - pga jeg løb tør med 128 ind og udgange. De 4 lampeudtag er placeret i forskellige rum og tænder alle dermed samtidigt. Jeg har oprettet hvert lampeudtag for at kunne dokumentere kabelfæring, farve mm2 mv. Så når jeg aktiverer en udgang skal 4 lamper tænde og jeg ville gerne kunne se alle 4 output lampesteder gå On eller OFF. Men det driller meget - men hvordan ville i løse det. Ved jeg nu er off tipic, sorry.

 

Lav en ny tråd i stedet for at hacke en eksisterende. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 19/1/2019 at 09:07 , Peter Holm Larsen skrev:

 

Jeg er da enig i der er flere ting der er smartere med Visual - men som helt begynder via Ihc term mere intuitiv og simpel til den meget simple programmering - som KIP mv. Jeg skal snart igen igang med at løbe min programmering igennem fra end til anden da jeg også er blevet lidt klogere på hvordan man programmerer.

For en som er født for +40 år siden kan IHC term muligvis være mere intuitiv, men for personer som er vokset op med nutidens technologi, er IHC term en by i rusland.

Bortset fra det er jeg enig med Martin. Stop dit korstog og lad venligst værd med at afspore samtlige tråde med dit ævl. Hvis du vil have løsnings forslag til resten af det indlæg jeg har citeret, så opret en ny tråd med din udfordring. Der er ret simple løsninger på dit problem, men hvis du gør det forkert, får du noget RIGTIGT rod, som kan give nogle RIGTIG sjove situationer. Og dette gælder både for IHC term og Visual.

Link til kommentar
Del på andre sites

 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok