Hop til indhold
  • 0

50x50 wireless lysdæmper LED


Bjqrn
 Share

Spørgsmål

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Bjqrn

Snakkede med LK IHC support i sidste uge fordi jeg skulle bruge nogle kombi 50x50 dimmer som var i restorder ved Solar indtil midt januar. Jeg spurgte om han vidste om der skulle være nye hw2 versioner på vej i den udgave, siden de var i restorder. Han sagde at han ik var bekendt med der skulle være nogle nye hardware versioner på vej vedr. 50x50 udtagne og hardware messing var det den samme som altid har været der, og det kun er Ø80 der er kommet i hw2 med nul klemme.

(dæmper nogle phillips Master LED 5,4w på henholdsvis 50x50 dimmer og ny ø80 udtag uden forskel. Er dog lidt skuffet over hvordan de dæmper, ville gerne have de kunne lyse mindre end de kan nu. Så skal måske prøve nogle andre lyskilder. Hvad lyskilder bruger du?)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
8 timer siden, Rasmus1354922303 skrev:

Hej Bjqrn

Snakkede med LK IHC support i sidste uge fordi jeg skulle bruge nogle kombi 50x50 dimmer som var i restorder ved Solar indtil midt januar. Jeg spurgte om han vidste om der skulle være nye hw2 versioner på vej i den udgave, siden de var i restorder. Han sagde at han ik var bekendt med der skulle være nogle nye hardware versioner på vej vedr. 50x50 udtagne og hardware messing var det den samme som altid har været der, og det kun er Ø80 der er kommet i hw2 med nul klemme.

(dæmper nogle phillips Master LED 5,4w på henholdsvis 50x50 dimmer og ny ø80 udtag uden forskel. Er dog lidt skuffet over hvordan de dæmper, ville gerne have de kunne lyse mindre end de kan nu. Så skal måske prøve nogle andre lyskilder. Hvad lyskilder bruger du?)

Hej Rasmus

Mht. minimum dæmpning kan du nedsætte fra default 22% :

Mvh Anders

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Min erfaring er at uanset hvad så dæmper en LED aldrig ned og bliver "glødende" ligesom en alm. gammeldags pære eller en halogen lyskilde. 

LED vil altid lyse stort set lige meget/bredt, naturligvis med et noget svagere lysintensitet på 20% ifht 100% men aldrig "hyggeligt". Det er stadig blegfesent.  

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja, ok det kan jeg så se. For mig er problemet bare (stadig) at de er for dyre da jeg har over 100 stk.GU10 i huset. Og de er formentlig heller ikke til at dæmpe med unidimmeren, når der er 6,8, 9 stykker på. Måske på den nye ø80 men så bliver det efterhånden en større udskrivning, der har MEGET lang tilbagebetalingstid med mine brændtider (har timer på alle udgange så jeg kan checke). Derfor regner jeg løbende på det (1 gang om året) men det er stadig ikke helt det helt store forbedring (besparelse) ift. Halogen men det nærmer sig. For 6 år siden var tilbagebetalingstiden over 8 år, nu er den nok nede på det halve da prisen jo er faldet en del. Og nu efterhånden som mine halogen brænder ud, ja så er kan det vel efterhånden betale sig. Men at skifte bare for en el/strømbesparelse - nej tak. Dertil har kvaliteten været for for ringe. Men jeg vil da prøve en ved lejlighed.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
22 timer siden, Rasmus1354922303 skrev:

Hej Bjqrn

Snakkede med LK IHC support i sidste uge fordi jeg skulle bruge nogle kombi 50x50 dimmer som var i restorder ved Solar indtil midt januar. Jeg spurgte om han vidste om der skulle være nye hw2 versioner på vej i den udgave, siden de var i restorder. Han sagde at han ik var bekendt med der skulle være nogle nye hardware versioner på vej vedr. 50x50 udtagne og hardware messing var det den samme som altid har været der, og det kun er Ø80 der er kommet i hw2 med nul klemme.

(dæmper nogle phillips Master LED 5,4w på henholdsvis 50x50 dimmer og ny ø80 udtag uden forskel. Er dog lidt skuffet over hvordan de dæmper, ville gerne have de kunne lyse mindre end de kan nu. Så skal måske prøve nogle andre lyskilder. Hvad lyskilder bruger du?)

Ok tak for svar :-) 

Jeg er igang med at montere div i mit hus pt, havde tænkt at brug Phillips Osram eller Daxtor lyskilder, tænker jeg tester div og finder de mest egnet 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok