Hop til indhold
  • 1

S0 og puls opsamling


ernest
 Share

Spørgsmål

Hej,

Har lige fået monteret den nye controller.

Jeg har tidligere haft min bimåler koblet til IHC input modul. Bimåler har S0 udgang. Hertil har jeg benyttet 4.2.03.b.

Jeg tænkte jeg ligeså godt kunne benytte S0 indgangen på controlleren, i stedet for at bruge en indgang på et input.

Men i Visual 3, kan jeg kun tilføje et S0 device. Men kan dette "produkt" smide "pulser" til 4.2.03.b blokken? Kan godt lide opdeling af forbrug i måneder etc., så ville ikke helt droppe denne blok. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0
1 time siden, pika28 skrev:

-IHC gør det muligt for at gemme data på ubestemt tid? Jeg bruger i øjeblikket en iPhone med manuel erklæring ansøgning og jeg kan sammenligne mit forbrug i måneden, i år sammenlignet med sidste år - vi ser de data, der vises på en iPad.

Med Visual 2 er der begrænset mulighed for at gemme data. Du mister dem hvis du ikke er meget forsigtig når du laver ændringer i dit program. Med Visual 3 er det vist nok muligt at logge data til et indbygget SD kort, men LK IHC er ikke det bedste produkt til at behandle forbrugs data. Til det formål bør man bruge et 3 parts produkt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis jeg har forstået det ret, så posten ikke bruges i øjeblikket. Såkaldte puls er faktisk hurtigt, lukning af en IHC indgang (svarende til ham baseret på en trykknap)?

 

Der er ingen dedikerede funktion blok. Dette er blok du lavet? Kan du dele det? 

 

Jeg forstår stadig ikke hvordan du kan få adgang til data med iPad. Via IHC Scene Se?

 

Hvordan bruger du SD-kort? IHC administrerer kun?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
42 minutter siden, pika28 skrev:

Hvis jeg har forstået det ret, så posten ikke bruges i øjeblikket. Såkaldte puls er faktisk hurtigt, lukning af en IHC indgang (svarende til ham baseret på en trykknap)?

 

Der er ingen dedikerede funktion blok. Dette er blok du lavet? Kan du dele det? 

 

Jeg forstår stadig ikke hvordan du kan få adgang til data med iPad. Via IHC Scene Se?

 

Hvordan bruger du SD-kort? IHC administrerer kun?

Ja det er en almindelig puls, en hurtig puls fra måler som en tryk knap. 

LK har en funktionsblok, men Lars Jacobsen har lavet en super god en. 

Den er i download området her på siden. Jeg kan linke senere. 

Du får kun adgang til måler data ved at købe en app i appstore til din ipad og sætte det korrekt op. 

Scene design kan ikke bruges. 

Du kan også aflæse data i serviceview via en computer. 

Jeg har en Visual 2 og derfor intet SD kort. Men der er vist en funktion i den nye controller hvor den kan gemme data på SD kortet. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
10 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Jeg får en besked på min mobil hvis der bliver brugt mere end 100l vand når vi ikke er hjemme. Så må der jo være en utæthed et sted. (Vaskemaskine og opvaskemaskine skal kunne køre).

Det samme med elforbrug, når man følger det er det meget nemmere at spare på strømmen, da man er opmærksom på udsving.

Det med om din mastesikring ikke går, forstår jeg ikke?

Okey - så giver det mere mening - det kan jeg godt se giver mening så. Hvad er det for en vandmåler og elmåler og gasmåler du har til at give input til alt det?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
30 minutter siden, Peter Holm Larsen skrev:

Okey - så giver det mere mening - det kan jeg godt se giver mening så. Hvad er det for en vandmåler og elmåler og gasmåler du har til at give input til alt det?

Det har jeg allerede Linket til 

Men nu er jeg flink ;-)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
43 minutter siden, pika28 skrev:

Hvor er linket i afsnittet. Jeg fandt ikke. Jeg vil tage danskundervisning ...

 

Watt meter v.1 til v.5 ?

 

This link is for You Pika28 https://www.ihc-user.dk/forum/files/file/90-elmåler/

 The link in my past post is for Peter Holm :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
16 minutes ago, Bjarne Sørensen said:

This link is for You Pika28 https://www.ihc-user.dk/forum/files/file/90-elmåler/

 The link in my past post is for Peter Holm :-)

Tak.

- Kan vi bruge denne måler med vand og gas?
- Kan vi justere størrelsen på enhederne? 1 impulering = 1w / 100w / 1000w. Samme med m3 for vand og gas

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
13 minutter siden, pika28 skrev:

Tak.

- Kan vi bruge denne måler med vand og gas?
- Kan vi justere størrelsen på enhederne? 1 impulering = 1w / 100w / 1000w. Samme med m3 for vand og gas

Du er velkommen.

Ja, du kan udmærket bruge denne måler til det hele, det gør jeg også. Én funktions blok til hver måler. Du stiller antal pulser pr KWH til det din måler giver.

På iPad i IHC-tablet benævner du bare dine enheder M3/KWH osv.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
On 12/11/2017 at 11:44 AM, Bjarne Sørensen said:

Kan du ikke bruge en følg blok eller noget i den stil, aner ikke om det er muligt på den nye indgang.

Hmm, det tror jeg ikke rigtig kan lade sig gøre. Desværre.

Kunne være jeg blot skulle teste det med et kabel både i S0 og i et input på samme tid?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
8 timer siden, ernest skrev:

Hmm, det tror jeg ikke rigtig kan lade sig gøre. Desværre.

Kunne være jeg blot skulle teste det med et kabel både i S0 og i et input på samme tid?

Jeg ved ikke om det også er 0V der er på SO. porten på controlleren ligesom ved inputmodulet, men hvis du kører en ledning fra din indgang på input 24/3 til den SO klemme på controlleren der er input (ikke 0V) skulle der ikke kunne ske noget. (Jeg vil dog ikke hænges op på om der sker noget ved det).

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 timer siden, pika28 skrev:

Du mener posten 'so' af det nye modul IHC visual 3? du ønsker at vide hvordan man bruger det?

Jeg forsøger at forstå og følge samtalen

Han vil føre et signal fra en pul so udgang til 2 stk inputs samtidig. Så han ønsker at parallel koble controllerens so input med et almindelig input vil input 24/3

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
16 timer siden, ernest skrev:

Hmm, det tror jeg ikke rigtig kan lade sig gøre. Desværre.

Kunne være jeg blot skulle teste det med et kabel både i S0 og i et input på samme tid?

Det vil næppe virke da S0 ikke er andet end et relæ. Både input indgang og S0+ vil levere strøm. Om S0 indgangen reager på pull up eller down ved jeg ikke, men input indgangen reager på pull down. Om du får nok pull down når der også leveres strøm fra S0+ ved jeg ikke, ligesom jeg ikke ved om spændinge er den samme på dem begge, eller om 0V niveauet er det samme på 0V og S0-

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er ikke muligt at forbinde nogle af signalerne fra S0 Device i den nye Visual 3 til en FB og dermed benytte signalerne parrallet.

Det er heller ikke muligt at koble S0 signalet fra måleren til både S0 device indgangen og et alm. inputmodul. Men hvis man kobler det til et inputmodul, og så lave en almindelig følg FB til et outputmodul, så kan man koble signalet videre til S0 device indgangen på controlleren. Tåbeligt :rolleyes: ja, men det vil virke. Og på den måde kan man gøre brug af både den indbyggede funktion samt andre egne.

Men nu da controlleren/Visual 3 understøtter gange og divider skulle det ikke være svært at  lave en FB der laver det samme. Min gamle Watt meter FB, benyttede sig jo af nogle simplificerede data baseret på tid mellem pulser og giver derfor ikke en reel måling, men et fingerpeg om niveauet. Men det er der jo nu mulighed for at ændre på.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
On 16/11/2017 at 4:31 PM, Lars Jacobsen said:

Men nu da controlleren/Visual 3 understøtter gange og divider skulle det ikke være svært at  lave en FB der laver det samme. Min gamle Watt meter FB, benyttede sig jo af nogle simplificerede data baseret på tid mellem pulser og giver derfor ikke en reel måling, men et fingerpeg om niveauet. Men det er der jo nu mulighed for at ændre på.

 

 

Hej Lars,

Kan ikke helt se, hvad jeg kan gøre for at følge S0. Jeg kan kun bruge variablerne (Wh, kWh etc), som betingelser med en konstant værdi i et program. Så kan ikke helt følge, hvordan det kan opnåes? 

Kan være det ender med din "tåbelige" løsning ovenfor ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der er ingen mulighed for at "genanvende" puls signalet på/fra den specielle S0 indgang. Blokken fungere jo som en "device" uden ind/udgange som kan forbindes til en anden FB. Så ingen nem software løsning. Vi er ude i man må "ofre" en 24V ind- og udgang for at kunne lave "følg" funktion eller genanvende pulsen. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
6 hours ago, Lars Jacobsen said:

Der er ingen mulighed for at "genanvende" puls signalet på/fra den specielle S0 indgang. Blokken fungere jo som en "device" uden ind/udgange som kan forbindes til en anden FB. Så ingen nem software løsning. Vi er ude i man må "ofre" en 24V ind- og udgang for at kunne lave "følg" funktion eller genanvende pulsen. 

Ok, det må være weekend arbejde :-). Tak for tippet!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej ved godt at tråden er ved at være lidt gammel.

Har nu opdateret til 03.04.70.03

Den har fået lidt opdateringer. men stadig indted der understøtter deres S0 input, kun indputmodulet ?. Eller er jeg lidt blind.

Har en varme pumpe i sommerhus som jeg gerne give lidt mere opmærksomhed / log / alarm.

Har monteret elmåleren men havde lidt dårlig erfaring med den gamle løsning med et almindeligt input på gammel V.6.1 controller (som blev langsom) men nu sidder der jo en V.7

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok