Hop til indhold

1 knap, 3 forskelige indstillinger på 3 pære?


Carsten L.
 Share

Recommended Posts

9 timer siden, Lars Jacobsen skrev:

Ja det kan man godt, det kan laves på mange måder men nok nemmest med scenarier.

Her kan de enten vælge en der giver flere forskellige udgange på samme tid, eller sætte det enkelte link individuelt.

 

Hej Lars.
Det er til afløsning af et scenarie. Jeg vil gerne at jeg kan sætte en Hue pære til 80%, en til 50% og en til 30% med et tryk via IHC Captain. Jeg kan ikke lige forstå hvordan jeg kan gøre det med et scenarie? Der er jo kun en udgang pr. scenarie.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hovsa havde ikke lige set det var gennem IHC captain. og der er jeg ikke sikker på Mikkels har understøttelse for scenarier. Så der er nok ikke anden mulighed end at lave 3 seperate (virtuelle) udgange der kan styre hver sin hue pærer. Hvis altså ikke man kan styre dem individuelt med samme signal.(ligesom link/scenarie) Har dog ikke hue eller IHC captain så må melde pas på det praktiske hvordan.

Link til kommentar
Del på andre sites

17 timer siden, Carsten L. skrev:

Hej Lars.
Det er til afløsning af et scenarie. Jeg vil gerne at jeg kan sætte en Hue pære til 80%, en til 50% og en til 30% med et tryk via IHC Captain. Jeg kan ikke lige forstå hvordan jeg kan gøre det med et scenarie? Der er jo kun en udgang pr. scenarie.

Jeg er ikke sikker på, at IHC Captain understøtter scenarie. Men ellers er det måden at gøre det. Du skal i Hue appén lave et scenaire med de 3 pære du vil indstille (lys niveau og evt farve). Og så skal du kalde dette scenarie fra IHC Captain ved dit IHC tryk. Umiddelbart kunne jeg ikke finde Scenarie i IHC Captain, men det bør være muligt ved en json eller direkte med http til Hue APIén, hvis ellers jeg husker APIén rigtig.. @Mikkel Skovgaard er manden :)

Link til kommentar
Del på andre sites

4 timer siden, Kandersen skrev:

Jeg er ikke sikker på, at IHC Captain understøtter scenarie. Men ellers er det måden at gøre det. Du skal i Hue appén lave et scenaire med de 3 pære du vil indstille (lys niveau og evt farve). Og så skal du kalde dette scenarie fra IHC Captain ved dit IHC tryk. Umiddelbart kunne jeg ikke finde Scenarie i IHC Captain, men det bør være muligt ved en json eller direkte med http til Hue APIén, hvis ellers jeg husker APIén rigtig.. @Mikkel Skovgaard er manden :)

Det kan laves - har set flere gør det - jeg ville nok lave det med Hue scenarier men et Hue scenarie kan IKKE kun ramme en pære - det er virker KUN på grupperne - det er en begrænsning i HUE api'et. Jeg er ikke helt med på hvad du præcist vil gøre så beskriv det gerne bedre @Carsten L. så skal jeg prøve at hjælpe

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Det kan laves - har set flere gør det - jeg ville nok lave det med Hue scenarier men et Hue scenarie kan IKKE kun ramme en pære - det er virker KUN på grupperne - det er en begrænsning i HUE api'et. Jeg er ikke helt med på hvad du præcist vil gøre så beskriv det gerne bedre @Carsten L. så skal jeg prøve at hjælpe

Jeg tror, at han vil have een scene, hvori han tænder 3 forskellige pærer med hver deres lysstyrke. 
Det er altså scene kontrol han mangler i IHC Captain. 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 minutter siden, Kandersen skrev:

Hvorfor er det egentlig, at man ikke kan kalde en scene direkte? Jeg har set det flere andre steder (openHab) som heller ikke bruger scener. Men Google Home gør. 

IHC Scener eller HUE? HUE Scenarier/scener kan man fint kalde men kun på en gruppe. IHCs scenarier kan du også godt bruge men du skal jo stadig fortælle hvad du vil. Så det er lidt hvordan man vil gøre det.

- Hvis de 3 pærer er i samme rum (group) i HUE så er det bare at lave en scenarie i HUE og kalde det

- Hvis de 3 pærer er i hvert sit rum/group i HUE så kan man lave et tryk/output der har 3 regler på

Link til kommentar
Del på andre sites

Lige nu, Mikkel Skovgaard skrev:

IHC Scener eller HUE? HUE Scenarier/scener kan man fint kalde men kun på en gruppe. IHCs scenarier kan du også godt bruge men du skal jo stadig fortælle hvad du vil. Så det er lidt hvordan man vil gøre det.

- Hvis de 3 pærer er i samme rum (group) i HUE så er det bare at lave en scenarie i HUE og kalde det

- Hvis de 3 pærer er i hvert sit rum/group i HUE så kan man lave et tryk/output der har 3 regler på

Det er Hue scener jeg mener. 
Og ja, netop på en gruppe. Det er jo det manden gerne vil have mulighed for med de 3 pærer :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok