Hop til indhold
  • 0

Ny Controller, den 1. Aug


Thomas
 Share

Spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
20 minutter siden, Henning Pedersen skrev:

Det er samme holdning som her.

Det undre mig i øvrigt at meget af deres dokumentation er fra 2015 - hvilket kunne tyde på udfordringer på HW siden.

Enten det, eller også har de været i tvivl om de overhovedet skulle release en ny controller. Der er jo flere IHC komponenter som aldrig er kommet på marked, eller som er kommet på marked stærkt forsinket p.gr.af uenig internt i LK/Schneider. På dialog mødet for et par år siden fortalt en af ingeniørne fra LK mig at da de frigav wireless, havde de faktisk også et bus system klar til tavle dimmer med samme fuktionalitet som wirless dimmer, men at det blev droppet efter ordre fra Schneider.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 1/8/2017 at 13:20 , Lars1 skrev:

Såvidt jeg husker skete det da de gik fra Visual 1 til Visual 2. Om det sker igen må tiden vise. Det er dog MEGET begrænset hvad jeg vil betale for en ombytter controller med de få nyheder der er i den nye controller.

Ja man må så sige at den smarte feature med at kunne betjene ihc fra mobilen er gået fløjten (w6.1). Ja den diskussion findes i en anden tråd.
Så jeg føler mig da en anelse BF'et.

Og at skulle give 5-6000 kr for at få denne feature tilbage er helt væk

Så LK må gerne komme med et atraktivt tilbud.

Men det sker vel næppe.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, PaianDK skrev:

Ja man må så sige at den smarte feature med at kunne betjene ihc fra mobilen er gået fløjten (w6.1). Ja den diskussion findes i en anden tråd.
Så jeg føler mig da en anelse BF'et.

Og at skulle give 5-6000 kr for at få denne feature tilbage er helt væk

Så LK må gerne komme med et atraktivt tilbud.

Men det sker vel næppe.

Af smartphone OS, er det indtil videre kun iOS11, som ikke længere supporter de forældede krypterings algorithmer, så vidt jeg ved.

HW 6.2 controlleren har kraftigere HW, så den kan bruges sammen med iOS11, hvis man lægger nyeste firmware i controlleren. En brugt HW 6.2 controller burde kunne fåes for under 2.000 kr. og migreringen fra HW 6.1 til HW 6.2 er relativ simpel. Upload dit program i HW 6.2 controlleren og monter den i din tavle isteddet for HW 6.1 controlleren. Alle interfaces sidder på samem position i dem begge.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 timer siden, Lars1 skrev:

Af smartphone OS, er det indtil videre kun iOS11, som ikke længere supporter de forældede krypterings algorithmer, så vidt jeg ved.

HW 6.2 controlleren har kraftigere HW, så den kan bruges sammen med iOS11, hvis man lægger nyeste firmware i controlleren. En brugt HW 6.2 controller burde kunne fåes for under 2.000 kr. og migreringen fra HW 6.1 til HW 6.2 er relativ simpel. Upload dit program i HW 6.2 controlleren og monter den i din tavle isteddet for HW 6.1 controlleren. Alle interfaces sidder på samem position i dem begge.

Det bugner ikke ligefrem med brugte HW 6.2 controllere. Nok fordi folk ikke helt kan se ideen med den nye. Og de der er/har været, ligger over +3K, sågar helt op til 4.4K :wacko:

Så han er "BFéd" for mindst 3K for at få appen til at køre igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Måske en anelse uden for emnet, men i æsken til den nye kontroller ligger der en skrivelse, hvor skrevet står:

” Data of frequency technology used:

Frequency band : 868 MHz  - 869,2 MHz.

RF power transmission : max. 10 mW.

Danfoss gulv varme termostater ligger inden for dette frequenc område også, så IHC har det ikke for sig selv.

/Jørgen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 timer siden, Jørgen Møllegaard skrev:

Måske en anelse uden for emnet, men i æsken til den nye kontroller ligger der en skrivelse, hvor skrevet står:

” Data of frequency technology used:

Frequency band : 868 MHz  - 869,2 MHz.

RF power transmission : max. 10 mW.

Danfoss gulv varme termostater ligger inden for dette frequenc område også, så IHC har det ikke for sig selv.

/Jørgen.

Stortset alt trådløs kommunikation for home elektronik ligger i det område, og der bliver kun mere kamp om pladsen som tiden går. Det skyldes primært at det ikke kræver licens at bruge i det frekvens område.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok