Hop til indhold
  • 0

Controller med viewer pludselig frosset


Peter286
 Share

Spørgsmål

Hej,

Her forleden aften da kæresten og jeg skulle i seng, ville vi slukke lyset, men det slukkede ikke, ej heller kunne vi tænde det som var slukket. 

Jeg gik ud til controlleren og så at den stod og lyste, for kort efter at blinke 7-8 gange hurtigt og så blinke 2-3 gange langsom og så igen lyse konstant. 

Jeg forsøgte at få forbundet til den med USB via visual uden held, den kunne godt pinges men ikke forbindes til. 

Gennem browser med USB ej heller noget held. 

Derimod med firmwareloader kunne jeg forbinde, og jeg forsøgte at ligge nye firmware på, og den kører egentligt også firmwaren ind, dog vælger den ikke og giver ikke mulighed for at trykke 3 genstart inden man kører firmwaren ind, så om den ligger firmwaren ordentligt ind tror jeg ikke. 

Jeg står nu med en controller som ikke fungere og bare selv pludselig er frosset, og kan kun forbinde gennem firmwareloader dog uden held med at opdatere firmware eller gendanne til fabriksindstillinger. 

Muligheden for at trykke 3 genstart er der ikke. 

Jeg har prøvet alt, strøm fra i 10sek og i flere minutter uden held. 

Nogen der har nogle gode råd?

eller er den bare helt død?

eneste forskel fra den aften det skete og til nu er at den pludselig blinker helt anderledes og nogle gange slukker lyset helt i nogle sekunder for derefter at tænde op igen. 

I USB kan jeg høre det er som om den booter hele tiden og reconnecter til computeren. 

Link til kommentar
Del på andre sites

16 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
48 minutter siden, Lars Jacobsen skrev:

Prøv at tage strømme helt, og husk at fjerne evt. Backup batteri.

Hvis du ikke har loadet ny firmware, Visual eller andet burde den bare komme igang igen.

Har flere gange prøvet dette og det hjælper ikke. 

Det genbooter bare hele tiden og kan ikke opgradere rigtigt gennem firmware loaderen da genstart mulighed 3 ikke er muligt

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Prøv at starte firmware downloaderen og tilslut til controlleren. Afbryd strømmen til controlleren og tænd igen, mens firmware loaderen venter. Det plejer at kunne fange den. Og så vent, indtil den siger den har fat og viser nuværende firmware version. Herefter skulle du gerne kunne vælge en ny firmware (prøv med en reset firmware) og loade den, Inc.genstart muligheden. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Prøv at måle spændingen på 24V siden af din strømforsyning. Mener der var en anden som havde et tilsvarende problem, hvor det viste sig at et af hans moduler eller også var det størmforsyningen, som var stået af.

Prøv evt. at fjerne forsyningen til dine moduler, så det kun er controlleren, som er tilsluttet strømforsyningen. Controlleren bør være sluttet direkte til strømforsyningen, så du burde kunne fjerne forsyningen til modulerne ved at fjerne plus ledningen til modulerne enten på strømforsyningen eller controlleren.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
20 minutter siden, Lars1 skrev:

Prøv at måle spændingen på 24V siden af din strømforsyning. Mener der var en anden som havde et tilsvarende problem, hvor det viste sig at et af hans moduler eller også var det størmforsyningen, som var stået af.

Prøv evt. at fjerne forsyningen til dine moduler, så det kun er controlleren, som er tilsluttet strømforsyningen. Controlleren bør være sluttet direkte til strømforsyningen, så du burde kunne fjerne forsyningen til modulerne ved at fjerne plus ledningen til modulerne enten på strømforsyningen eller controlleren.

Har forsøgt med alle input og output moduler koblet fra. Igen uden held. 

Der er også forsøgt med ny controller på eksisterende opsætning og den virker med det samme så resten af setuppet herunder input, output og strømforsyning virker. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
14 minutter siden, Torben S. skrev:

Har du evt. et andet USB-kabel at prøve med, for at udelukke at kablet har en defekt? Mener at der har været en her på forum, som havde et problem med at få forbindelse i firmwareloaderen pga et defekt kabel. 

Har forsøgt med flere forskellige kabler og ingen af dem kan koble op. 

Kun via firmware loaderen. 

På ny controller virker alle kabler uden problemer så heller ikke det er problemet

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
39 minutter siden, Peter286 skrev:

Ja jeg har og der er det samme problem den vil ikke give mig mulighed for at vælge genstart under processen, så den får ikke langt den ordentligt ind,da den ikke bliver sat i firmware opdaterings mode

Så skal du lige prøve at åbne controlleren og se om der er et løst stik til et add-print eller andet. Er der normale blink i RJ45 porten som indikerer at der er aktivitet på dit LAN?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Så skal du lige prøve at åbne controlleren og se om der er et løst stik til et add-print eller andet. Er der normale blink i RJ45 porten som indikerer at der er aktivitet på dit LAN?

Lan forbindelsen blinker og ser ud til at være normal, dog kan der ikke kontaktes via browser eller ip. 

Kan et sådan stik bare lige pludselig sætte løst?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
44 minutter siden, Peter286 skrev:

Lan forbindelsen blinker og ser ud til at være normal, dog kan der ikke kontaktes via browser eller ip. 

Kan et sådan stik bare lige pludselig sætte løst?

Det burde jo ikke kunne ske sådan helt af sig selv. Eftersom dioden til Lan-forbindelsen blinker, virker det jo også til at "netkortet" i controlleren sidder som det skal.

Jeg har aldrig selv haft fat i en controller, som jeg ikke kunne få kontakt med, så har ikke lige en idé til om den kan reddes. Du kan evt. prøve om den vedhæftede firmwareloader, som er fra visual version 2.7.342 kan få fat i controlleren, og derved give den reset firmwaren. 

FirmwareLoader.exe

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok