Hop til indhold
  • 0

ServiceView


Kandersen
 Share

Spørgsmål

Hvis man har været inde i Servcieview og sat et bestemt produkt til at logge, fortsætter serviceview så med at logge produktet, selvom man forlader serviceview?

I går satte jeg serviceview til at logge aktivitet på en PIR og skumring. Her til morgen ville jeg ind og se loggen (nederste venstre vindue). Men timeglasset/muse-cursor står bare og drejer rundt, og der kommer intet i loggen. Jeg ved det har virket, for i går aftes testede jeg PIRén rent fysisk, og fandt derved ud af, at den virkede. Men jeg lod loggen køre videre, uden at stoppe logningen på selve produktet..
Så jeg tænker om bufferen/RAM kan være fyldt op, og det er derfor der ikke sker en pind, når jeg kigger i loggen i dag (her til morgen). Hvis det er tilfældet, så er der selvfølgelig tale om en fejl i firmwaren eller en design fejl.. 

Link til kommentar
Del på andre sites

13 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
3 minutter siden, Lars1 skrev:

Har du prøvet at højre klikke og sætte logmærke i Visual? Når man gøre det, så bliver der logget i controller loggen såvidt jeg husker.

Nej det gør den ikke. Det eneste den husker, er selve logmærket, så der logges bare på ind-/udgangen igen når serviceview åbnes.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 timer siden, TorbenSørensen skrev:

ja log af ind-/udgange i serviceview, "gemmes" kun så længe serviceview er åben.

Eksempelvis lav batteristand i wireless tryk, og fejl i kommunikationen med datalinje/RS485, gemmes i controllerloggen, og kan også ses næste gang man åbner serviceview.

Det er lidt ærgerligt. Men omvendt kan jeg jo godt forstå det normale scenarie man vil bruge den under, (in/output), at der skal man alligevel være tilstede. Nu er jeg bare i den situation, at vi ikke er flyttet ind endnu, og derfor sidder på afstand, altså undtage de få gange vi lige suser forbi og ser om maleren nu også maler det han skal :D

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Kandersen skrev:

Er det korrekt at Serviceview ikke logger wireless tryk? Jeg kan ihvertfald ikke få den til det :angry:

Jo det kan man godt, hvis du højreklikker på de tryk du vil logge, og vælger Log værdiskift.

Hvis man højreklikker i selve logvinduet, kan den også logge alle wireless input på én gang, hvis du vælger Log ikke-linkede datalinje input hændelser.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
52 minutter siden, TorbenSørensen skrev:

Jo det kan man godt, hvis du højreklikker på de tryk du vil logge, og vælger Log værdiskift.

Hvis man højreklikker i selve logvinduet, kan den også logge alle wireless input på én gang, hvis du vælger Log ikke-linkede datalinje input hændelser.

Jeg prøvede det hele i log vinduet, og kunne ikke få den til det,

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
11 timer siden, Kandersen skrev:

Jeg prøvede det hele i log vinduet, og kunne ikke få den til det,

Det er også noget vrøvl jeg har skrevet.. :D Wireless tryk logges kun, når man højreklikker på de tryk man vil logge og vælger Log værdiskift. Da jeg prøvede at logge alle, havde jeg glemt at fjerne log-mærket ved selve trykket, så selvfølgelig loggede den videre på trykket. :rolleyes:

Hvis man højreklikker nede i logvinduet, kan man altså kun logge indgange forbundet til inputmoduler. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er muligt at logge selvom man er offline på serviceview.. opret dine logs som en del af dit program.

Og der er ikke grænser for hva man kan logge. Brug f.eks fb:4.1.14.a og 4.2.03.b og 4.1.04 . De er som skabt til formålet

Jeg integrerede på et tidspunkt en masse logning i mit program og loggede bla.andet , Antal af aktivering af tastetryk/antal aktivering af dimmer / tiden tastetrykkene har været tastet og tiden dimmer og stikkontakter havde været aktive. Simpelhen som en del af noget fejlsøgning jeg lå og roede med på daværende tidspunkt.

Egentligt var det også bare sjovt at få sat tal på brugsmønstret .

Problemet var, at loggedelen af programmet fyldte så meget, at det sløvede controllerne og der kom en del forsinkelse på hvis man f.eks tændte lyset. men opstod der et problem var det også ret nemt at gå ind at se hvar der lå gemt i de forskellige logs.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja jeg synes også det er et kanont væktøj når man kan logge alt. både som et fejlfindningsværktøj, men også for at få overblik over installationen, hvis der er meget i den. Og så selvfølgelig som sjov og ballade. Men det er bekymrende hvis controlleren alligevel ikke kan håndtere mængderne. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok