Hop til indhold
  • 0

Upgrade af projekt fra Visual 2 til 3


Michael Hansen1354922217
 Share

Spørgsmål

Jeg har købt en ny controller ver. 3, da min gamle var en HW6.1, som bl. a ikke kan klare iOS11 og nyere java.

Så jeg har valgt at opgradere.

Er det "bare" at åbne min gamle vis. 2 prohjekt I visual 3 og så sætte controlleren up og downloade og så burde alt spille mere eller mindre?

Jeg har kun 2 wireless produkter et dæmper og 1 tryk, som jeg tænker bare skal linkes til ny controller.

Link til kommentar
Del på andre sites

19 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Beklager det var en skrive fejl. Der er en vejledning til at rebuilde wireless links, når man flytter et program mellem 2 Visual 3 controller. Det bør teoretisk også fungere når man flytter mellem Visual 2 og Visual 3, men jeg kan ikke huske hvor jeg så det, og har ikke længere Visual 3 installeret, så jeg har ikke længere villedningen.

Hvis jeg husker ret, er der en rebuild knap enten i Visual eller i admin view på Visual 3, men jeg er ikke sikker.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
6 timer siden, Peter Holm Larsen skrev:

Et godt tip er at beholde en kopi af filen i visual 2 og lave alle programændringer i Visual 2 softwaren og når du har en programfil der virker - så kopiere den over i visual 3.

Du har du alle muligheder åbne fremover - ved at bibeholde "Master"-programfilen i Visual 2.

Jeg kan virkelig ikke se hvorfor man skulle fortsætte med at kode i Visual 2 efter man har skiftet til Visual 3. Hvis du har tælle eller data logger, vil man miste alle data hvergang man opdater programmet, hvis man følger din metode.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
6 timer siden, Peter Holm Larsen skrev:

Et godt tip er at beholde en kopi af filen i visual 2 og lave alle programændringer i Visual 2 softwaren og når du har en programfil der virker - så kopiere den over i visual 3.

Du har du alle muligheder åbne fremover - ved at bibeholde "Master"-programfilen i Visual 2.

Hmm med hvilken begrundelse?

For min tanke var egentlig og forsætte i vis. 3, når nu controlleren var udskiftet.

Det ser ud til alt kører som normalt. I forhold til wireless, så har jeg som sagt kun 2 enheder, så dem unlinkede jeg bare og linkede bagefter. Det gik hurtig og smertefrit.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 24. september 2017 at 11:09 , Lars1 skrev:

Jeg kan virkelig ikke se hvorfor man skulle fortsætte med at kode i Visual 2 efter man har skiftet til Visual 3. Hvis du har tælle eller data logger, vil man miste alle data hvergang man opdater programmet, hvis man følger din metode.

Ok - men så en god ide at beholde en kopi i Visual 2 - og arbejde videre med kopien i Visual 3. 

Det er Michael der spørger ikke mig - men kunne ikke læse ud af hans spørgsmål at han havde tæller eller data logger. Men kan ikke forstå hvad du mener med man mister alle data - du bevare jo hele opsættes i Visual 2.

Visual 3 er jo en ny controller der lige er blevet frigivet - og der er andre der har skrevet her - som har langt mere erfaring med Ihc end nok os begge - at den nemt kan have alle mulige børnesygdomme. Visual 2 har også været meget ustabil har jeg læst mig til her - så kan jo være man kan komme i den situation at man vil skifte til Visual 2 Hw 6.2. Michael udfordring var jo han havde Hw6.1 der ikke kan køre den nye IOS 11 - og det kan Hw 6.2 nemlig godt. 

Håber det besvare dit spørgsmål. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 24. september 2017 at 13:56 , Michael Hansen1354922217 skrev:

Hmm med hvilken begrundelse?

For min tanke var egentlig og forsætte i vis. 3, når nu controlleren var udskiftet.

Det ser ud til alt kører som normalt. I forhold til wireless, så har jeg som sagt kun 2 enheder, så dem unlinkede jeg bare og linkede bagefter. Det gik hurtig og smertefrit.

Fik du data logger/ tæller på plads også ? 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
18 minutter siden, Peter Holm Larsen skrev:

Ok - men så en god ide at beholde en kopi i Visual 2 - og arbejde videre med kopien i Visual 3.

Hvorfor????? Forventer du at skulle skifte tilbage til din Visual 2 controller?

20 minutter siden, Peter Holm Larsen skrev:

Men kan ikke forstå hvad du mener med man mister alle data - du bevare jo hele opsættes i Visual 2.

Nej det er ikke noget jeg mener. Det er noget jeg ved. Runtime værdier bliver ikke downloaded når du henter dit Visual 2 program fra controlleren. Hvis du åbner en tidligere backup af dit Visual 2 program og uploader det til IHC controlleren vil alle dine tæller bliver overskrevet med de værdier, som findes i din program backup. Det samme gælder alle status flag etc. Eneste måde at bevare runtime værdierne, er ved at downloade dit program fra controlleren, lave dine rettelser og uploade igen. Mister visual forbindelsen til controlleren undervejs, bliver alle runtime værdier overskrevet med default værdierne fra dit program.

23 minutter siden, Peter Holm Larsen skrev:

Visual 3 er jo en ny controller der lige er blevet frigivet - og der er andre der har skrevet her - som har langt mere erfaring med Ihc end nok os begge - at den nemt kan have alle mulige børnesygdomme.

Inden du udtaler dig om min LK IHC erfaring så prøve at læse lidt mere her på boardet. Jeg siger på ingen måde at jeg er den som har mest erfaring, men jeg vil umiddelbart tro jeg ligger et stykke over gennemsnittet.

27 minutter siden, Peter Holm Larsen skrev:

Visual 3 er jo en ny controller der lige er blevet frigivet - og der er andre der har skrevet her - som har langt mere erfaring med Ihc end nok os begge - at den nemt kan have alle mulige børnesygdomme. Visual 2 har også været meget ustabil har jeg læst mig til her - så kan jo være man kan komme i den situation at man vil skifte til Visual 2 Hw 6.2. Michael udfordring var jo han havde Hw6.1 der ikke kan køre den nye IOS 11 - og det kan Hw 6.2 nemlig godt. 

Håber det besvare dit spørgsmål. 

Egentlig ikke. Jeg lavede svende prøve i IHC i 1999, og har selv både en HW 6.1 og en HW 6.2 controller. Jeg har til dato ikke nogensinde oplevet nogen som under nogen omstændigheder kunne finde på at gå tilbage til en tidligere LK IHC version. Med de få forskelle der er på Visual 2 og Visual 3 kan jeg ikke komme på en eneste grund til at man skulle vælge at gå tilbage til Visual 2.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars,

Det er ligesom dette Forum kun er til at blive ved med at debattere emner der for længst har mistet sit formål.

Jeg er kun en "mere eller mindre ren novice" indenfor IHC og giver mange eller de fleste der ved meget mere end jeg. Når det så er sagt, at der jo langt mere end runtimeværdier og status flag. Kunne være interessant at høre hvor mange Runtimeværdier Michael har. Nej det der er kernen, at at hele programfilen når den er konverteret over til Visual 3 ikke kan konverteres retur til Visual 2. Uden at være "ekspert" så tror jeg de fleste (ALLE), hvis de står overfor at skulle gå fra visual 3 til visual 2 HW 6.2 vil foretrække at programfilen er intakt og man så blot mister runtimeværdier . Så under forudsætning af at man på et tidspunkt ønsker at gå fra Visual 3 til Visual 2 HW 6.2 - så tænker jeg min påstand er 100% korrekt. Det var det jo kommenterede på - ikke om nogen kender en der kender en som har hørt om en der har konverteret ned.

Kan nu finde eksempler på nogle her i dette forum der har bandet den nye controller langt væk og har overvejet at skifte tilbage.

 

Er meget pudsigt, da jeg sad og søgte efter dette - fladt jeg over mit spørgsmål den 18. juni hvor jeg spørger hvornår den nye controller kommer og et par måneder igen og masse emne. Begge gange blev jeg helt affejet med der ikke kom nogen ny controller. Den kom i 2017 kun 1-2 måneder efter mine indlæg. Jeg må bare lige jeg vidste intet internt fra LK - er helt almindelige forbruger. Men jeg regnede mig frem til der kom en ny controller ca. hver 6 år. så ultimo 2017/primo 2018 kunne være tidspunktet for en ny controller. 

Der blev jeg så nærmest latterliggjort med at sådan kunne jeg slet ikke regne, for der var gået næsten 12 år siden sidst for der havde kun været modellerne TERM IHC, Visual 1, Visual 2 og nu Visual 3 - vel og mærket fordi Visual 2 HW 6.1  og HW 6.2 som jeg talte som 2 controllere var 2 reelt identiske controllere - nogle der kan huske det emne "De herrer"?

Men der kom som jeg forudsat en ny controller i 2017! og nu her i september viste det sig at Visual 2 HW 6.1 og HW 6.2 nok alligevel ikke var 2 reelt identiske controllere... hvisker bare lige IOS 11, hvis nogle skulle havde glemt dette. 

Jeg skrev det hele som Newbie på dette forum - Newbie fordi jeg var ny i dette forum - men også fordi jeg jo ikke har nogen nævneværdig erfaring med IHC Har en IHC Term Controller som har fungeret perfekt - men overvejer at skifte til en Visual controller.

Jeg ved simpelt hen ikke hvordan man skal kunne debatere heri for at komme i konstruktiv dialog. Indrømmer gerne igen og igen at jeg har meget lille erfaring med IHC - men pudsigt dog alligevel at mine udsagn ovenfor, som blev nærmest skudt helt i sænk, så bare få måneder efter viser jeg at være ikke bare relevante men også korrekte. Har fuld respekt for at I ved rigtigt meget, og det kan jeg også godt læse af jeres mange indlæg - men en ting er at vide rigtigt meget - noget andet er at tro man ved bedre end andre. 

Som Krandersen også skriver er der ingen grund til at gå fra Visual 2 til Visual 3 - og sjovt nok var det nærmest det samme nu skrev til at svar til mig den 10 august. "Den nye controller er ikke andet end en facelifted HW2 controller" - er tankevækkende så diversificeret syn man kan have på samme forhold. 

Men nok umuligt at blive enige om dette - men anerkender du, at der reelt i dag er væsentlig forskel på at have en Visual 2 HW 6.1 og HW 6.2 controller - så kan vi da i det mindste i dag være enige om dette eller? 

 

PS: Nogle gange er det trælse ved disse fora, at man kan gå tilbage og se tidligere indlæg og svar på disse  men også meget rart nogle gange synes jeg :-)

Men nok om dette emne, kan nok ikke beri dette tema yderligere. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Peter Holm Larsen skrev:

Jeg er kun en "mere eller mindre ren novice" indenfor IHC og giver mange eller de fleste der ved meget mere end jeg. Når det så er sagt, at der jo langt mere end runtimeværdier og status flag. Kunne være interessant at høre hvor mange Runtimeværdier Michael har.

Når man ikke har så meget erfaring, burde man måske lytte lidt mere, i steddet for at køre løs med sine egne uprøvede teorier. Runtime værdier er alt fra tæller, over status flag, til aktuel tilstand på en udgang etc. Hvis du tager en tidligere backup og uploader i din IHC controller, så vil lys etc. stille sig som det står jvf. det program som du uploader. Dvs. lys vil slukke etc. Hvis du derimod downloader programmet, retter det og uploader igen, vil du allerhøjest se lyset blink i et ganske kort øjeblik, hvis det overhovedet blinker. At bevare runtime værdierne er det som gør forskellen på en sur og glad bedre halvdel, når du sidder og leger med IHC mens hun ser det seneste afsnit af hendes favorit serie.

Eftersom du ikke har nogen Visual 2 eller Visual 3 controller endnu, og endnu ikke har besluttet hvilken du vil gå efter, giver det mening for dig at kode i Visual 2. Det vil det også gøre for mig hvis jeg var i din situation. Men når du først har taget din Visual 3 controller i brug, så giver det ingen mening at fortsætte med at kode i Visual 2. Jeg tror ikke der er andre her på boardet end dig, som på noget tidspunkt overhovedet vil overveje at skifte tilbage til Visual 2 hvis de først har skiftet til Visual 3.

1 time siden, Peter Holm Larsen skrev:

Er meget pudsigt, da jeg sad og søgte efter dette - fladt jeg over mit spørgsmål den 18. juni hvor jeg spørger hvornår den nye controller kommer og et par måneder igen og masse emne. Begge gange blev jeg helt affejet med der ikke kom nogen ny controller. Den kom i 2017 kun 1-2 måneder efter mine indlæg. Jeg må bare lige jeg vidste intet internt fra LK - er helt almindelige forbruger. Men jeg regnede mig frem til der kom en ny controller ca. hver 6 år. så ultimo 2017/primo 2018 kunne være tidspunktet for en ny controller. 

Jeg ved ikke hvor længe du vil blive ved med at koge suppe på denne påstand. Hvis du søger længere tilbage, vil du se den fulde historie, som er at rygterne om en ny controller har floreret lystigt gennem flere år, som regl bragt til torvs af en som kender en hos LK, som har hørt i kantinen at om få uger vil der komme en ny controller. Hvergang har det været end and, bortset fra denne sidste gang. Med til historien høre så rygterne om alle de cloud service etc. som skulle komme til Visual 3 controlleren, inden for 1 mdr. efter lanceringen. Mig bekendt er den eneste ny hidtil at LK ikke længere supporter IOS11 på HW6.1, og det er vel og mærke ikke LK som har ændret noget her.

1 time siden, Peter Holm Larsen skrev:

viste det sig at Visual 2 HW 6.1 og HW 6.2 nok alligevel ikke var 2 reelt identiske controllere... hvisker bare lige IOS 11, hvis nogle skulle havde glemt dette. 

Kan du ikke lige lægge et link til der hvor nogen påstår at HW 6.1 og HW 6.2 er identiske controller? Indtil for ca. 1 år siden delte de firmware etc. men alle har været klar over at der var HW forskel på de 2, som bl.a. gav sig udslag i at LK's bolig koncept ikke kunne loades på en HW 6.1 controller.

1 time siden, Peter Holm Larsen skrev:

Som Krandersen også skriver er der ingen grund til at gå fra Visual 2 til Visual 3 - og sjovt nok var det nærmest det samme nu skrev til at svar til mig den 10 august. "Den nye controller er ikke andet end en facelifted HW2 controller" - er tankevækkende så diversificeret syn man kan have på samme forhold. 

Men nok umuligt at blive enige om dette - men anerkender du, at der reelt i dag er væsentlig forskel på at have en Visual 2 HW 6.1 og HW 6.2 controller - så kan vi da i det mindste i dag være enige om dette eller?

Jeg står fast på at i mine øjne er Visual 3 ikke andet end faceliftet Visual 2. Som at gå fra Service Pack 1 til Service Pack 2 på en windos server.

Jeg står også fast på at der ikke er nogen væsentlig forskel på en HW 6.1 og en HW 6.2 controller. Forskellen på de 2 svare til at gå fra en Raspberry PI-2 til en PI-3. Den sidste har mere processor kraft og RAM og kan derfor selvfølgelig køre tunger programmer, men derudover er der ingen funktionel forskel. En HW 6.1 controller kan sagtens bruges sammen med IOS11, hvis ellers den havde en processor og RAM som kunne klare firmware 2.8.4.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Hej Lars
  8 timer siden, Peter Holm Larsen skrev:

viste det sig at Visual 2 HW 6.1 og HW 6.2 nok alligevel ikke var 2 reelt identiske controllere... hvisker bare lige IOS 11, hvis nogle skulle havde glemt dette. 

Kan du ikke lige lægge et link til der hvor nogen påstår at HW 6.1 og HW 6.2 er identiske controller? Indtil for ca. 1 år siden delte de firmware etc. men alle har været klar over at der var HW forskel på de 2, som bl.a. gav sig udslag i at LK's bolig koncept ikke kunne loades på en HW 6.1 controller.

 

Fandt så efter noget amatør søgning indlægget - og det er tydeligt at jeg ikke er god til at lave citater her.

Men prøv at læse denne står, og særligt indlæg af 28. marts, 1 juni og 12. august. Det chokerende ved at læse nedenstående tråd igennem, er at det faktisk var dig selv der bragte det på banen at Visual 2 havde levet fra 2006-2017. Men prøve at kigge på Yampas kommentar den 28/3 og Kandersen den 1 juni. 

Igen IHC term gik af markedet i 2000, Visual 1 gik af markedet ca 6 år efter i 2006, IHC Visual 2 HW 6.1 gik af markedet ca. 6 år efter i 2012, og min beregning sagde så at Visual 2 HW 6.2 skulle gå af markedet ca. 6 år efter igen dvs ca. 2018. Den kom så i efteråret 2017 - og der vel ikke sådan set så glat, når man nu regner i hele år. 

Men prøv at læse der er "en " der medio 2017 mener at der har gået rygter om en ny controller i 5 år - dvs. siden 2012 altså nærmest samtidigt med at HW 6.2 blev lanceret. 

Jeg påstår ikke jeg er særligt vidende om IHC for det ved jeg jeg ikke er - men der er andre der et åbenlyst pesimister og negative omkring IHC og kommer med helt uvirkelige påstande. Men kan jo give dig samme opgave - hvor er de rygter om der skulle komme en ny controller i 2012 efter HW 6.2. var blevet lanceret?

Rent faktisk kunne man jo godt vise anerkendelse af at min forudsigelse holdt meget godt stik med et der kom en ny controleller tæt på år 2018. 

 

Runtime værdier er alt fra tæller til status flag over aktuel status på udgange - skriver du. Altså er ikke totalt uvidende - men tak alligevel for du lige sikrede mig, jeg vidste hvad runtime værdier er. Men der skal heldigvis meget mere til at gøre min bedre halvdel sur at lyset blinker eller hun skal over og tænde det igen. Nogle gang kommer jeg også i det daglige til at trykke på sluk alt uden hun bliver sur. Måske fordi hun heller ikke sidder og ser serier på TV. Men hvis det er det største problem at lyset blinker så er det i det små. Kan godt forstå hvis du har en bedre halvdel der bliver sur over det - at du kan være presset. - men det har nok intet med IHC at gøre. Hvis du gerne vi sidde og lege med IHC mens hun ser serier - så kan du jo bare bruge simulering på IHC Controlleren - det er jo netop hele fordelen. 

Igen ikke for at demonstrere faglig viden - for har jeg ikke nok af - men for at vise jeg trods alt ikke er totalt blank - så vil jeg betydelig hellere leve med at lyset blinker eller TV-et slukker end at jeg skal igang med at lave hele programfilen til Visual 2 HW 6.2 fra bunden, fordi jeg ønskede at gå tilbage fra VIsual 3 til Visual 2 HW 6.2 og havde glemt at have en kopi i VIsual 2 HW 6.2.

 

Men tror slet ikke vi kan blive enige - og er nok heller ikke formålet - men nu har jeg sendt linket du efterspurgte - og efter min mening tydeligt viser min udsagn som du efterspurgte - at det så lige var dig selv, der havde skrevet det indlæg - gør blot hele mit syn mere entydigt. 

Men jeg respektere din holdning - men er slet slet ikke enig. Men lad dette emne slutte derved. 

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
11 timer siden, Peter Holm Larsen skrev:

Nej det der er kernen, at at hele programfilen når den er konverteret over til Visual 3 ikke kan konverteres retur til Visual 2. Uden at være "ekspert" så tror jeg de fleste (ALLE), hvis de står overfor at skulle gå fra visual 3 til visual 2 HW 6.2 vil foretrække at programfilen er intakt og man så blot mister runtimeværdier . Så under forudsætning af at man på et tidspunkt ønsker at gå fra Visual 3 til Visual 2 HW 6.2 - så tænker jeg min påstand er 100% korrekt. Det var det jo kommenterede på - ikke om nogen kender en der kender en som har hørt om en der har konverteret ned.

Selvom jeg er enig med Lars1 i, at det ville nok være mere eller mindre utænkeligt at gå tilbage, så kunne en oplagt løsning jo være, at man gemte en kopi sit HW 6.2/6.1 program. Så er det kun de ændringer man evt. har lavet i HW 7 controlleren, som skal tilføjes ved en "tilbagegang", altså hvis det er en funktion som er understøttet af den ældre controller.  (det er jo forudsætningen, hvis man finder på at gå tilbage). 

Hvis jeg var LK, så ville jeg ikke spilde ressourcer på at lave en konverter, der kan konverter baglæns. Derimod ville jeg bruge ressourcerne på at at lave en konverter der netop konverter fremad, da det er/vil være det naturlige flow for de fleste, (altså dem så kunne finde på at opgradere, eller hvor deres gamle controller bliver defekt). 

11 timer siden, Peter Holm Larsen skrev:

Jeg ved simpelt hen ikke hvordan man skal kunne debatere heri for at komme i konstruktiv dialog.

Den manglende konstruktive dialog synes jeg nu nok der er for det meste. Men der er nogen herinde, (og nok også jeg selv efterhånden), som i flere år, gang på gang, har måtte se LK negligere og nærmest latterligegøre dem. Ikke direkte, men i form af manglende opdateringer og i det hele taget at følge med tiden. Deri forstår jeg godt deres holdning tildeles, når der så kommer en ny dreng i gaden, der pludselig råber, "ulven kommer", (eller en ny controller inden længe). Uanset hvor meget/lidt ret du kan have, så skal du se det fra deres side. De har hørt på det gentagende gange før, uden at "ulven kom". 

 

11 timer siden, Peter Holm Larsen skrev:

Som Krandersen også skriver er der ingen grund til at gå fra Visual 2 til Visual 3 - og sjovt nok var det nærmest det samme nu skrev til at svar til mig den 10 august. "Den nye controller er ikke andet end en facelifted HW2 controller" - er tankevækkende så diversificeret syn man kan have på samme forhold.

Det er netop ikke diversificerede syn. Tværtimod var Lars og jeg ret enige på lige det spørgsmål. 

 

11 timer siden, Peter Holm Larsen skrev:

men anerkender du, at der reelt i dag er væsentlig forskel på at have en Visual 2 HW 6.1 og HW 6.2 controller

Det er der. En af dem opstod for få uger siden, pga en udefrakommende effekt. 
Men bortset fra det, så mangler der nogle forhold i dit spørgsmål, hvis vi skal gå rigtig grundigt til værks. Du er nødt til at stille spørgsmålet og skelen imellem, om du mener fysiske forskelle og/eller praktiske forskelle. 
Fysisk forskel er der, da det er en kraftigere hardware der er inde i kassen (hurtigere cpu og mere RAM). 
Praktiske forskelle kniber det med. Der er viewer delen, notifikation og email. Men ellers er de praktisk talt identiske. Og nu også IOS 11.

Så er spørgsmålet, om du finder disse forskelle som værende væsentlige nok for dig til at sige, at der er forskel. Eller du som mig mener, at de få forskelle der er, de er så minimale, så der praktisk talt ingen forskel er. Det er og bliver en individuel vurdering. 

Dernæst kan man gå videre og stille spørgsmålet - Hvorfor er det vigtigt at vide forskellene? 
Som jeg ser det, så er det ud fra en betragtning om, hvorvidt den ene passer bedre til ens behov end den anden, selvfølgelig taget prisen i betragtning. 
Her er jeg kommet frem til den konklusion - Jeg kunne aldrig drømme om at smide godt 5.000,- for en HW 6.2 controller, for at få de få funktioner, som er forskellen på den ene og den anden. Det ville være gabende vanvid, da jeg så lige så godt kunne smide de sidste få hundrede, og købe en HW 7 version. Oven i det ville jeg højst få en controller, som kan give mig IHCtablet/IHCremote tilbage. Men for 5000,- kroner, der skal der altså ske noget mere. Det "mere" udebliver også ved at se på forskellen mellem HW 6.2 og HW 7, fordi HW 7 heller ikke rigtig tilføre noget nyt. 

Derfor ender min konklusion med - Der er reelt ingen forskel. Og slet ikke rent praktisk, for mig. 
Hvis der er nogen derude der skal bruge viewer, notifikation/email og som evt skal bruge IOS 11. Så kan de måske retfærdiggøre en udskiftning.  Men min påstand er, udover IOS 11, så finder man ikke bare lige pludselig på, at man skal bruge viewer, notifikation/email.
(IOS 11 problemet er en alvorlig brist i HW 6.1, efter min mening. Det kan du læse om i en anden tråd). 
 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Runtime værdier er ikke kun om lyset var tændt eller slukket. Det er f.eks. også hvor mange timer dit lys har været tændt, hvor mange kWh du har brugt osv. Så hver gang du lægger et "nyt" program i kontrolleren bliver disse værdier nulstillet.

Jeg melder mig gerne i holdet af pessimister, da man gentagne gange har fået nyheder, eks. På partner møder, nyhedsbreve o.l. Og så er blevet skuffet. Enten fordi planer er lavet om, taget af bordet eller forsinket 1-2-3 år. Så derfor har mange valgt at man skal se "giraffen" før man er overbevist.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
12 timer siden, Peter Holm Larsen skrev:
19 timer siden, Lars1 skrev:

Kan du ikke lige lægge et link til der hvor nogen påstår at HW 6.1 og HW 6.2 er identiske controller? Indtil for ca. 1 år siden delte de firmware etc. men alle har været klar over at der var HW forskel på de 2, som bl.a. gav sig udslag i at LK's bolig koncept ikke kunne loades på en HW 6.1 controller.

Fandt så efter noget amatør søgning indlægget - og det er tydeligt at jeg ikke er god til at lave citater her.

Jeg må indrømme at jeg ikke kan følge dig her. Jeg beder om at du lægger et link til et indlæg, hvor nogen påstår at HW 6.1 og HW 6.2 er identiske controller, og så siter du endnu engang de indlæg, hvor du og andre bringer rygter til torvs om en ny controller. Rygter som vi er flere der skyder ned, da vi har hørt dem til hudløshed gennem flere år. Jeg troede den diskution var lukket.

12 timer siden, Peter Holm Larsen skrev:

Men der skal heldigvis meget mere til at gøre min bedre halvdel sur at lyset blinker eller hun skal over og tænde det igen. Nogle gang kommer jeg også i det daglige til at trykke på sluk alt uden hun bliver sur. Måske fordi hun heller ikke sidder og ser serier på TV. Men hvis det er det største problem at lyset blinker så er det i det små. Kan godt forstå hvis du har en bedre halvdel der bliver sur over det - at du kan være presset. - men det har nok intet med IHC at gøre. Hvis du gerne vi sidde og lege med IHC mens hun ser serier - så kan du jo bare bruge simulering på IHC Controlleren - det er jo netop hele fordelen.

At lyset slukker og konen bliver sur var bare et eksempel på hvad der sker hvis man ikke bevare runtime værdierne, når man opdater sit IHC program. Men jeg forventer ikke at du forstår det, da du ikke har det problem i Term IHC. Jeg er dog overbevist om at hvis du skifter til Visual 2 eller 3 på et tidspunkt, og begynder at udnytte tæller, status flag etc. (du har ikke den mulighed i Term IHC), så vil du efter noget tid give mig ret i at bevarelse af runtime værdier er MEGET værdifuldt, og sandsynligheden for at man nogensinde vil skifte tilbage til Visual 2 efter man har erstattet sin LK IHC controller med en Visual 3 controller er lig 0. Indtil videre er du den eneste som overhovedet har nævnt at det er noget man overhovedet bør overveje.

Hvis jeg nogensinde kom ud for at skulle skifte fra Visual 3 til Visual 2 (tror jeg har større chance for at vinde i lotto), så vil jeg åbne visual 3 programmet i en XML editor og rette de par ting der skal rettes, for at det kan åbnes i Visual 2 igen. Over halvdelen af mit IHC program er skrevet via en XML editor, da det er hurtigere end via Visual.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
9 timer siden, Kandersen skrev:

Praktiske forskelle kniber det med. Der er viewer delen, notifikation og email. Men ellers er de praktisk talt identiske. Og nu også IOS 11.

Her må jeg lige kooriger dig. HW 6.1 findes i 2 udgaver. En med viewer, notifikation og e-mail og en uden. Fælles for dem begge er at de har ringer HW end HW 6.2, og dermed bl.a. ikke kan håndter LK's bolig koncept program og moderne kryptering hvilket så gør at HW 6.1 controlleren ikke kan bruges sammen med bl.a. IOS11.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
14 timer siden, Lars1 skrev:

Her må jeg lige kooriger dig. HW 6.1 findes i 2 udgaver. En med viewer, notifikation og e-mail og en uden. Fælles for dem begge er at de har ringer HW end HW 6.2, og dermed bl.a. ikke kan håndter LK's bolig koncept program og moderne kryptering hvilket så gør at HW 6.1 controlleren ikke kan bruges sammen med bl.a. IOS11.

Altså..  
IHC Visual 2 controllerne findes i tre versioner. Hvad der rent fysisk er inde i kasserne af isenkram, kryptering algoritme osv,  er irrelevant for slutbrugeren. Det er funktionerne som er relevante. Derfor:

HW 6.1 - Uden viewer, email, notifikation. Seneste firmware 2.7.220 - Understøtter IHCRemote og IHCtablet indtil og med IOS 10. Denne controller fremgår IKKE af LK´s hjemmeside.
HW 6.1 - Med viewer, email, notifikation. Seneste firmware 2.7.220 (samme firmware som HW 6.1 uden viewer) - Understøtter IHCRemote og IHCtablet indtil og med IOS 10.
HW 6.2 - Med viewer, email, notifikation, bolig koncept.  Seneste firmware 2.8.4 - Understøtter IHCRemote og IHCtablet indtil og med IOS 11.

Bruger man ikke viewer (inkl email og notifikation), bolig koncept og nu seneste IOS 11. Så er disse tre controllere praktisk talt ens. Det er min påstand.
IHCtablet gør det ud for viewer delen (sådan som jeg forstår viewer). Flere har nævnt at de slet ikke bruger den, da man lige så godt kan bruge IHCtablet. 
Bolig konceptet er ren Funktionsblokke opbygning, sådan som jeg forstår det. Dvs som man funktionsmæssig også kan opnå på de andre controlleren. 

Så forskellene står og falder på:
Email, notifikationer og hvorvidt man bruger IOS 11 enheder, forudsat at man bruger IHCtablet.

Er der noget jeg har glemt eller misforstået?

Jeg kan også vende den om og spørge:
På hvad måde adskiller funktionerne sig fra HW 6.2 til min HW 6.1 (uden viewer), når jeg bruger IHCtablet?

EDIT.
Samme spørgsmål kan man passende stille til HW 7.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Korrekt forstået.

Derfor er der heller ikke den store forskel på funktionerne - i din situation. Og den ligener sikkert mange andres. Derfor giver det heller ikke så meget mening med at at diskutere om den ene eller anden controller er bedre/smartere/osv eller et "must have". For det kommer helt an på hvilken kontekst/installation controlleren bliver brugt.

Og det er jo også derfor vi er nogle der holder på der ikke er tale om en "ny" controller hver gang der er kommet en "anden model". Oftest har det bare været en nødvendig "ajourføring" af hardwaren da de komponenter den var baseret på er udgået af produktion og erstattet af andre. Så må man lige tilrette designet/layoutet til det. Nogle gange betyder det så at nogle kunder får "mere" funktionalitet, og andre får ikke glæde af "opdateringen". Så benytter maniske nogle af de "must" funktioner, ja så er der ingen grund til at opdatere/udskifte controlleren. Hverken til 6.2 eller den nye 3'r/7.0.

Det er det samme med det wireless ø80 dimmer der nu er kommet i en ny forbedret version. Den kan så håndtere LED, hvilket den gamle ikke var så god til. Men skal du bare regulere halogen, ja så er der ingen forskel.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok