Hop til indhold
  • 0

Korrumperet projekt


Lomholt
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg har i dag været ved at installere IHC SMS modem

Efter dette ville jeg tilføje den i IHC Visual. Men jeg kørt med en gammel version, så den var ikke på listen

Jeg hentede derfor den nyeste version 2.8.4 for at være sikker. Jeg har også opdateret med den nyeste firmware.

Men efter det kan jeg ikke få forbindelse til controlleren,- hverken med USB eller IP.

Så tænkte jeg at gå et skridt tilbage til version 2.7.348. Og ligeledes den rette firmware igen, tilpasset denne version.

Nu kan jeg så godt for forbindelse til controlleren. MEN.... Jeg kan ikke hente projektet fra controlleren. Den skriver:

Projekt kunne ikke indlæses.

Projektet er korrumperet eller ikke et LK IHC Visual projekt.

 

Så er spørgsmålet,- hvad gør man så`?

Jeg har projektfilen til at ligge på min PC, og har også prøvet at åbne filen, men desværre med sammen resultat.

Håber at en af jer har en ide til hvad der skal til....

 

Ser frem til at høre fra jer.

På forhånd tak

Mvh Lomholt

Link til kommentar
Del på andre sites

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
2 timer siden, Lomholt skrev:

Hej Lars

Tak for dit svar

Controller køre videre ja :-)

 

HW er en IHC Controller med viewer

Firmware er 2.7.220

Visual program er 2.7.348

 

Kobberbølvej 13-09-2016.vis

Det er en fejl i kodningen i din .vis-fil.

Du kan køre den igennem denne validator: http://www.xmlvalidation.com

Jeg kan ikke helt gennemskue opbygningen, men @Lars1 vil sikkert gerne hjælpe, han har før hjulpet folk i denne situation.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 minut siden, Lomholt skrev:

Hold kæft hvor god drenge! Tusind tak. Så kan jeg komme videre!

Jeg kan nu åben det i visual, så regner også med at jeg kan ligge det over i controlleren.  

Torben, hvad var fejlen?

Der var problemer med reference til 4 link-id i programmet, som ikke eksisterede. Der var 2 stk i din fb.1.1.01. Kip blok med tænd, sluk og timer funktion (LED VED TV) og 2 stk i fb. 1.1.01. Kip blok med tænd, sluk og timer funktion (LOOK OUT) - begge i soveværelset, så du må lige se om der nu mangler nogle funktioner i de 2 fb., da jeg var nødt til at slette, for at kunne åbne programmet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
35 minutter siden, Torben S. skrev:

Der var problemer med reference til 4 link-id i programmet, som ikke eksisterede. Der var 2 stk i din fb.1.1.01. Kip blok med tænd, sluk og timer funktion (LED VED TV) og 2 stk i fb. 1.1.01. Kip blok med tænd, sluk og timer funktion (LOOK OUT) - begge i soveværelset, så du må lige se om der nu mangler nogle funktioner i de 2 fb., da jeg var nødt til at slette, for at kunne åbne programmet.

Fedt Torben. 

Brugte du den validator som jeg linkede til? Skal man uploade en reference fil så ser er noget at sammenligne med? Jeg kunne kun se et rødt kryds i den sidste linje og der var ikke noget hint når man holdte musen over som der var beskrevet. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 20/10/2016 at 21:19 , Bjarne Sørensen skrev:

Fedt Torben. 

Brugte du den validator som jeg linkede til? Skal man uploade en reference fil så ser er noget at sammenligne med? Jeg kunne kun se et rødt kryds i den sidste linje og der var ikke noget hint når man holdte musen over som der var beskrevet. 

Nej den brugte jeg ikke. Har lige afprøvet den, og der får jeg samme resultat som dig.

Jeg finder bare fejlene og retter dem direkte i XML filen. Det kræver selvfølgelig lige at vide, hvad man skal kigge/søge efter, men de fejl med reference til manglende id er nu ret nemme at søge/finde, og af de projekter der er korrumperet, som jeg har set, har det i alle tilfælde været den slags fejl. Har dog ikke før set, at der var mere end en fejl i samme projektfil.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok