Hop til indhold
  • 0

taber Link til trådløse enheder


hansen.lund
 Share

Spørgsmål

Hej

Nu er det anden gang på en måned at min kontroller taber forbindelsen til mine trådløse enheder

det er lidt træls at skulle linke dem igen :-(

De er heller ikke tabt mere end at de nogle gange virker men det er meget vilkårligt hvilke og hvornår

De bliver markeret med et rødt udråbstegn i visual og det er nødvendigt først at unlink før nyt link

er det prisen for at have skiftet til ver.3  eller er det bare min installation, der for øvrigt var utrolig ustabil i ver.2 HW 6.1

Jeg har gennemgået mit program mere end en gang uden at kunne finde fejl, men idet der i huset også er  Danfoss Link samt Zense Home 

vil jeg ikke udelukke at det kan skyldes støj.

Men jeg er meget lydhør for forslag til hvad der kan være problemet.

Mvh. Arne

ligger lige et billede ved med et udsnit af de røde udråbstegn

ihc.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
2 minutter siden, hansen.lund skrev:

men idet der i huset også er  Danfoss Link samt Zense Home 

vil jeg ikke udelukke at det kan skyldes støj.

Men jeg er meget lydhør for forslag til hvad der kan være problemet.

Hej Arne.

Du er selv inde på det. Jeg ville slukke helt for mulige forstyrende elementer, afmonter batterierne.
Jeg synes vi har hørt om forstyrelser før i dette forum hvor Danfoss og lign. var mistænkt for at kunne give de nævnte forstyrelser.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Bjarne Sørensen skrev:

Hej Arne.

Du er selv inde på det. Jeg ville slukke helt for mulige forstyrende elementer, afmonter batterierne.
Jeg synes vi har hørt om forstyrelser før i dette forum hvor Danfoss og lign. var mistænkt for at kunne give de nævnte forstyrelser.

Men at han ligefrem taber linket til hans wireless enheder og de skal linkes igen, det er vel ret atypisk? 
Det som jeg har forstået omkring støj, det er "blot" at man ikke kan få kontakt til nogle wireless enheder i perioder. Men synes ikke jeg har læst, at de skal linkes påny. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 11/30/2017 at 20:57 , hansen.lund skrev:

Hej

Nu er det anden gang på en måned at min kontroller taber forbindelsen til mine trådløse enheder

det er lidt træls at skulle linke dem igen :-(

De er heller ikke tabt mere end at de nogle gange virker men det er meget vilkårligt hvilke og hvornår

De bliver markeret med et rødt udråbstegn i visual og det er nødvendigt først at unlink før nyt link

er det prisen for at have skiftet til ver.3  eller er det bare min installation, der for øvrigt var utrolig ustabil i ver.2 HW 6.1

Visual 3 skulle have en rebuild funktion til at genskabe wireless links når man flytter programmet mellem forskellige Visual 3 controller. Har du prøvet den?

Hvad gør du når linksne forsvinder? Laver du program ændringer eller andet?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

jeg er ikke stødt på en rebuild funktion så det er ikke prøvet, og der er ikke arbejdet på controlleren når den fejler, sidst var det sket om natten med et mørklagt hus om morgen som tak, jeg har linket enhederne manuelt igen når de var væk. Zensehome har fået trukket stikket det er alligevel tæt på ubrugeligt og havde planlagt ny Resi9 tavle med Wieser energy måling, meeen den kommunikere vel også over el-nettet. Og Danfoss Living er jo ikke sådan at lukke ned på denne årstid så håber godtnok ihc kan fungere selvom det er i huset, jeg er vel ikke den eneste der har det ??

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, hansen.lund skrev:

jeg er ikke stødt på en rebuild funktion så det er ikke prøvet, og der er ikke arbejdet på controlleren når den fejler, sidst var det sket om natten med et mørklagt hus om morgen som tak, jeg har linket enhederne manuelt igen når de var væk. Zensehome har fået trukket stikket det er alligevel tæt på ubrugeligt og havde planlagt ny Resi9 tavle med Wieser energy måling, meeen den kommunikere vel også over el-nettet. Og Danfoss Living er jo ikke sådan at lukke ned på denne årstid så håber godtnok ihc kan fungere selvom det er i huset, jeg er vel ikke den eneste der har det ??

Der er enorme udfordringer med at trådløs teknologi forstyrre hinanden. Selv Sonas kan give enorme forstyrrelser ind over wifi - ligesom naboernes trådløse forbindelser i wifi kan forstyrre.

Derfor er der god fornuft i at minimere omfanget af enheder der sender trådløst, vi har selv trådløs kommunikation mellem komfur emhætte, køleskab, tandbørster, vaskemaskine tørretumbler, printer, labelmadkine, pc, Ipad, telefoner, tv, højttalere, temperaturmålere, musikanlæg bare for at nævne nogle udover wifi. Så klart at den trådløse teknologi udfordres. 

Vi klart anbefale fortrådning at tryksteder ! 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
27 minutter siden, Peter Holm Larsen skrev:

Der er enorme udfordringer med at trådløs teknologi forstyrre hinanden. Selv Sonas kan give enorme forstyrrelser ind over wifi - ligesom naboernes trådløse forbindelser i wifi kan forstyrre.

Derfor er der god fornuft i at minimere omfanget af enheder der sender trådløst, vi har selv trådløs kommunikation mellem komfur emhætte, køleskab, tandbørster, vaskemaskine tørretumbler, printer, labelmadkine, pc, Ipad, telefoner, tv, højttalere, temperaturmålere, musikanlæg bare for at nævne nogle udover wifi. Så klart at den trådløse teknologi udfordres. 

Vi klart anbefale fortrådning at tryksteder ! 

Jaja, men verden fungerer trods alt rimelig godt med de enheder du nævner, så ingen grund til at flytte ud i skoven med sin 1-polede afbryder...

Nogle gange kan det være nok hvis du flytter antennen til controlleren lidt. Evt. vender den nedad. Eller flytter den en meters penga, eller flytter den over på den anden side af en væg f.eks.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
15 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Jaja, men verden fungerer trods alt rimelig godt med de enheder du nævner, så ingen grund til at flytte ud i skoven med sin 1-polede afbryder...

Nogle gange kan det være nok hvis du flytter antennen til controlleren lidt. Evt. vender den nedad. Eller flytter den en meters penga, eller flytter den over på den anden side af en væg f.eks.

Ja, man kan være heldig at flyttes antennen bare en smule eller vendes så virket det - men nye skyggeområder kan opstå andre steder - det er netop der der viser hvor kritisk og ustabilt den trådløse teknologi "kan" være nogle gange, og trådløse tryk og stikkontakter har ikke mange flere funktioner fordi de er trådløse frem for d fortrådede.

Hvis man kigger de forskellige indlæg igennem er en ret stor del om at den trådløse forbindelse ikke fungere optimalt eller slet ikke - og der ses ingen indlæg om de fortrådede løsninger ikke Connecter. 

Men udfordringen med Ihc er at den kun kan klare 128 ind- og udgange der er fortrådede og derefter er det wireless der er tilbage.

Men jo der er fordele ved wireless teknologi, men der er bestemt også ulemper og manglende stabilitet er en af dem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 timer siden, Peter Holm Larsen skrev:

Hvis man kigger de forskellige indlæg igennem er en ret stor del om at den trådløse forbindelse ikke fungere optimalt eller slet ikke - og der ses ingen indlæg om de fortrådede løsninger ikke Connecter.

Nu er det MEGET sjældent at nogen skriver her bare for at rose LK IHC, så det er ikke unaturligt at du vil se mange indlæg om problemer med Wireless, præcise som du tidligere påstod at eftersom der er mange indlæg om problemer med programering af Visual 2, må TermIHC være meget bedre, da der ingen indlæg er her om problemer med det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 minutter siden, Lars1 skrev:

Nu er det MEGET sjældent at nogen skriver her bare for at rose LK IHC, så det er ikke unaturligt at du vil se mange indlæg om problemer med Wireless, præcise som du tidligere påstod at eftersom der er mange indlæg om problemer med programering af Visual 2, må TermIHC være meget bedre, da der ingen indlæg er her om problemer med det.

Jeg har nu svært ved indtil videre at se, at Visual skulle være lettere at programmere end TERM, nu er jeg ude i hvordan jeg får programmeret enkelt at et tryk skal kunne tænde og slukke 2 forskellige udgange. I hvis den ene er tændt og den anden slukket - så ender jeg jo ud i at den første slukker og den anden tænder og aldrig når til at begge er slukket.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
28 minutter siden, Peter Holm Larsen skrev:

Jeg har nu svært ved indtil videre at se, at Visual skulle være lettere at programmere end TERM, nu er jeg ude i hvordan jeg får programmeret enkelt at et tryk skal kunne tænde og slukke 2 forskellige udgange. I hvis den ene er tændt og den anden slukket - så ender jeg jo ud i at den første slukker og den anden tænder og aldrig når til at begge er slukket.

Hvis du bare vil have en funktionalitet som i TermIHC skulle du have købt et stak kip relæer i steddet. Det vil have været meget billigere.

Det er ret tydeligt i dit andet indlæg at du endnu ikke har brugt tid på at sætte dig ind i hvad du kan med Visual, og hvordan Visual programers. Det er også IF muligheder i Visual, men de skal kodes i en FB. Prøv at loade LK's bolig program, og brug lidt tid på at sætte dig ind i hvordan det er bygget op og hvad det kan.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok